کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به مناسبت هفته دیابت؛

اقدامات بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران به مناسبت هفته دیابت + تصاویر

28 آبان 1400 ساعت 10:25

با هدف پیشگیری و اطلاع رسانی در خصوص بیماری دیابت، برنامه های مختلفی در بیمارستان بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) گچساران برگزار شد.


با هدف پیشگیری و اطلاع رسانی در خصوص بیماری دیابت، برنامه های مختلفی در بیمارستان بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی بیمارستان بی بی حکیمه خاتون (س)، به مناسبت هفته ملی دیابت (۲۲ تا ۲۸ آبان ماه)، اقداماتی از جمله چک قندخون مراجعین بیمارستان به صورت رایگان، دعوت از بیماران مبتلا به دیابت و آموزش به بیماران با حضور رئیس انجمن تغذیه استان، توزیع بروشورهای آموزشی نصب بنر جهت اطلاع رسانی هفته دیابت در ورودی بیمارستان، برگزاری آزمون آنلاین دیابت در بارداری جهت پرسنل بالینی در بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران انجام شد.
در کارگاه برگزار شده، امین رضایی رئیس انجمن تغذیه استان و همچنین حدیث محمدی فتح کارشناس تغذیه در مورد نوع تغذیه بیماران و آموزش نوع انسولین و نحوه تزریق آن به بیماران آموزش هایی ارائه کردند.
رضایی در این کارگاه آموزشی عنوان کرد: رژیم غذایی ناسالم، کمبود ویتامینD، مصرف دخانیات و سوء مصرف مواد، چاقی (به خصوص تجمع چربی در اطراف شکم) و عدم
فعالیت فیزیکی از مهمترین رفتارهای ناسالم و فاکتورهای خطر ابتلا به دیابت است.
وی اظهار کرد: اصلاح این رفتارها در پیشگیری از ایجاد بیماری دیابت تاثیرگذار است و جلوگیری از آن ها از پیشرفت بیماری در مبتلایان به دیابت تاثیر مثبت دارد.
رضایی گفت: دیابت یا «همه گیری نهفته» از مهم ترین بیماری های متابولیکی دنیا و عوامل مرگ محسوب می شود.
وی بیان کرد: رژیم غذایی سالم شامل مصرف روزانه میوه و سبزی، لبنیات کم چرب، حبوبات و مغزها، محدودیت در مصرف سرخ کردنی ها، فست فودها و قندهای ساده، فعالیت فیزیکی منظم شامل ورزش های هوازی همچون پیاده روی، کوهنوردی، دوچرخه سواری و غیر هوازی که هر روز باشد، نه اینکه نامنظم و با فاصله باشد.
رضایی گفت: عدم مصرف دخانیات؛ چه کسانی که مستقیما مصرف کننده سیگار و قلیان باشند و چه کسانی که به طور غیر مستقیم در اجتماعِ مصرف کنندگان حضور دارند، کاهش وزن به میزان ده درصد در گام اول؛ حتی اگر افراد دچار اضافه وزن و چاق با این میزان به وزن نرمال هم نرسند، باز هم تاثیر به سزایی دارد.
وی بیان کرد: رفع کمبود ویتامین D در افراد دچار کمبود با مصرف مکمل های ویتامین و یا دریافت آن از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید به عنوان منبع طبیعی
از مهم ترین موارد در پیشگیری از ایجاد دیابت و یا تشدید آن در بیماران مبتلا است.
رضایی اظهار کرد: با این سبک زندگی نامناسبِ دنیایِ امروز هیچ بعید نیست در آینده درصد قابل توجهی از همه ما، گرفتارِ این بیماری خطرناک و عوارض کشنده آن شویم.
 


کد مطلب: 441418

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/441418/2/اقدامات-بیمارستان-بی-حکیمه-س-گچساران-مناسبت-هفته-دیابت-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1