تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۴۴۴۹۲۰
کبنا گزارش می دهد

ستاد مقابله با کرونا شهرستان گچساران/ مقطع پیش دبستانی و دبستان در گچساران تعطیل شد+تصاویر

۱
کبنا ؛رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران در جلسه ستاد مبارزه با کرونا این شهرستان اظهار کرد: این شهرستان  به رنگ قرمز در آمده وآمار بیماران مبتلا به امیکرون رو به افزایش است برخی از شهروندان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.
محمدصادق رضایی بیان کرد: تا کنون 64هزار و 474مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در گچساران صورت گرفته که از این تعداد نمونه گیری ها 19هزار و 204مورد آنها مثبت بوده است.
رضایی با اشاره به استفاده از ماسک در میادین عمومی و دوری از تجمعات تصریح کرد: ۱۸هزار و 682 بیمار مبتلا به کرونا در گچساران تا کنون بهبود یافتند.
وی با اشاره به فوت 229 نفر از شهروندان گچساران بر اثر کرونا عنوان کرد: در حال حاضر 294 بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی در این شهرستان قرار دارند.
 رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: مردم برای تزریق دوز سوم واکسن خود هر چه زودتر اقدام کنند،هم اکنون 19 بیمار کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند .
رضایی با اشاره به اینکه تا کنون در این شهرستان 214هزار و848 مورد تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف صورت گرفته است، تصریح کرد: از این تعداد افزون بر92هزار و 426 مورد دوز اول و ۸۵ هزار و 473 مورد دوز دوم و 36 هزار و 949 مورد دوز سوم بوده است.
وی با بیان اینکه جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸سال در گچساران ۱۰هزار و ۸۷۱ نفر می باشد، افزود: تزریق واکسناسیون دانش آموزان ( ۱۲ الی ۱۸ سال ) در شهرستان در حال اجراست و تا کنون ۲۰ هزار و 283 مورد تزریق واکسن به آنها صورت گرفته که از این میزان ۱۰ هزار و288 مورد دوز اول، ۹ هزار و 324 مورد دوز دوم و 672 مورد نیز دوز سوم بوده است.
رضایی تصریح کرد: افزون بر ۹۴/۲۱ درصد از دانش آموزان دوز اول و ۸۵/۲۶ درصد نیز دوز دوم و بیش از ۵ درصد دوز سوم را تزریق کردند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد:: سیاست ستاد کرونا منطبق با ستاد مبارزه با کرونا و استان و کشور می باشد و همه ما تابع آن هستیم آموزش وآموزش و پرورش نیز تعطیلی برخی از مقاطع تحصیلی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به رنگ بندی شهرستان تصمیم بر تعطیلی بازار و اماکن نداریم زیرا زندگی مردم و کسبه باید رونق داشته باشد نظارت بیشتر از سیاست‌های ستاد کرونا میباشد و دستگاه‌های ذیربط نیز باید نظارت بر بازار و تمام اماکن و مراکز را بیشتر کنند.
 رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران بیان کرد: مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون و دوری از تجمعات برای سلامتی خود ارزش قائل شوند در غیر این صورت اگر تمام ساختمان‌های گچساران را به بیمارستان تبدیل کنیم پاسخگو نخواهد بود اگر ما پروتکل ها را به خوبی رعایت کنیم هیچگاه هایمان به بیمارستان باز نم یشود.
رضایی عنوان کرد: یک نوع سوریه جدید به نام" Ba2 " از امیکرون در دنیا درحال انتشار می باشد که سرعت سرایت این نوع سویه ۳۰ تا ۵۰ برابر زیادتر از امیکرون می باشد در حال حاضر در مراکز درمانی دانمارک این سویه جدید بیشتر مشاهده شده که متاسفانه میزان مرگ و میر در این سویه جدید بسیار بالاتر است.
 
 رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه قطعاً در آینده نزدیک این سویه جدید به کشور ما هم سرایت میکند تصریح کرد: از تمام مردم خواهشمندیم که واکسیناسیون خود را تکمیل کرده و فاصله ‌گذاری اجتماعی همراه با زدن‌ ماسک را بیشتر از گذشته رعایت کنند.
در ادامه  سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت گچساران نیز بیان کرد: بازرسی‌ها از بازار گچساران همچنان ادامه دارد و با کسانی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند به صورت قانونی با جریمه و تذکر برخورد می شود.
محسن ضامنی فر: تمام بازار موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی زدن‌ماسک می باشند تا شاهد بدتر شدن وضعیت این شهرستان نباشیم.
در ادامه فرماندار گچساران افزود: مشارکت همگانی مردم در جهت رعایت بهداشت عمومی باید بیشتر شود و در این زمینه نیز همکاری های لازم با کادر درمان صورت گیرد وگرنه شاهد وضعیت بدتری خواهیم بود.
روانبخش دیهیمی خوب عنوان کرد: سراسر کشور وضعیتی متناسب با این اوضاع وجود دارد و به هیچ عنوان کاهلی از ارگان یا دستگاه خاصی نبوده است.
 فرماندار گچساران تصریح کرد: در خصوص مدارس با توجه به رنگ بندی مقطع پیش دبستانی و دبستانی باید تعطیل شوند و به صورت مجازی برگزار می شود، ما تابع دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا و استان و کشور هستیم.
وی تصریح کرد: تعطیلی مقاطع دیگر تحصیلی به مدیران هر مدارس محول شده است.
دیهیمی خوب عنوان کرد: باشگاه های ورزشی به دلیل رنگ بندی قرمز کرونایی شهرستان باید تعطیل شوند زیرا اکثر آنها در زیر زمین قرار دارند و برای تهویه هوا در آنجا مشکل می باشد.
وی خاطر نشان کرد: باید نظارت بر کسبه و بازار بیشتر شود زیرا ما به دنبال تعطیلی بازار نیستیم مبادا مردم از لحاظ معیشت و اقتصاد دچار مشکل شوند باید پروتکل‌ها بیشتر از گذشته رعایت گردد.
 فرماندار گچساران افزود: باید درگردهمایی و تجمعات تجدید نظر صورت گیرد و مردم از دورهمی و شرکت در مراسمات جداً خودداری کنند، ما باید آمادگی کامل را برای مقابله با ویروس نوظهور داشته باشیم.
وی با بیان اینکه شهروندان برای حفاظت از جان خود و خانواده هایشان هرچه زودتر اقدام به تزریق دوز سوم واکسن کنند زیرا شرایط این بیماری خاص می باشد، خاطر نشان کرد:  گچساران میزبان مسابقات هندبال کشوری است وباید این مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بهزادی ریس شورای اسلامی دیل
Iran, Islamic Republic of
در طول چند ماه که از عمر شورای اسلامی میگزرد واز چهارساله شورای قبل نه تشکر از خدمت صادقانه وبدون هیچ چشم داشت مادی فرمانداری حتی یک جلسه خشک وخالی برای تقدیر از انها نگذاشت ودر طول این چند ماه که از عمر شورای اسلامی روستاهای گچساران میگذرد حتی یک جلسه برای شناخت از اعضای محترم شوراها نگذاشتند در صوتی که اگر این شوراها علل خصوص شوراهای که پنج عضو دارند وشبانه روز در خدمت مردم روستایشان هستند ودر حد امکان مشکل انها را حل وفصل میکنند میتوان گفت نه بخشدار نه فرماندار ونه اکثر مسولین جوابگو نمی باشند خداوکیلی میبایست فرمانداران بخشداران باید خدا را شکر کنند که این شوراها درست شد وگرنه هر روز کمتر پانصنفر جلوی دفاتر انها جمع میشدند حال اگر باین روشی که فرمانداری وبخشداری نسبت بهاین بی احترامی به اعضای شوراها میکنند در اینده نزدیک شوراها از کار کردن خسته وچون بخشداران به وفرمانداراومدیران ادارات همکاری نمیکنندمجبور به کناره گیری هستند چون ضمانت اجرای ندارند وهر سال همکاری کمتر میشودانشا ااه که مسولین چاره اندیشی کنند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای مردم متاسفم اصلا رعایت نمیکنن ماسک‌نمیزنن هنوز واکسن نزدن و دارن بقیه رو بیمار میکنن
علی
Iran, Islamic Republic of
بهداشت زحمت خودشو میکشه این مردم هستن که رعایت نمیکنن
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1