کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارگروه بانک ها شهرستان گچساران برگزار شد

چرا منابع نفتی گچساران در اهواز است و صدایی از کسی بلند نمی‌شود؟ / قول وزیر نفت برای پرداخت اعتبار مقوله «مسئولیت‌های اجتماعی» گچساران چه شد؟ / شرکت های اقماری، پتروشیمی، چمشیر، شرکت نفت منابعشان کجا می‌رود؟ / توضیحات رئیس بانک ملی شعبه مرکزی در خصوص وام بدون ضامن

7 بهمن 1400 ساعت 15:23

«عموماً تسهیلاتی که از نفت کارت کارکنان شرکت نفت به آنها پرداخت می‌شود، در اینجا تشکیل پرونده می‌دهند، و پرونده را به اهواز ارسال می‌کنیم و از اهواز تسهیلات کارکنان نفت پرداخت می‌شود، چرا وقتی کارمند شرکت نفت در اینجا ساکن است، نباید منابع کارت نفت در شهرستان گچساران باشد تا مردم ما هم بتوانند تسهیلات بهتری دریافت کنند؟ چرا مردم ما با وجود این همه منابع نفتی، باید منابعشان در اهواز باشد؟» این بخشی از صحبت‌های محمدزاده رئیس بانک مهر ایران شهرستان گچساران است که در جلسه کارگروه بانک‌ها مطرح کرد. به راستی تیم اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در این سال‌ها چه می‌کردند؟ چرا هیچ کسی به فکر این نیست که منابع مربوط به استان کهگیلویه و بوبراحمد و شهرستان‌ها در همین استان و شهرستان‌ها مصرف و به کار گرفته شوند. چرا باید مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه باید چشم‌شان به اشاره استان‌های دیگران باشد تا سهم مالیات، تسهیلات و ... این استان را بدهند؟ استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیرش هنوز در حوزه‌های مختلف عقب‌ماندگی دارد.


«عموماً تسهیلاتی که از نفت کارت کارکنان شرکت نفت به آنها پرداخت می‌شود، در اینجا تشکیل پرونده می‌دهند، و پرونده را به اهواز ارسال می‌کنیم و از اهواز تسهیلات کارکنان نفت پرداخت می‌شود، چرا وقتی کارمند شرکت نفت در اینجا ساکن است، نباید منابع کارت نفت در شهرستان گچساران باشد تا مردم ما هم بتوانند تسهیلات بهتری دریافت کنند؟ چرا مردم ما با وجود این همه منابع نفتی، باید منابعشان در بانک های اهواز باشد؟» این بخشی از صحبت‌های محمدزاده رئیس بانک مهر ایران شهرستان گچساران است که در جلسه کارگروه بانک‌ها مطرح کرد. به راستی تیم اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در این سال‌ها چه می‌کردند؟ چرا هیچ کسی به فکر این نیست که منابع مربوط به استان کهگیلویه و بوبراحمد و شهرستان‌ها در همین استان و شهرستان‌ها مصرف و به کار گرفته شوند. چرا باید مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه باید چشم‌شان به اشاره استان‌های دیگران باشد تا سهم مالیات، تسهیلات و ... این استان را بدهند؟ استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیرش هنوز در حوزه‌های مختلف عقب‌ماندگی دارد.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، امروز پنج شنبه (7 بهمن ماه 1400) جلسه کار گروه بانک‌های شهرستان گچساران به ریاست فرماندار این شهرستان درسالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
در این نشست فرماندار شهرستان گچساران گفت: هدف از تشکیل جلسه هم اندیشی با مسئولان بانک‌ها بوده است.
وی گفت: شاهرگ حیاطی چرخه تولید بانک‌ها هستند. اگر در این زمینه سهل انگاری شود چرخه از کار می افتد.
آمار و ارقام نشان می‌دهد ما نمی‌توانیم هنوز خود را به عنوان شهر صنعتی معرفی کنیم، انتظار هست با کارگاه‌های تولیدی، به ویژه زودبازده‌ها همکاری شود.
دیهیمی خوب اظهار کرد: علاوه بر شرکت نفت و شرکت‌های اقماری از جمله چمشیر و پتروشیمی، فروشگاه‌های بزرگ مثل کوروش هم حساب‌هایشان در گچساران نیست و منابعشان به جای دیگری می‌رود.
اکبری رئیس بانک ملی شعبه مرکزی شهرستان گچساران در خصوص مصوبه جدید دولت مبنی بر «ارائه تسهیلات بدون ضامن» اظهار کرد: تعداد شاغلین در شهر ما پایین است و از نظر اعتبارسنجی، افراد اعتبار پایینی دارند.
وی افزود: 50 درصد نمره اعتبارسنجی افراد شامل چگونگی بازپرداخت تسهیلات گذشته‌ی فرد است. افرادی که در رتبه‌های C، B، A قرار می‌گیرند شرایط بهتری دارند و افرادی که نمره اعتبارسنجی آنها در رنج E و D است، شرایط «تسهیلات بدون ضامن» به آنها تعلق نمی‌گیرد.
وی افزود: خیلی از شاغلین شهرستان دریافتی کمتر از 5 میلیون دارند و به همین دلیل ما گاها مجبوریم 2 ضامن از افراد بخواهیم.
حسن پور رئیس شعب بانک صادرات شهرستان گچساران در انتقاد از خروج منابع شهرستان گفت: شرکت نفت در شهرستان گچساران منابع خوبی دارد ولی متأسفانه همه منابع شرکت نفت به حساب بانک‌های تهران می‌رود، شرکت نفت به این عظمت، یک حساب در این شهرستان ندارد.
وی افزود: همه دردسر و دود نفت را مردم ما می‌خورند، کارمندان و شرکت در اینجا است ولی حساب‌ها در جای دیگری است، انتظار داریم مسئولان استانی و شهرستانی فکری به حال این موضوع کنند، تا ما بتوانیم منابع را در شهرستان داشته باشیم و بتوانیم از قِبَل آن تسهیلات بهتری به مردم ارائه کنیم.
عرب پور رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان گچساران اظهار کرد: این صندوق تفاهم نامه‌های زیادی با دستگاه‌های اجرایی دارد که حدود 70 تفاهم نامه است.
وی گفت: با این حال تفاهم نامه‌ها در شهرستان متفاوت است؛ در اشتغال روستایی، حمایت از زندانیان آزاد شده، مدارس غیرانتفاعی، بنیاد شهید تفاهم نامه داریم. در خصوص تبصره‌ای در رابطه با جهاد کشاورزی، شهرستان به خوبی از آن استفاده نکرد. انتظار داریم اداره کار همکاری کنند تا کشاورزهای روستایی بتوانند برای وام و ثبت نام در سامانه کارا اقدام کنند.
عرب پور اظهار کرد: وام‌های قرض الحسنه بر اساس مصوبه بانک مرکزی امکان استمهال ندارند، برخی از افرادی که برای امهال آن مراجعه می‌کنند، فایده‌ای ندارد و کاری از پیش نخواهند برد چرا که امهال آن ممنوع است.
وی گفت: اشتغال زایی از طریق سرمایه گذاری مشارکت‌های اجتماعی، موجب می‌شود با مشارکت مردم تسهیلات خوبی داده شود.
آقای وزیر قول دادند 400 میلیارد تومان اعتبار مسئولیت‌های اجتماعی شهرستان گچساران، تخصیص می‌دهند که هنوز خبری از آن نشده است، اگر این اعتبار پیگیری شود و به شهرستان بیاید، گره گشایی زیادی می‌کند. خیلی از دوستانی که به دنبال اشتغال زایی  و تولید در شهرستان هستند، به تولید هم رسیده‌اند ولی از طرف دستگاه‌های اجرایی حمایت نمی‌شوند. شرکت تولیدی دستمال کاغذی با 20 نیروی خانم که همگی تحت پوشش کمیته هستند، همه محصولاتش را دپو کرده، خریدار ندارد، خودشان در شهرستان بصورت خرده، مغازه به مغازه سر می‌زنند و به فروشگاه‌ها می‌فروشند، حداقل دستگاه‌های اجرایی تولیدی این شرکت را نخریده است، اگر این شرکت‌ها در شهرستان حمایت می‌شدند، مشکل فروششان هم حل می‌شد.
محمدزاده رئیس بانک مهر ایران اظهار کرد: 6300 وام‌های خرد برای کمیته امداد پرداخت شده است، 420 تسهیلات تبصره 16 بین 50 تا 100 میلیون تومان پرداخت شده است، 550 فقره وام ازدواج پرداخت شده است و تسهیلات بانکی هم به سرعت پرداخت می‌شوند.
محمدزاده اظهار کرد: منابع بانک مهر ایران، منابع مردمی است و از طریق دولت کمکی به این بانک نشده است.
وی با اظهار اینکه «چرا منابع «نفت کارت» نباید در همین شهرستان وجود داشته باشد» افزود: عموماً تسهیلاتی که از نفت کارت کارکنان شرکت نفت به آنها پرداخت می‌شود، در اینجا تشکیل پرونده می‌دهند، و پرونده را به اهواز ارسال می‌کنیم و از اهواز تسهیلات کارکنان نفت پرداخت می‌شود، چرا وقتی کارمند شرکت نفت در اینجا ساکن است، نباید منابع کارت نفت در شهرستان گچساران باشد تا مردم ما هم بتوانند تسهیلات بهتری دریافت کنند؟ چرا مردم ما با وجود این همه منابع نفتی، باید منابعشان در اهواز باشد؟
 


کد مطلب: 444002

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/444002/2/چرا-منابع-نفتی-گچساران-اهواز-صدایی-کسی-بلند-نمی-شود-قول-وزیر-نفت-پرداخت-اعتبار-مقوله-مسئولیت-های-اجتماعی-شرکت-های-اقماری-پتروشیمی-چمشیر-منابعشان-کجا-می-رود-توضیحات-رئیس-بانک-ملی-شعبه-مرکزی-خصوص-وام-بدون-ضامن

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1