کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تحول در اشتغال استان با طرح های خرد و زودبازده / بهره برداری از طرح های اشتغال زایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل بنیاد برکت (+ تصاویر و فیلم)

22 دی 1400 ساعت 17:51

با حضور مدیرعامل بنیاد برکت طرح های اشتغال زایی این بنیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.


مدیرعامل بنیاد برکت ظهر امروز وارد کهگیلویه و بویراحمد شد و در اولین مقصد سفر خود از کارگاه‌های مشاغل اشتغال محور بنیاد برکت بازدید کرد.
به گزارش کبنانیوز از شهرستان دنا، امروز چهارشنبه (22 دی ماه 1400) محمد ترکمانه با همراهی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار دنا و جمعی از مسئولان از 3 کارگاه «تولید کتاب پارچه ای»، «کارگاه صنایع تبدیلی»، «چرم سازی» در شهر سی سخت بازدید کرد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خصوص این طرح گفت: این طرح‌های کارآفرینی در قالب مدل اشتغال‌زایی «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) امروز افتتاح شدند.
نادری اظهار کرد: طرح تولید کتاب پارچه ای و حجم سرمایه گذاری 800 میلیون ریال از طرف بنیاد برکت افتتاح شد و به «کارگاه صنایع تبدیلی» سرمایه گذاری 1 میلیارد ریال اعطا شد.
 
ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت اظهار کرد: ظرفیت های اشتغال زایی زیادی در این منطقه وجود دارد، بنیاد برکت بر اساس رسالت اجتماعی خود در حوزه اشتغال زایی بصورت ویژه در این استان ورود کرده است.
ترکمانه بیان کرد: سال گذشته 40 روستا و امسال 17 روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد جزو طرح های هدف ما به عنوان روستاهای بدون بیکار بوده است.
وی با اظهار اینکه «مردم این شهرستان اهل تعاون هستند و نعمت های خدادادی زیادی در این شهرستان وجود دارد» گفت: با چنین شرایطی شهرستان دنا را می توانیم در طرح شهرستان بدون بیکار قرار دهیم.
ترکمانه در خصوص تسهیلات بنیاد برکت گفت: در قالب مبالغ خرد 50 میلیون، و در قالب طرح های کارگاهی 100 و 150 میلیون تومان تسهیلات حمایتی از طرف بنیاد برکت در نظر گرفته می شود.
مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: امسال 500 سهمیه برای شهرستان زلزله زده دنا درنظر گرفته شد که ان شاالله تا پایان سال همه این طرح ها افتتاح خواهند شد.
وی با بیان اینکه «تلاش ما این است که از کارگاه های کوچک حمایت کنیم» اظهار کرد: این کارگاه ها فرصت دارند که کارگاه خود را توسعه دهند و اشتغال زایی بیشتری ایجاد کنند.
 
طرح تولید کتاب پارچه ای که توسط مریم رضایی پور اجرایی شده و بنیاد برکت این طرح را مورد پشتیبانی قرار داده است، ایده ای نو در صنعت کتاب و کتابخوانی است، از طرفی قیمت محصولات در این طرح زیر قیمت محصولات مشابه است. این طرح برای زنان اشتغال زایی ایجاد کرده است، با وجود چنین طرح هایی، به توانمندسازی زنان در این شهرستان کمک خواهد شد.
 
با توجه به اینکه عمده مشاغل در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهرستان دنا کشاورزی و باغداری است، طرح کارگاه صنایع تبدیلی یکی از مشاغلی است که ظرفیت های خوبی در این زمینه ایجاد می کنند، بنیاد برکت در سطح طرح های کارگاهی 1 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این طرح گذاشته است، که بصورت مستقیم در فصول سرد سال حدود 30 نفر اشتغال زایی دارد.



طرح چرم دوزی ویژه ناشنوایان از جمله طرح های بسیار خوبی است چرا که قشر معلولان ناشنوا در شهرستان را مورد حمایت خود قرار داده و برای آنها اشتغال زایی ایجاد کرده است. قطعا در کنار افراد معمولی، معلولان نیز نیازمند حمایت های دولت هستند تا بتوانند وضعیت معیشتی خود را ارتقا دهند و در اجتماع بتوانند فعالیت اقتصادی و اجتماعی داشته باشند. این طرح با 1 میلیارد و 500 هزار ریال مورد حمایت و توجه بنیاد برکت در استان قرار گرفته است.
 
 

 


کد مطلب: 443428

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/443428/2/تحول-اشتغال-استان-طرح-های-خرد-زودبازده-بهره-برداری-زایی-کهگیلویه-بویراحمد-حضور-مدیرعامل-بنیاد-برکت-تصاویر-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1