کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

زندگی در کنار فاجعه؛ شهردار یاسوج و مدیر کل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد پاسخ دهند

21 دی 1400 ساعت 18:46

سال‌ها قبل در مطبوعات و رسانه‌های استانی نسبت به وضعیت شرف‌آباد هشدار داده شده بود که به‌دلیل عدم همکاری و عدم آینده‌نگری شهرداری، در آینده نزدیک اتفاقات بسیار بدی، برای مردم این منطقه رقم خواهد خورد. چهره‌ی بخشی از شرف‌آباد به دلیل عدم توجه شهرداری، آنقدر کریه شده است که بیش از آنکه به شهر شباهت داشته باشد، به مردابی می‌ماند که انگار به طور کلی توسط انسان‌ها فراموش شده است


سال‌ها قبل در مطبوعات و رسانه‌های استانی نسبت به وضعیت شرف‌آباد هشدار داده شده بود که به‌دلیل عدم همکاری و عدم آینده‌نگری شهرداری، در آینده نزدیک اتفاقات بسیار بدی، برای مردم این منطقه رقم خواهد خورد. چهره‌ی بخشی از شرف‌آباد به دلیل عدم توجه شهرداری، آنقدر کریه شده است که بیش از آنکه به شهر شباهت داشته باشد، به مردابی می‌ماند که انگار به طور کلی توسط انسان‌ها فراموش شده است.
به گزارش کبنا، شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که نماد این استان است و مسئولین مختلف از جمله فرماندار بویراحمد و احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار، بارها از آن با عنوان پیشانی استان یاد کرده‌اند، در بخش‌های مختلف به‌ویژه حاشیه و اطراف آن در وضعیت بسیار بغرنجی قرار دارد. شرف‌آباد به عنوان یکی از این مناطق آنچنان از خدمات شهری محروم است که بیش از آن که به شهر شباهت داشته باشد، همچون یک روستای دورافتاده است که بهره‌ای از کمترین خدمات شهری ندارد؛ گویی شهرداری به طور کلی این منطقه از شهر را فراموش کرده است. گفتنی است هزینه خدمات شهری از ساکنین شرف‌آباد گرفته می‌شود ولی مردمِ آنجا حتی از خدمات روستایی هم بهره‌مند نیستند. سال‌ها قبل در مطبوعات و رسانه‌های استانی نسبت به وضعیت این منطقه هشدار داده شده بود که به‌دلیل عدم همکاری و عدم آینده‌نگری شهرداری، در آینده نزدیک اتفاقات بسیار بدی، برای مردم این منطقه رقم خواهد خورد.
اکنون شرف‌آباد در بدترین شرایط قرار گرفته و از هر گونه خدمات بی‌بهره است. شرف‌آباد که به قول شهردار پیشین یاسوج، شرفِ شهر یاسوج است از آسفالتی که هر بار شهردارهای مختلف قول وعده داده‌اند تا جدول‌کشی و نامگذاری خیابان‌ها و معابر و نظافت خیابان‌ها و ... بی‌بهره است.
وضعیت به‌گونه‌ای پیش رفته است که عدم جدول‌کشی و نظافت خیابان‌ها همچون غده‌ای سرطانی در این منطقه خودنمایی می‌کند. چهره‌ی بخشی از شرف‌آباد به دلیل عدم توجه شهرداری، آنقدر کریه و بدمنظر شده است که بیش از آنکه به شهر شباهت داشته باشد، به مردابی می‌ماند که انگار به طور کلی توسط انسان‌ها فراموش شده است. شهردار محترم یاسوج باید پاسخ دهد چرا شهری که در حوزه‌ی مدیریتی او قرار دارد باید به چنین شرایطی گرفتار شود. عیسی شهامت مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز باید پاسخگو باشد که چرا نظارتی بر عملکرد شهرداری یاسوج ندارد.
تصاویر زیر تنها بخشی از فاجعه‌ای است که به تدریج در حال عادی شدن است و اگر شهردار یاسوج فکری به حال آن نکند در آینده‌ای نزدیک به عنوان بخشی از شهر پذیرفته می‌شود. برای زیستن با چنین وضعیت بغرنجی، نامی جز فاجعه مدیریتی نمی‌توان یافت.


کد مطلب: 443389

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/443389/2/زندگی-کنار-فاجعه-شهردار-یاسوج-مدیر-کل-امور-شهری-استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-پاسخ-دهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1