تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۴۱۶۴۳
رییس پارک علم و فناوری استان؛

۴۰۰ فرصت شغلی حوزه فناوری در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد

۰
کبنا ؛
رییس پارک علم و فناوری استان گفت: علی‌رغم وجود همه مشکلات در ۳ سال گذشته، ۴۰۰ فرصت شغلی در حوزه فناوری ایجاد شده‌ است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج؛ رویداد نوآوری تولید محتوای دیجیتال بسیج با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. در این رویداد که به همت سپاه فتح استان، پارک علم و فناوری و چند دستگاه اجرایی برگزار شد، شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف بازی‌های موبایلی، پویانمایی و اپلیکیشن‌های موبایلی با هم به رقابت پرداختند.
رئیس پارک علم و فناوری استان در آئین اختتامیه این رویداد که در سالن کنگره سرداران شهید استان برگزار می‌شد، با بیان اهمیت گرامی‌داشت هفته بسیج اظهار داشت: آنچه که بیشتر از هرچیزی در هفته بسیج بایستی مورد دقت قرار گیرد، تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت ، خودباوری وکار گروهی است.
هاشمی افزود : بسیج نمونه موفق و عملی شبکه سازی، نظم و قانون، جانشین پروری و سازمان دهی مناسب در دنیا است و الگویی که  امروز سخنرانان کسب‌وکار ارائه می‌دهند، سال‌ها پیش بسیج به نمایش گذاشته‌است.
وی با اشاره به حضور موفق بسیج در زمان وقوع زلزله سی‌سخت و پس‌از آن افزود: در مسئله کرونا که مسئله‌ای فراگیر و سخت بود نیز بسیج نمره قابل‌قبولی کسب کرده‌است.
هاشمی شرکت‌های دانش بنیان را در خط مقدم جنگ اقتصادی دانست و اظهار داشت: بسیج و حوزه فناوری لازم و ملزوم هم هستند زیرا چه در فضای جنگ نرم و چه در فضای جنگ سخت فناوری حرف اول را می‌زند.
وی بهره‌گیری از فرهنگ بسیج در حوزه فناوری را مهم دانست و افزود: بدون توجه به آموزه‌های فرهنگ کارگروهی، فعالیت‌های استارتاپی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.
 هاشمی با تاکید بر سفارش رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت فضای سایبری، ایجاد زیرساخت‌های لازم و مشارکت دستگاه‌های مسئول را عامل تعیین‌کننده در توسعه حوزه فناوری در استان دانست.
وی اضافه کرد: همان طور که مرزهای جغرافیایی اهمیت دارند،مرزهای سایبری نیز مهم و حیاتی هستند.
 رییس پارک علم و فناوری با مهم دانستن  اقتصاد دیجیتال و حوزه سرگرمی به‌ویژه بازی‌های رایانه‌ای افزود: سرگرمی ،بخش بزرگی از اقتصاد دیجیتال در دنیاست که فرهنگ‌سازی ایرانی اسلامی از مسیر ساخت بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند هم در اقتصاد نقش بازی کند و هم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن نقش بازدارنده ایفا نماید.
هاشمی رشد معنادار دین اسلام در مقابل سایر ادیان در دنیا را مثبت ارزیابی نمود و گفت: این مسئله نشان‌دهنده ارزشمند بودن فرهنگ ایرانی اسلامی  است و کافی است با تکیه بر ظرفیت ها و ابزارهای موجود به بهترین شکل ممکن عرضه شود.
وی در خصوص تفاوت‌های کسب‌وکارهای استارتاپی و صنعتی اذعان‌داشت: براساس آمار موجود تنها با ۲۰ درصد هزینه‌های صنعتی می‌توان کسب‌وکارهای استارتاپی راه‌اندازی نمود و بخش بزرگی از چالش‌های اشتغال و بیکاری جوانان که منجر به آسیب‌های اجتماعی خواهد شد را حل کرد.
رییس پارک علم و فناوری استان، حوزه فناوری استان را مظلوم‌تر از سایر استان‌ها دانست و افزود: علی‌رغم وجود همه مشکلات در ۳ سال گذشته، ۴۰۰ فرصت شغلی در این حوزه ایجاد شده‌است.
وی اظهار داشت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان به ۶ برابر و میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان نیز 5 برابر شده‌است که این میزان فروش بیش از 12 برابر تسهیلاتی است که دریافت کرده اند.
هاشمی گفت: کاهش بار دولت و رهایی از اقتصاد تک‌محصولی با حضور شرکت‌های استارتاپی در اقتصاد کشور محقق خواهد شد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند  هرجا وظيفه‌اي باشد، انسان بسيجي در ميدان آن وظيفه، حاضر است ، سرمایه گذاری و تقویت حوزه فناوری را وظیفه همگان دانست و از مجموعه سپاه استان خواست که در حوزه فناوری، سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهد.
هاشمی با بیان این مطلب که از برگزیدگان این رویداد حمایت خواهیم کرد افزود: درآینده‌ای نزدیک نیز صندوق پژوهش و فناوری استان به‌عنوان سرمایه‌گذار از بسیاری از طرح‌ها و ایده‌ها حمایت خواهد کرد.
وی در پایان خواستار تقویت اکوسیستم نوآوری فناوری و سوق دادن سرمایه‌داران به سمت حوزه فناوری به‌جای بازارهای دیگر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1