تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : ۴۴۴۳۶۴
با حضور مسئولان؛

سی و هفتمین سالگرد شهید امان‌الله درخشان در شهرستان بهمئی برگزار شد

۰
کبنا ؛سی و هفتمین سالگرد شهید امان الله درخشان با حضور سردار اَمان الله گشتاسبی رئیس بازرسی نیروی زمینی سپاه کشور، استاندار کهگیلویه وبویراحمد، و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در بخش ممبی روستای چاه روغنی شهرستان بهمئی برگزار شد.
 به گزارش کبنا، سردار اَمان الله گشتاسبی رئیس بازرسی نیروی زمینی سپاه کشور ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به شهید درخشان گفت: شهید امان الله درخشان الگوی کامل یک انسان ناب و مخلص بود و همیشه برای مردم مهربان و برای دشمنان ستونی محکم و اُستوار بود.
 سردار امان الله گشتاسبی گفت: آمریکا و استکبار جهانی با مظلوم نمایی و با ادعا دفاع از حقوق بشر امروز در کشور های اسلامی در حال چپاول و جنایت هستند.
 وی بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران مایه فخر دنیای اسلام شده و حضور مردم شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در اولین یادواره شهید درخشان پس از گذشت چهل سه سال از عمر انقلاب اسلامی نشان از پایبندی و استواری مردم به آرمان های این نظام الهی است.
 سردار گشتاسبی یکی از برنامه‌های همیشگی دشمنان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون را مقابله و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: به لطف خدای متعال و هدایت‌های امام عزیز در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن رهبر معظم انقلاب، توانستیم در برابر دشمنی دشمنان ایستادگی کنیم.
 وی با تصریح بر اینکه تقویت سیستم دفاعی و نظامی کشور را عاملی برای ایستادگی در برابر دشمنان دانست و عنوان کرد: وقتی طول 43 سال عمر انقلاب اسلامی را بررسی می‌کنیم، پیشرفت‌ها چشمگیر بوده است و مقایسه امروز با دوران دفاع مقدس از نظر پیشرفت در حوزه فناوری‌های نظامی نشان از توسعه گسترده دارد.
 وی بیان کرد: امروز به برکت خون شهدا و همت همه مردم و دلسوزان نظام، در حوزه دفاعی شرایط داریم که دشمنان اصلی ایران یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی قادر به مقابله نظام اسلامی نیست.
 وی ایستادگی، مقاومت و خودباوری مسئولین نظامی را سبب پیشرفت در این حوزه دانست و اظهار کرد: امروز در بخش نظامی قدرت بزرگی محسوب می‌شویم و در سطح‌بندی جهانی، جزو 6 قدرت برتر دنیا محسوب می‌شویم.
 سردار گشتاسبی افزود: یکی از مؤلفه‌های قدرتمندی که انقلاب اسلامی را در مقابل تهاجمات دشمن در همه حوزه‌ها بیمه کرده است، همراهی همه آحاد ملت در تبعیت از امام و رهبر معظم انقلاب است.
 وی بیان کرد: همان‌طور که برادران ارتش، سپاه، بسیج و همه نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس کنار یکدیگر ایستادند، امروز نیز در کنار یکدیگر قرار دارند و اساساً یکی از مؤلفه‌های قدرت نیروهای مسلح محسوب می‌شود. این اتحاد نیروهای مسلح مورد اذعان همه دشمنان نیز قرار دارد و قطعاً مسیر موفقیت و اتحاد ایران در گرو انسجام و تبعیت
از فرمانده کل قوا است.
 سردار گشتاسبی گفت: استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تمام توان خود سعی کرده مسیر این نظام الهی را به انحراف و نابودی بکشاند در حالی که دنیای استکبار امروز ذلیل تر و حقیر تر از گذشته شده است.
 وی اظهار داشت: خدا، دین و آرمان های خوب نشان از داشته های این کشور است که باید مسئولان هوشیارتر از گذشته به مردم خدمت کنند.
 سردار گشتاسبی تاکید کرد: مردم ایران به وظیفه خود به خوبی عمل کرده اند و هر جا انقلاب به آنان نیاز داشته در صحنه بودند.
 وی افزود: حاج قاسم سلیمانی به تنهایی آبروی آمریکایی ها را در منطقه برده است، لذا یکی از دلایل مهمی که آمریکا دست به جنایت بزرگی زد ایستادن نظام در مقابل آنها بوده است.
 وی با بیان اینکه هیچ کشوری دیگر ارزشی برای آمریکا قائل نمی شود، گفت: آمریکایی ها می دانند که در منطقه دیگر جایی ندارند آنها از این موضوع عصبانی هستند.
 گشتاسبی با بیان اینکه حقیر شدن آمریکا به واسطه انقلاب اسلامی پدید آمده است، ادامه داد: برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی که برگرفته از عاشورا است کوبنده در حال حرکت و تلاش هستیم، ما با افتخار از شهیدمان حمایت و آن را به جهان معرفی کردیم و اگر آمریکایی ها راست می گویند عین الاسد واقعی را به مردم نشان دهند.
 وی گفت: قدرت موشکی ما آمریکا را برای همیشه شرمنده کرده است.
 وی در پایان با اشاره به دولت سیزدهم گفت: این دولت، دولت انقلابی مردمی و خاکی هست که به این دولت امیدوار هستیم و ان شاءالله که هر چه زودتر این مشکلات حل شوند.
 سرهنگ یدالله درخشان برادر شهید درخشان با اشاره به برگزاری این یادواره گفت: این یادواره اولین یادواره شهید درخشان است که با تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهمئی و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی و خانواده شهید در بخش ممبی روستای چهار روغنی برگزار شد.
 وی گفت: هدف از برگزاری یاد واره های شهدا انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جدید واینده است.
 سرهنگ درخشان بیان کرد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی پویا وزنده باشد می بایست یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم وسعادت دنیا وآخرت در بهرمندی از شهدا نه تنها گرامیداشت یاد شهدا که نقطه روشنی است.
برادر شهید درخشان اضافه کرد: تا ما را با اصل وهدف غایی خود آشنا کند چرا که به فرموده رهبر انقلاب گاهی رنج وزحمت زنده نگاه داشتن خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
 سرهنگ درخشان در پایان تصریح کرد: برخود لازم میدانم به عنوان خادم ودبیر یاد واره شهید معظم امان الله درخشان از خا نواده معظم شهدا ایثارگران جانبازان استاندار محترم استان هییت همراه سرداری تیپ گشتاسبی ریاست محترم بازرسی نیروزمینی سپاه پاسداران سردارسرتیپ رفیق دوست فرمانده تیپ نیرو مخصوص امام حسن مجتبی ع فرماندار محترم شهرستان نماینده ولی فقیه در جهاد شهرستان فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان جناب سرهنگ غلامی. فرمانده محترم تیپ 64 الحدید فرماندهان ومسولین منتطقه سوم دریایی ماهشهرمسول نیر و انسانی تیپ نیرو مخصوص امام حسن مجتبی سرهنگ فیروز درفشان و امام جمعه محترم شهردار محترم فرمانده نیر وانتظامی شهرستان پلیس راهور جناب آقای مبشری مدیرکل کمیته امداد حضرت امام ره. استان بنیاد شهید وامورایثارگران مدیران محترم ادارات شهرستان بهمئی مردم شریف شهرستان بهمئی همرز مان وفرماندهان هشت سال دفاع مقدس بخشداران محترم شورای شهر صحاب رسانه خبرنگاران محترم که در شکل گیری وبرگزاری این یادواره متحمل زحمت شدند نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم.
زندگی نامه شهید به شرح زیر می باشد.
نام شهید: امان الله
تاریخ تولد: 1346
محل تولد: روستای چاه روغنی بخش بهمئی
تاریخ شهادت: 63/11/14
محل شهادت: کردستان
زیارتگاه: روستای چاه روغنی
 زندگینامه
 بسم الله الرحمن الرحیم
ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون
شهید امان الله درخشان در تاریخ 1346 در روستای چاه روغنی بخش بهمئی در خانواده مذهبی متولد شدند به هنگام تولد مادرش مریض شد و بعلت نداشتن شیر مادر به روستای تنگ کپ نزدیک یکی از اقوامان خود جهت پرورش و دوران شیرخوارگی انتقال یافت و مدت دو سال تمام نزد خاله پرورش یافت و بعد از دو سال به زادگاه خود نزد پدر و مادرش عودت داده شد و تا سن بلوغ نزد پدر و مادر خود در روستای خود پرورش یافت و بیشتر اوقات روزانه خود را به چوپانی از گله پدرش سپری نمود و در سال 1361 تشکیل خانواده داده و با دختری از همسایگان و فامیل خود ازدواج نمود. شهید درخشان دارای سواد خواندن و نوشتن جزئی بودند و تا دوم نهضت سوادآموزی سواد داشتند و همراه سایر جوانان روستا در گروه مقاومت روستا ثبت نام و فعالیت مستمر داشته و بیشتر با افراد مؤمن و حزب اللهی همکاری و مشورت داشته است. از نظر تعهد و اخلاص و احترام به بزرگترها و مطیع فرمان بودن بزرگترها سرآمد همه بوده است و همواره برای مشارکت در جبهه به افراد خیر و متعهد رجوع می کرد و نظریه می خواست که همین امر باعث تشویق ایشان و حرکتش به سوی جبهه ها گردید تا سرانجام در تاریخ 63/11/14 در جبهه کردستان شهرستان مهاباد محور زاوه کوه کردستان توسط منافقین کوردل و یا کومله و دموکرات براثر اصابت نارنجک به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
آرامگاه شهید در در روستای چاه روغنی زادگاه ایشان قرار دارد و به قول عده ای از زنان روستا در شب عاشورا بعد از مراسم سینه زنی اهل روستا در جوار مزار شهید، شهید را به حالت سایه در نور رو به قبله در حال نماز و راز و نیاز دیدند و در همین سال یعنی دی ماه 73 به قول عده ای از مردان روستا شب هنگام ساعت 2 بعد از نصف شب نوری مانند یک چراغ در حیاط مقبره شهید مشاهده نموده اند و بعداً خاموش گردید. این هم از معجزات شهید مظلوم بوده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1