تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۴۴۱۶۵۷
در نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

مدیرانی که نمی‌دانستند برای چه به شورای برنامه‌ریزی آمده اند / مدیران هر چه تلاش کردند استاندار قانع نشد + (فیلم)/ استاندار: چرا یقه پیمانکار را بگیریم؟ مدیران باید پاسخگو باشند؛ نباید بگذارید کار به دستگاه نظارتی بکشد

۰
کبنا ؛نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان دولت برگزار شد.
به گزارش کبنا، شامگاه (چهارشنبه 3 آذر ماه 1400) شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده و با حضور مدیران عضو این نشست در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در این نشست واگذاری زمین برای یک طرح گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نه فرماندار، نه پژمان نیک‌اقبالی و نه مجید صفایی مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نتوانستند در باره این طرح به خوبی توضیح دهند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد که از شنیدن حرف مسئولان قانع نشده بود، خطاب به آنها گفت: یک مربع را خط کشیدید و آورید، مشخص نیست، چه چیزی است و چه طرحی را می‌خواهید در اینجا پیاده کنید. چرا توضیحات کامل ارائه نمی‌دهید؟
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از مسئولان خواست که در باره این مستطیل آبی توضیح دهند و بگویند که چرا باید یک هکتار زمین به این طرح واگذار شود. احمدزاده هر چه اصرار می‌کرد، کسی نبود که برای او در باره این طرح توضیحات قانع کننده‌ای بدهند. گویا مسئولان خودشان هم نمی‌دانستند که چه می‌خواستند؟ 
فرماندار بویراحمد در تشریح یک طرح گردشگری در این شهرستان گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری موجب تأثیرات مثبت بر روی تمام صنایع استان کهگیلویه و بویراحمد می گذارد و موجب درآمدزایی می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه «همه ما بر اهمیت امر گردشگری و صنعت گردشگری واقف هستیم و با این موضوعات آشنا هستیم»، از فرماندار خواست طرح را تشریح دهد، استاندار در ادامه سخنان خود گفت: این تصویر مستطیل و چهاردیواری است، می خواهید چهار دیواری بسازید؟ این طرح چیست و قرار است چه چیزی در این طرح باشد؟

شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: یک هکتار زمین منابع ملی است، می توانیم به طرح گردشگری اختصاص دهیم.
همچنین مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: فرایند واگذاری زمین از منابع طبیعی به مسکن و شهرسازی و استعلاماتی انجام می گیرد. طرح های گردشگری به چند مقوله تقسیم می شود؛ بومگردی، کمپ عشایری، مجتمع گردشگری و ... . مجتمع گردشگری اقامتگاهی جهت اسکان گردشگران خارجی و داخلی است.
استاندار با تأکید بر اینکه مطالعات توجیهی این طرح چه چیزی است؟ باید با چه چیزی موافقت شود؟ در این یک هکتار قرار است چه اتفاقی بیفتد؟
صفایی گفت: تأمین نیازهای اقامتی گردشگران داخلی و خارجی.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به توضیحات قانع نشده و از مدیرکل جهادکشاورزی خواست توضیح دهد.
تاج الدینی مدیرکل جهادکشاورزی استان گفت: این طرح گردشگری «سایت پلان» دارد، که بر اساس این سایت پلان نقطه به نقطه طرح توضیح داده می شود. اول باید از طریق منابع طبیعی مورد بررسی قرار گیرد. نقشه کار را نیاورده اند.
استاندار نیز گفت: مسئله این نیست، می توانیم الان طرح را رد کنیم، ولی طرح را رد نمی کنیم، جلسه بعدی اطلاعات دقیق بیاورید، توضیحات ارائه دهید و اگر قانع کننده بود، طرح مصوب می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ها واجد دو جنبه هستند، جنبه زمین و مسکن و شهرسازی و جنبه سرمایه گذاری که توجیه اقتصادی لازم را باید داشته باشد. برای جنبه اول معاون عمرانی حتما حضور داشته باشند.
احمدزاده گفت: مدیران باید نسبت به پرداخت پول به پیمانکار دقت بیشتری داشته باشند و بر طرح ها نظارت باشد، باید پول مرحله به مرحله داده شود، اینطور نباشد که پول داده شود و پیمانکار کار را تعطیل کند! استان ما تسهیلات پایینی دارد، نباید طرح ها مشمول طول زمان شوند، طرحی که باید 5 سال پیش تحویل داده می شد هنوز هم تحویل داده نشده است.
وی گفت: گردشگری مهم است، ولی طرح جامعی نداریم که بر اساس آن کار کنیم، در حال حاضر می بایست 300 نفر در صنعت گردشگری مشغول به کار باشند، ولی نداریم. چر این پول ها در استان دارد هدر می رود؟
وی با بیان اینکه «از مدیران می خواهم حساس باشند» گفت: در وهله اول مدیران باید دلسوز باشند، نه دستگاه نظارتی. کارآمدی دولت به این حساسیت ها است. از نهادهای نظارتی، اطلاعاتی، سپاه می خواهم حساس باشند و مدیران پاسخگو باشند. چرا یقه پیمانکار را بگیریم؟ مدیران باید پاسخگو باشند. نباید بگذارید کار به دستگاه نظارتی بکشد.
استاندار همچنین گفت: زیرمجموعه را درست مدیریت نکردید و کنترل نکردید؟ یک مورد سازمان گردشگری است که آقای صفایی می گویند مربوط به دوره مدیریت قبل بوده است.
صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: دستگاه های نظارتی کاملا مطلع هستند.
استاندار نیز گفت: نگذارید کار به دستگاه های نظارتی بکشد، خودتا پای کار باشید. کار را به پیمانکاری که کار انجام نمی دهد ندهید.
وی در خصوص طرح جامع گردشگری با تاکید بر اینکه «چرا این طرح هنوز اجرایی نشده و مشمول زمان شده» گفت: کسی که نمی تواند کار کند، مدیر باید نسبت به این افراد و پیمانکاران اقتدار و تحکم داشته باشند. مدیران پای کار باشند، کار به دستگاه های نظارتی نکشد. بیت المال، ایجاد اشتغال، ایجاد رونق و مدیریت اینها را به من و شما سپرده اند. بازرس ها دائما به اتاق من می آیند و مرتب گزارش می دهند، با این همه اعتبارات کم و تسهیلات کم، در حق استان اجحاف شده  و بی توجهی شده است.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آخ خ خ خ خ خ خ خ خ وه بخت عسکر
غضو
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت عسکر اینها می خوان استان ما را آباد کنن استناندار طوری صحبت می کنه که این مدیران همه حفظ می شوند .بیشتر این مدیران اصلا نمی دونن کارشون چی هست و برای چی در جلسه حاضر شدن فقط دنبال این هستن که مدیر بمونن .مدیر //هم در جلسه نیست ظاهرا دنبال چانه زنی برا حفظ خودش هست
خدا و ای مدیرل نخواه !!!!!
Iran, Islamic Republic of
براساس متنی که نوشته شده ظاهرا مدیران می دونستند استاندار متوجه نمی شد
مجید
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل گردشگری فقط دنبال ابقاست، این روزها همش وعده میده، درسته نامشو گذاشتن مدیر کل وعده ها
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
.. مداحی کنه بهتره تا اونا هم سینه بزنن
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1