کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور معاون مرکز جنگل های کشور برگزارشد

پویش مردمی احیای "جنگل های زاگرس" در گچساران(+تصاویر)

10 آذر 1400 ساعت 14:57


همزمان با سراسر کشور، پویش مردمی احیای "جنگل‌های زاگرس" در منطقه "تنگ دیل" گچساران اجرا شد.
پویش سراسری مردمی بذرکاری برای احیای جنگل های زاگرس با حضور"رحیم پور" معاون مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها و "کیاپاشا" مدیرکل دفتر جنگل داری و بهره برداری سازمان  جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور،علیرضا اتابک فرماندار گچساران،مجید  نظری رئیس اداره منابع طبیعی سازمان های مردم نهاد، انجمن های دوستدار محیط زیست، بسیجیان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه "تنگ دیل" گچساران اجرا شد.
در این آیین مدیر کل دفتر جنگلداری و بهره برداری سازمان جنگلها و مراتع و آبخیز داری کشوراظهار کرد: جنگل های زاگرس بیش از 40 درصد افزون بر 6 میلیون هکتار از وسعت جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده و تا کنون به 1 میلیون هکتار از این جنگلها بر اثر موارد مختلف آسیب وارد شده است.
محمد امین کیا پاشاعنوان کرد: در شرایط نرمال اگر بارندگی باشد ظرفیت نفوذ پذیری خاک به گونه ای است که بیش از 50 میلیارد متر مکعب آب را جنگلها می توانند در خود ذخیره کند.
کیا پاشا بیان کرد: به دلیل تغییرات اقلیمی، خشکی هوا، بارش کم، آفت ها و بیماری زغالی به جنگل های کشور آسیب وارد کرده که بیماری زغالی تا حدود زیادی کنترل شده است.
فرماندار گچساران در این آیین گفت:زنده یاد "البرز زارعی" جانش را در راه طبیعت هدیه داد و امروز همه مقید به این هستیم که از طبیعت صیانت و حفاظت کنیم چرا که جان و حیات مان درگرو حفظ منابع طبیعی است و درود بر روح پاک "البرز زارعی".
علیرضا اتابک افزود:همه این عزیزانی که در این پویش مردمی حضور دارند در آتش سوزی های جنگل ها و مراتع این شهرستان نقش آفرینی کردند، آنهم با دستان خالی و بدون تجهیزات به دل آتش می زدند پس همه باید به این پویش ها بپیوندیم چرا که این حرکت خود یک عشق است و افرادی که دل به طبیعت می سپارند، زنده اند و دچار افسردگی هم نمی شوند.
اتابک عنوان کرد: وقتی انسان به دل کوه و طبیعت می زند،سرشار از آرامش می شود و باید بتوانیم روزی بر تعداد افراد طبیعت دوست بیافزاییم و فرهنگ طبیعت دوستی را در جامعه به شایستگی هرچه تمام تر ترویج بدهیم.
در ادامه رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران نیز در این آئین عنوان کرد: پویش مردمی احیای جنگل‌های گچساران در ۶۰ هکتاراز اراضی این شهرستان همزمان با سراسر کشور آغاز می شود.
مجید نظری افزود: دراین پویش مردمی، کاشت گونه‌های بادام و بلوط توسط تکشل های مردمی و سازمان ها و ادارات در طبیعت کاشته می شود.
وی خاطر نشان کرد:تا کنون در این شهرستان ۲ هزارو ۶۷۲ هکتار جنگل دست کاشت ایجاد شده است.
نظری بیان کرد: ۳۲۰ هزار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.
 


کد مطلب: 441884

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/441884/2/پویش-مردمی-احیای-جنگل-های-زاگرس-گچساران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1