کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بازدید روشنفکر از جمعه بازار یاسوج ( + تصاویر )

12 آذر 1400 ساعت 18:45

مهدی روشنفکر نماینده شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی شهر امروز با صورت سر زده در جمعه بازار یاسوج حضور یافت و پای درددل کسبه این بازار نشست.


مهدی روشنفکر نماینده شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی شهر امروز با صورت سر زده در جمعه بازار یاسوج حضور یافت و پای درددل کسبه این بازار نشست.
به گزارش کبنا، موضوع ساماندهی جمعه بازار شهر یاسوج موضوعی است که این روزها به یکی از موضوعات داغ در فضای رسانه‌ای شهر یاسوج تبدیل شده‌است.
محسن تیربند نماینده اصناف جمعه بازار یاسوج در این بازدید اظهار داشت: اصناف جمعه بازار یاسوج بیش از ۱۵ سال است که در این مکان مشغول به کار و فعالیت هستند.
وی افزود: ساماندهی جمعه بازار یاسوج علاوه بر دغدغه مسئولان دغدغه ما کسبه نیز است، و در یک نشست در زمان معاونت عمرانی استانداری سابق قرار بر ساماندهی مکان فعلی بود.
تیربند خاطرنشان کرد: این موضوع مورد موافقت متولیان و اصناف جمعه بازار یاسوج قرار گرفت و مصوب شد ولی بعد از مدتی ورق برگشت و اتفاقات دیگری افتاد.
نماینده کسبه جمعه بازار یاسوج بیان کرد: قریب به ۹۸۰ کسبه در این بازار مشغول به فعالیت هستند و هم‌اکنون در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برند.
تیربند گفت: این مکان به دو خیابان دسترسی دارد و یکی از دلایل جابجایی چالش ترافیک در این مکان می‌باشد در صورتی که به هر نحو وانت‌های سیار را نیز در حاشیه این مکان اسکان داده‌اند تا چالش ترافیک و تا امن بودن بیشتر در دید باشد.
وی افزود: ۹۸۰ صنف جمعه بازار یاسوج دارای شناسنامه از طرف شهرداری بوده و عوارض پرداخت می‌کنند.
مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وضعیت معیشتی مردم و کسبه جمعه بازار از دغدغه مسئولان است.
وی افزود: قریب به هزار خانواده در این مجموعه در حال امرار معاش هستند و امنیت شغلی برای این تعداد باید در اولویت قرار بگیرد.
روشنفکر خاطرنشان کرد: موضوع پیش آمده در وضعیت جمعه بازار باعث شده تا آرامش کسبه بهم بریزد و کسبه‌ای که در بین آنها زنان بی سرپرست و جوانان تحصیلکرده نیز وجود دارند در معیشت خود دچار دغدغه شوند.
وی با مهم برشمردن امنیت شغلی برای کسبه جمعه بازار تا ایمن بودن وضعیت کنونی بازار را نگران کننده عنوان کرد و گفت: ایمن سازی محل به عنوان یک اصل مهم، منطقی و عقلی باید مورد توجه قرار بگیرد.
روشنفکر با اشاره به فعالیت قریب به هزار شغل در این بازار، تصریح کرد: در شرایط اقتصادی فعلی کشور ایجاد هزار شغل کار دشواری است و بر هم زدن آرامش این تعداد از شغل نیز کار خطرناکی است.
وی خطاب به مسئولان و متولیان امر بیان کرد: ساماندهی جمعه بازار یاسوج و ایجاد ایمنی لازم باید در اولویت باشد، تا علاوه بر کسبه ارباب رجوع و مشتریان نیز با خاطر آرام کار خود را انجام دهند.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخچه فعالیت جمعه بازار یاسوج ابراز داشت: با اینکه این بازار نسبت به روزهای ابتدایی فعالیت و زمین خاکی آن‌زمان تغییراتی داشته اما همچنان از نظر ایمنی دارای اشکال است و متولیان از جمله شورای شهر و شهرداری با توجه به دریافت عوارض و شناسنامه دار بودن این مکان باید نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام می‌دادند.
وی افزود: حتی اگر افرادی متقاضی رفتن به بازار جدید هستند باید نسبت به وضعیت دیگر کسبه نیز چاره مناسب اندیشیده شود.


کد مطلب: 441962

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/441962/2/بازدید-روشنفکر-جمعه-بازار-یاسوج-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1