تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : ۴۴۳۳۲۹
کبنا گزارش می دهد؛

دیدار مردمی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با مردم شهر مادوان

۰
کبنا ؛
دیدار مردمی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با مردم شهر مادوان انجام گرفت.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این دیدار که 4 ساعت به طول انجامید سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان معاونان دادگستری کل و دادستان مرکز استان و مدیر کل بازرسی استان حضور داشتند.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، دکتر نگین تاجی در حاشیه ی این برنامه در مصاحبه ای یاد و خاطره سردار دل ها ،سپهبد شهید سلیمانی را گرامی داشت و در سخنانی اظهار کرد:آن چیزی که حاج قاسم را عزیز کرد این بود که در میان مردم بود.
مقام ارشد قضایی استان با بیان این نکته که حاج قاسم شهید از جنس مردم بود، افزود: ما هم سعی می کنیم این مهم را در بدنه ی دستگاه قضایی استان و همکاران عنوان کنیم که در برخورد با مردم و رسیدگی به پرونده ها جانب اخلاق را رعایت کنند،تا دادرسی عادلانه در جریان باشد.
وی گفت: یکی از مباحثی که سند تحول دستگاه قضایی به آن اشاره شده است، بحث اخلاق در نظام دادرسی است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به تعبیر زیبا از نامه 53 حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام  خطاب به مالک اشتر در خصوص انتخاب قضات که فرمودند؛ ای مالک شخصی را به عنوان قاضی منصوب کن که از کثرت مراجعه ارباب رجوع خشمگین نشود، متین و صبور باشد و خودش را در معرض پرسش و مشکلات مردم قرار دهد، اظهار کرد: امروز شورای قضایی استان با حضور مدیر کل سازمان بازرسی، دادستان مرکز استان و معاون پیگشیری و معاونین دادگستری کل و دادستان مرکز استان در جمع صمیمی مردم حاضر شدند تا از نزدیک مشکلات مردم را بررسی کنند.
نگین تاجی گفت: بعضی از مباحث در حوزه دستگاه قضایی استان نبوده و به حوزه ی اجراء، یعنی استانداری مربوط می شود.
وی افزود: در خواست های مردمی اخذ و به مقامات مربوطه ارجاع می شود.
قاضی القضات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در خصوص مشکلات قضایی مراجعان بیان داشت:ز بیشتر مشکلات که در دیدارهای مردمی مطرح می شود در قالب ماده 477 هستند که مدعی هستند که ممکن است رأی خلاف شرع یا خلاف قانون می باشد.
وی در ادامه در خصوص ماده 477 اعاده ی دادرسی اظهار کرد: در همین رابطه در دادگستری استان  اقدام تشکیل به یک کمیسیون کردیم که قویترین قضات برگزیده در آن حضور دارند و آنان با دقت این پرونده ها بررسی می شود و چنانچه رأی از لحاظ دادرسی ضعیف باشد و خلاف شرع تشخیص داده شود، آنها را به تهران ارسال کرده و در اینجا روال معمول را طی می کند.
نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان در خصوص اختلافات خانوادگی که برخی مراجعان دارند گفت: بعضی از مباحث مراجعان مربوط به اختلافات خانوادگی است که در همین جلسه از ظرفیت سفیران صلح جهت ایجاد صلح و سازش بین زوجین استفاده می کنیم.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
لعنت خدا به سیاه دل مغرور
علی رضائیان
Iran, Islamic Republic of
چقدر خوبی جناب دکتر نگین تاجی
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1