تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۴۴۱۶۰۱
کبنا گزارش می دهد

بازدید معاون اقتصادی استاندار از طرح های اقتصادی گچساران/ عسکری؛ بزودی تحولات خوبی در اشتغال و درآمد ایجاد خواهد شد

۱
کبنا ؛گزارش: حبیب الله قلندری اصل
سید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه علیرضا اتابک فرماندار گچساران و  تیمی متشکل از بانک های عامل، مدیران صندوق کارآفرینی امید، شرکت شهرک های صنعتی، صنعت معدن و تجارت وجهاد کشاورزی از شهرک های صنعتی امام زاده جعفر و چهاربیشه گچساران بازدید کرده و از نزدیک مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بررسی کردند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید اظهار کرد: درحوزه صنعت با مشکلات متعددی روبرو هستیم که این مشکلات اغلب در بخش سرمایه در گردش، طرح های توسعه و طرح های ایجادی است.
 سید احسان عسکری بیان کرد: اگر بخواهیم طرح های ایجادی راجدا کنیم طرح های ما مستعد گسترش هستند از این جهت طرح های توسعه را خواهیم داشت.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طرح هایی که موجود و در حال فعالیت هستند با توجه به نوسانات اقتصاد کلان و جهش های شدید قیمتی که رخ داده و مواد اولیه که معمولا قیمت آنها بالا رفته به همین دلیل سرمایه در گردش که قبلا در دست تولید کنندگان بوده تکافوی چرخش مالی و اقتصادی بنگاه های اقتصادی را امروز ندارند.
عسکری با اشاره به اینکه به همین دلیل ما با تقاضاهای زیادی در بخش تسهیلات روبرو هستیم اضافه کرد: این بازدید که امروز به همراه تیمی از بانک های عامل، صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی وجهاد کشاورزی در راستای هماهنگی هایی برای رفع مشکلات، موانع و تأمین مالی انجام گرفته است.
وی عنوان کرد: اطلاعاتی که از واحدهای تولید دریافت می کنیم می تواند پیگیری های ما را عملیاتی، میدانی و واقعی تر کرده و ما را به رفع مشکلات نزدیک ترکند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: تلاش می شود تا با تأمین مالی از تهران و ابلاغ تسهیلات و اعتبارات که وجود دارد این پروژه ها در 6 ماه آینده تحت پوشش قرار گرفته وتحولات خوبی در اشتغال و درآمد استان ایجاد شود.
عسکری عنوان کرد: برنامه های پیشنهادی در راستای اشکالات و معضلاتی بوده که مجریان طرح های سرمایه گذاری ها داشتند.
وی افزود: برخی از آنها با مشکلاتی ناشی از تحولات اقتصاد کلان که رویکرد آن بیشتر منفی بوده و افزایش قیمت چهار چوب اولیه طرح های توجیهی را برهم زده و این طرح ها را در نیمه راه از دسترس خارج کرده  روبرو هستند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: کارخانه تولید روغن نباتی گچساران که یک واحد بسیار بزرگ در مقیاس تولید، سرمایه گذاری و تصفیه روغن می باشد با مشکلاتی در بخش بازار یابی روبرو می باشد.
عسکری بیان کرد: در گذشته که کشور با کمبود محصول روغن روبرو بود این کارخانه خط تولید همه محصولات خود را به سمت بازار استان هدایت کرد و در حال حاضر که کمبود مرتفع شده مجددا برای بازگشت به بازار نیازمند حمایت است .
در ادامه مدیرعامل شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در دو شهرستان گچساران و باشت شهرک های صنعتی فعال است که شهرک صنعتی خان احمد باشت افزون بر 100 هکتار می باشد.
سید هاشم موسوی جهان آباد بیان کرد: برای شهرک صنعتی خان احمد باشت حدود 45 قرارداد وجود دارد وامید می رود که با تکمیل و شروع فعالیت ها به یکی از شهرک های صنعتی خوب کشور تبدیل شود.
وی  با اشاره به اینکه دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی خان احمد باشت به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: حدود 60 درصد از شهرک صنعتی خان احمد باشت واگذار شده و به دنبال تکمیل عملیات زیر سازی و توسعه آن هستیم.
موسوی جهان آباد عنوان کرد: در گچساران افزون بر 53 واحد بهره بردار فعال وجود دارد که از این تعداد 11 واحد در ناحیه صنعتی امام زاده جعفر و مابقی در شهرک صنعتی چهاربیشه می باشد.
وی عنوان کرد: 29 واحد بهره بردار راکد درناحیه صنعتی ناصرآباد(امام زاده جعفر) و شهرک صنعتی چهار بیشه گچساران وجود دارد و برای بازگشت به چرخه صنعت آنها پایش و برنامه‌ ریزی های لازم توسط شرکت شهرک های صنعتی با هماهنگی دستگاه های زیر ربط انجام شده  است.
مدیرعامل شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: عمده مشکلات این واحدهای راکد مالی و قدیمی بودن ماشین آلات و امکانات آنها است.
موسوی جهان آباد بیان کرد: تمام مشکلات آنها را بررسی کرده و مشکلات زیر ساختی را مرتفع کردیم.
وی افزود: در گچساران و باشت هیچ واحد تولیدی به خاطر نداشتن امکانات زیر ساختی در شهرک های صنعتی این دو شهرستان تعطیل نیستند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1