کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور سرپرست مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری

رفع بخشی از محرومیت شهرستان لنده با توسعه صنعت گردشگری محقق می شود/فرماندار لنده: گردشگری لنده باید همراه با اشتغال زایی باشد

4 اسفند 1400 ساعت 23:58

نشست بررسی توسعه گردشگری لنده امروز با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در فرمانداری برگزار شد.


نشست بررسی توسعه گردشگری لنده امروز با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در فرمانداری برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز؛ در این نشست فرماندار،امام جمعه،مدیران ادارات جهاد کشاورزی،راهداری،منابع طبیعی،بنیاد علوی،اداره برق و میراث فرهنگی شهرستان لنده حضور داشتند.
در ابتدای این نشست حجت الاسلام محمودی اصل امام جمعه لنده گفت: بنیاد علوی با همکاری میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان پروژه بزرگ گردشگری در منطقه موگرمون ایجاده کرده که بهره‌برداری از این پروژه نقش بسزایی در توسعه گردشگری شهرستان دارد.
امام جمعه  شهرستان لنده بیان کرد: با توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان لنده شاهد اشتغال‌زایی خوبی برای جوانان خواهیم بود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنده نیز در این نشست گفت: « برای توسعه گردشگری شهرستان لنده اقدامات خوبی انجام شده‌ است.»
خیرالله خیراندیش بیان کرد: « افتتاح ۱۲ کارگاه تولیدی صنایع‌دستی و جذب اعتبار بیش از هفت میلیارد ریال در حوزه زیرساخت‌های گردشگری در منطقه موگرمون از مهم‌ترین اقدامات برای توسعه شهرستان لنده است.
در ادامه سرپرست اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ایجاد اردوگاه بزرگ تفریحی و اقامتی موگرمون که با همکاری بنیاد علوی ایجاد شده بخشی از محرومیت شهرستان لنده با استفاده توسعه صنعت گردشگری رفع می شود.
سعید طالبی پور در این نشست اظهار کرد: « در اردوگاه گردشگری موگرمون تا کنون حدود ۲۲میلیارد ریال هزینه شده که پانزده میلیارد ریال آن توسط بنیاد علوی و مابقی توسط اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اختصاص یافته است.
سرپرست اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این شهرستان قابلیت های بالایی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد که شکوفا کردن این استعدادها نیازمند برنامه ریزی بلند مدت است.
طالبی پور افزود: از آنجا که سیاست دولت توجه ویژه به مناطق کم برخوردار است، اعتبارات برای توسعه زیرساخت های گردشگری شهرستان لنده در سطح ملی پیگیری می شود.
وی ادامه داد: از ایجاد طرح های تولیدی صنایع دستی در روستاهای شهرستان لنده از طریق تسهیلات تبصره ۱۸نیز حمایت ویژه انجام می شود.
در پایان این نشست جلال دانش فرماندار لنده خطاب به سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: ما همچون پروژه گردشگری موگرمون زمینه را در روستای ایدنک فراهم می‌کنیم که طرح گردشگری هم در ایدنک اجرا بشه و انتظار داریم که به این مورد هم توجه خاصی داشته باشید.
دانش در ادامه افزود: پل تراب هم که جاده پاتاوه دهدشت از آنجا عبور میکند مستعد پروژه گردشگری است که انتظار همکاری از میراث فرهنگی استان را در این زمینه داریم.
فرماندار لنده ادامه داد: از بنیاد علوی در اجرا و مشارکت پروژه گردشگری موگرمون تقدیر و تشکر میکنیم و تا بنیاد پای کار هست انتظار داریم روند پروژه را تسریع ببخشید و هرچه سریعتر به اتمام برسانید.
دانش در پایان گفت؛ موضوع گردشگری باید جوری باشد و مدیریت بشه که حتما باعث ایجاد اشتغال در شهرستان شود.
در پایان این نشست سرپرست اداره‌کل‌ میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به همراه امام جمعه، فرماندار و برخی دیگر از مسئولان شهرستان لنده از پروژه های در دست ساخت گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

خبرنگار/ صابر عظیمی


کد مطلب: 445020

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/445020/2/رفع-بخشی-محرومیت-شهرستان-لنده-توسعه-صنعت-گردشگری-محقق-می-شود-فرماندار-باید-همراه-اشتغال-زایی-باشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1