تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۴۴۱۶۸۹
کبنا گزارش می دهد؛

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های در حال اجرای استان کهگیلویه و بویراحمد (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛معاون وزیر راه و شهرسازی از برخی پروژه های در حال اجرای استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح روز پنجشنبه (۴ آذرماه ۱۴۰۰) فرزاد نجات‌نیا معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت راه و شهرسازی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و به همراه مدیرکل راه و شهرساز این استان و جمعی از مسئولین از پروژه‌های همانند؛ محور پاتاوه دهدشت، شهر زلزله‌زده سی‌سخت و ... بازدید کرد.
سید فرزاد نجات‌نیا ابتدا معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی از پروژه سه راهی مهریان - یاسوج بازدید کرد.
این سه راهی از حادثه خیزترین محورهای ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد است که در اسفندماه سال 99 وارد فاز اجرایی شد. این پروژه از جمله پروژه هایی است که مشکلات اعتباری دارد.
نجات نیا همچنین از پروژه ملی جاده یاسوج - سی سخت بازدید کرد.
فاصله سی سخت – یاسوج حدود ۳۸ کیلومتر است که در ۲۵ کیلومتر از آن بزرگراه ساخته می‌شود، این جاده نیز از محورهای پرترافیک است و روزانه حجم بالایی از تردد در این مسیر صورت می گیرد. احداث این پروژه به منظور کاهش حوادث در این محور صورت گرفته است، این پروژه نیز در سال های گذشته مشکل اعتباراتی و همچنین معارضات داشته است.
پس از آن، معاون وزیر از جاده در حال ساخت پاتاوه به دهدشت بطول ۱۳۶ کیلومتر بازدید کرد. این پروژه در سال 73 وارد فاز اجرایی شده و از مهمترین پروژه های استان کهگیلویه و بویراحمد است، این محور، محور اصلی شهرضا - سمیرم - بهبهان  است که ارتباط استان‌های جنوب غرب کشور از جمله خوزستان به استان های مرکزی ایران برقرار می سازد این محور نقطه ثقل و میانبر بین استانهای جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.
این پروژه استان کهگیلویه و بویراحمد را از محرومیت خارج می‌کند و فاصله بنادر جنوبی به مرکز را حدود 120 کیلومتر کاهش می دهد، قسمتی از پازل جاده شهرضا-بهبهان است.
این پروژه شامل 4 قطعه است که سه قطعه در سالهای گذشته به بهره برداری رسیده، قطعه چهارم  68 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 93 درصد است. کل این پروژه پیشرفت 97 درصدی دارد. طبق مصوبه وزارت خانه راه و شهرسازی، در صورتی که اعتبارات تزریق شود، با صد در صد مسائل ترافیکی و ایمنی در خردادماه سال 1401 به بهره برداری خواهد رسید. ولی در حال حاضر برای دسترسی مردم این مسیر باز است.
برای 4 خطه کردن محور، مجوزی از دفتر سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی اخذ شد، باید آگهی زده شود و سرمایه گذاران به این کار ورود کنند، در کنار این، از ظرفیت های دولتی نیز برای چهارخطه کردن این محور استفاده خواهد شد.
محورهای 4 خطه استان از  50 کیلومتر به 250 کیلومتر ارتقا پیدا کرده و 200 کیلومتر نیز در دست ساخت هستند. به دلیل اینکه تصادفات در استان بسیار بالا است و میزان تردد بسیار بالا رفته است، این روند باید ادامه پیدا کند.
یکی از محورهای اصلی که باید با حساسیت بیشتری به آن توجه کنیم محور یاسوج-اصفهان است و در آینده احتمالا بار ترافیکی بیشتری دارد، بنابراین چهارخطه کردن این مسیر نیز در دستور کار است، باید بتوانیم از ظرفیت های ملی برای این پروژه استفاده کنیم.




در چند سال گذشته، اعتبارات خوبی به این پروژه تزریق شد و به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد از زمان اجرای طرح ملی پاتاوه - دهدشت تا پایان سال گذشته ۶ هزار میلیارد ریال از منابع ملی و استانی برای ساخت این طرح ملی هزینه شده است.
نجات نیا معاون وزیر در این خصوص گفت: پس از استقرار دولت مردمی، توزیع امکانات و فرصت ها بصورت متوازن یک ضرورت است. سفرهای استانی با تأکید وزیر راه و شهرسازی در حال انجام است، تیمی از مجموعه سازمان راهداری کشور، سازمان بازآفرینی شهری، شرکت زیرساخت زیربناهای حمل و نقلی کشور در این سفرها همراه هستند.
وی گفت: پروژه پاتاوه-دهدشت جزو 5 اولویت طلایی وزارت راه و شهرسازی است، طرح رهبری بوده است و در حال حاضر پیشرفت 97 درصدی دارد.
تلاش ما بر این است که تنگناهایی که نیاز به توجه دارد، به ویژه در خصوص تخصیص اعتبارات نیاز به توجه دارد که در مصوبات خواهیم آورد.
نجات نیا گفت: در حال حاضر دسترسی های محلی و درون استانی از این جاده شکل گرفته است، و همچنین استان را از بن بست خارج خواهد کرد و در روند توسعه استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی بیان کرد: نگرانی مجموعه متولی امر، این است که به محض بازگشایی و استفاده برون استانی، بار ترافیکی عظیمی در این جاده دوبانده شکل می گیرد، و قطعا نیاز می شود چهاربانده شدن این جاده در اولویت قرار بگیرد، همچنین نقاط حادثه خیز این جاده و روشنایی تونل ها باید مورد بررسی قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

معلم
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت این مملکت !!!!
خدایی داریم به کجا میرویم
ooo
Iran, Islamic Republic of
این نمیدونه نقشه چیه چیو بهش نشون میدین؟
Iran, Islamic Republic of
بخدااااااااا...نونه نونه
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
اولآ این جاده مزین بودبه کلنگ زنی به دست رهبرمعظم انقلاب وشایسته نبوداین همه سال طول بکشه...بعدش چندده کیلومترابتدایی بعدازروستای گردوه ببینیدچه خوب کارشده وجاده عریض...هرچی به سمت جلوتررفتیم جاهایی راخیلی بدساختند...روشنایی تونلها وروکش آسفالت جاهایی راچرازودتردرست نمیکنند؟
فارسی
Iran, Islamic Republic of
معاون وزیر.........
رحمان
Iran, Islamic Republic of
آدم تا واقعا از این مسجدیا نشه جایی نمیرسه تو این دوره
میخوای پیشرفت کنی ی دفه برسی اون بالا یا علی بگو برو مسجد و مسجدی شو
یاااا علی
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1