کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی؛

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هسته‌های فناور استان کهگیلویه و بویراحمد

29 آذر 1400 ساعت 23:04

همایش سراسری و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هسته‌های فناور با حضور معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس پارک علم و فناوری ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ومسئولان استانی و دانشگاهی در سالن ولایت دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.


همایش سراسری و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هسته‌های فناور با حضور معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس پارک علم و فناوری ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان  ومسئولان استانی و دانشگاهی در سالن ولایت دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی واحد یاسوج، همایش سراسری و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هسته‌های فناور با حضور معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس پارک علم و فناوری استان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و مسئولان استانی و دانشگاهی در سالن ولایت دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.
رسالت‌ مهم دانشگاه در راستای سند تحول و تعالی بحث نوآوری، فناوری و کارآفرینی است.
در  مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هسته های فناور دانشگاه ازاد اسلامی واحد یاسوج رحیم اکرامی دبیر هیات امنا و  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و واحد یاسوج در ابتدا نحوه شرکت در این نمایشگاه و معرفی برندگان توسط هیات داوران را اعلام کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: به مناسبت هفته پژوهش و فناوری نمایشگاه دستاورد های پژوهشی هسته‌های فناور دانشگاه آزاداسلامی واحد یاسوج با ۸ غرفه و با حضور مسئولان استانی افتتاح می شود.
رحیم اکرامی با بیان اینکه این نمایشگاه برای بازدید عموم باز است افزود: دو هسته از هسته های فناوری که در نمایشگاه حضور دارند محصولات فناوری خود را به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه رسانده اند.
اکرامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان تاکنون ۱۵ قرارداد با هسته‌های فناور، اعضای هیئت علمی و فارغ التحصیلان منعقد کرده است اضافه کرد: ۸مورد از این هسته‌های فناور فعال بوده و در آستانه شروع فعالیت‌های خود برای تولید هستند که دو تا از آن‌ها به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه رسیده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه در راستای سند تحول و تعالی بحث نوآوری ،فناوری و کارآفرینی است گفت: در ۶ ماه گذشته هسته‌های فناور در دانشگاه آزاداسلامی یاسوج مستقر شدند که امروز محصولات برخی از آن‌ها به مرحله تولید رسیده که باعث اشتغال‌زایی و کارآفرینی در سطح استان شده است.
اکرامی اضافه کرد: این هسته‌های فناور هم اکنون در ساختمان‌های پردیس دانشگاه آزاد اسلامی مستقر هستند و از ظرفیت این ساختمان‌ها که بلاتکلیف مانده بودند استفاده می‌کنند.
پژوهش از ارکان اساسی توسعه و رشد اقتصادی و علمی یک جامعه است.
در ادامه سید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار نیز در خصوص نقش پژوهش در توسعه اقتصادی مطالبی بیان کرد و افزود: پژوهش از ارکان اساسی توسعه و رشد اقتصادی و علمی یک جامعه است. جامعه‌ رو به توسعه نیازمند نهادهایی است که فرهنگ پژوهش را در مسیرهای خود به جریان بیندازند. ارتباط توسعه پایدار با ساختارهای علمی و پژوهشی جامعه، رابطه‌ای تنگاتنگ دارد که از خلال آن می‌توان از یافته‌ها و نظریات ارزشمند اساتید پژوهشگردر جهت اهداف تئسعه ای  بهره‌برداری کرد.
دیگر سخنرانان همایش سید شمس الدین هاشمی رئیس پارک علم و فناوری استان بود که اهمیت پارک علم و فناوری در توسعه مراکز علمی و کمک به پژوهش را یادآور شد و بیان کرد: همکاری ها میان پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به جایگاه مطلوب نزدیک شده است و با انعقاد تفاهم نامه همکاری های چهار جانبه میان پارک علم و فناوری ،دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج،معاونت پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه ازاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این همکاری ها به جایگاه مناسب و شایسته ای خواهد رسید.
محمدجواد کیانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در آغاز این همایش با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س)گفت: ایده‌های فناورانه و نوآورانه در نمایشگاهی که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری راه اندازی می‌شود، در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرند.
کیانی افزود: به مناسبت هفته پژوهش و فناوری همایش سراسری هم برگزار می‌شود و ۵۰ مقاله از مجموع مقاله‌هایی که قبلا طبق فراخوان به این واحد ارسال شده اند، ارائه خواهند شد.وی ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، بحث فناوری طی سال‌های اخیر پررنگ‌تر شده است که در این راستا محصولات برتر که توسط فناور‌های نمونه استان تولید شده اند را در روز‌های ۲۸ و ۲۹ آذر ماه در نمایشگاهی به مناسب هفته پژوهش و فناوری در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
کیانی  ادامه داد: خوشبختانه در یکسال گذشته فناور‌های زیادی با همکاری پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد یاسوج مستقر شده اند که محصولات ۸ نفر از آن‌ها به مرحله تولید رسیده است.
به گفته کیانی؛ این دانشگاه از کسانیکه ایده‌های فناورانه دارند به لحاظ مادی و معنوی حمایت می‌کند و امکانات سخت افزازی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند ایده‌های خود را به مرحله تولید محصول برسانند.
وی بیان کرد: از همه دانش آموزان، دانشجویان و همه صاحبان ایده‌های نوآورانه و فناورانه در استان کهگیلویه و بویر احمد که می‌توانند بخشی از مشکلات جامعه را رفع کند، دعوت به همکاری می‌کنیم و پذیرای آن‌ها هستیم.
همزمان با برپایی این نمایشگاه از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی نیز تجلیل شد.

 


کد مطلب: 442625

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/442625/2/برگزاری-نمایشگاه-دستاوردهای-پژوهشی-هسته-های-فناور-استان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1