کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خدمت همچنان ادامه دارد

واکسیناسیون سه هزار راس دام در روستاهای محروم بهمئی

27 بهمن 1400 ساعت 0:05

رییس دامپزشکی شهرستان بهمئی از واکسیناسیون سه هزار راس دام در روستاهای محروم این شهرستان خبر داد.


رییس دامپزشکی شهرستان بهمئی از واکسیناسیون سه هزار راس دام در روستاهای محروم این شهرستان خبر داد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، محمدرضا علیپور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهمئی با اعلام این خبر اظهار کرد: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر اکیپ دامپزشکی شهرستان بهمئی به منطقه محروم بنه پیر از توابع بخش ممبی اعزام و خدمات رایگان دامپزشکی ارائه گردید.
وی تصریح کرد: در این طرح، خدماتی همچون ویزیت و درمان دامپزشکی، واکسیناسیون دام های سبک، واکسیناسیون طیور بومی به صورت رایگان در اختیار اهالی محبوب دهستان های قاش کمری، خُنگ انار، گدوک و برم سیاه این منطقه قرار گرفت.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهمئی افزود: اهداء بسته های دارویی و سموم رایگان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نیز با هدف ارتقای سطح آگاهی دامداران و ارائه‌ مشاوره به دامدارن این روستاها در راستای فعالیت‌های دامپروری از دیگر اقدامات دامپزشکی در این منطقه بود.
دکتر علیپور افزود: تعداد ۳۵۰۰ قطعه مرغ محلی در این روستاها برعلیه بیماری نیوکاسل توسط این اکیپ واکسینه گردید. 
ایشان افزود که ارزش ریالی این خدمات انجام گرفته حدود سیصد میلیون ریال بود که کاملا رایگان در اختیار دامداران این منطقه قرار گرفت. 
دکتر علی پور گفت: خدمت به جامعه  دامداران روستایی و عشایری یکی از افتخارات مجموعه دامپزشکی بوده، و بر اساس مصوبه کمیته گرامیداشت دهه فجر اداره کل دامپزشکی استان با اعزام گروه های دامپزشکی و  واکسیناسیون، خدمات رایگان به جامع هدف ارائه گردید.
 وی گفت: این اکیپ شامل دکتر دامپزشک اداره، کارشناس آموزش اداره و واکسیناتور اداره بودند که با همراهی بخشدار ممبی به دهستان های محروم بنه پیر اعزام شدند.
 دکتر علیپور در پایان از مهندس سلمان ارنواز بخشدار بخش ممبی و محمد روهنده شورای بخش ممبی واهالی روستاهای فوق که در این سفر یکروزه اکیپ اداره دامپزشکی شهرستان را همراهی و همکاری کردند تقدیر و تشکر کرد.


کد مطلب: 444767

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/444767/2/واکسیناسیون-سه-هزار-راس-دام-روستاهای-محروم-بهمئی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1