کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسئولان؛

خیرین سلامت گچساران تجلیل شدند+تصاویر

1 اسفند 1400 ساعت 16:47

سلامت جامعه به دستگاه های مختلف ارتباط دارد و نمی‌توان تمام بار را تنها بر دوش بهداشت و درمان گذاشت.


رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گچساران در همایش مجمع سلامت شهرستان اظهار کرد: جا دارد از زحمات تمام کسانی که با کادر سلامت همکاری می کنند تقدیر کرد.
محمدصادق رضایی  با اشاره به رنگ بندی قرمزکرونایی این شهرستان تصریح کرد: به دلیل رنگبندی قرمز کرونایی این شهرستان و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی این همایش را با تعداد اندک برگزار کردیم.
در ادامه مسئول سیاستگذاری سلامت کهگیلویه و بویراحمد و دبیر برگزاری مجمع سلامت شهرستان ها نیز در این همایش عنوان کرد: باید همه برای سلامت جامعه در کنار کادر درمان پای کار آمده و در این راستا با تعامل بسیار خوب و سازنده تلاش کنند.
سعید یگانه جو افزود: سلامت جامعه به دستگاه های مختلف ارتباط دارد و نمی‌توان تمام بار را تنها بر دوش بهداشت و درمان گذاشت.
یگانه جو خاطرنشان کرد: باید با نهادینه کردن فرهنگ همکاری و اینکه هر کسی در راستای سلامت مردم دخیل باشد می تواند گامی در این اقدام مهم بردارد که همکاری با کادر درمان را بیشتر کرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر برای ارتقاء سلامت مردم می توان از تمام ظرفیت ها به خصوص تریبون های ائمه جمعه کمک گرفت تا بتوانیم با همکاری و تعامل و تلاش از این برهه عبور کنیم.
یگانه جو افزود: سالی یک بار در همایش مجمع سلامت هر شهرستان از خیرین آ تجلیل و تقدیر می‌شود که می‌تواند در گسترش فرهنگ کمک به کادر درمان و همکاری خیرین موثر باشد.
در ادامه  فرماندار گچساران نیز اظهار کرد: وضعیت شهرستان گچساران به رنگ قرمز کرونایی درآمده، ما و دستگاه بهداشت و درمان هیچگونه کاهلی و کم کاری انجام نداده ایم و در چارچوب قانون حرکت می‌کنیم تعطیلی و یا باز بودن مدارس همه باید طبق دستورالعمل کشوری انجام شود.
روانبخش دیهیمی خوب افزود: در حال حاضر به دلیل رنگ قرمز کرونایی این شهرستان مقاطع دبستان پیش دبستانی و مهد کودک های گچساران به مدت یک هفته تعطیل می شود و اگر این رنگ بندی همچنان ادامه داشته باشد جهت باز بودن و یا تعطیلی مجدد مدارس دوباره تصمیم گیری خواهد شد.
 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه در مقاطع اول و دوم متوسطه باز بودن مدارس به مدیران مراکز آموزشی محول شده، تصریح کرد:مردم برای گذشت از این وضعیت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کمک کادر درمان بیایند.
وی عنوان کرد: سلامت در زندگی انسان بسیار تاثیرگذار است و باید همه جوانب و تاثیر آن را در نظر بگیریم یکی از اصلی ترین وظایف ما در بحث بهداشت پیشگیری قبل از درمان است.
فرماندار گچساران ادامه داد: برای سلامت مردم تلاش خواهیم کرد ولی مردم هم باید با ما همکاری کنند و همه چیز را تنها به کار درمان محول نکنند.
 وی افزود: باید از زحمات بسیار زیاد کادر درمان گچساران تقدیر و تشکر کرد وضعیت قرمز الان این شهرستان تقصیر هیچ واحدی نیست بلکه این یک شرایطی است که کشور به آن مبتلا شده است.
 
 معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران در این همایش اظهار کرد: در این شهرستان 6 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۴ مرکز روستایی ، 29 خانه بهداشت در روستا و ۱۳ پایگاه سلامت در سطح شهرستان به شهروندان خدمات بهداشتی ارائه می دهند.
احمد پاکدل افزود:  در ۹ ماهه امسال مرگ مادرباردار در گچساران وجود نداشته و تمام زایمان ها در این شهرستان و زایشگاه ها کاملا ایمن بودند و این شاخص بسیار مهم می باشد.
پاکدل تصریح کرد: بالاترین علت مرگ و میر در سال ۹۹ به دلیل بیماری های قلبی و عروقی در این شهرستان ثبت شده است.
گفتنی است: در این جلسه از فعالان و خیرین سلامت شهرستان تجلیل بعمل آمد.
 


کد مطلب: 444917

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/444917/2/خیرین-سلامت-گچساران-تجلیل-شدند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1