کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به مناسبت سالروز تأسیس شورای حل اختلاف صورت گرفت

دیدار ۳ ساعته رئیس دادگستری بهمئی با مردم این شهرستان

19 آبان 1400 ساعت 0:02

صبح امروز به مناسبت سالروز تأسیس شورای حل اختلاف دیدار مردمی با موضوع پرسش و پاسخ و معاضدت حقوقی و قضایی با حضور جاوید ریحانی رئیس دادگستری شهرستان بهمئی، عبداله حبیبی منش دادستان و افشین جبارنژاد بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب بهمئی در مسجد صاحب الزمان لیکک برگزار شد.


صبح امروز به مناسبت سالروز تأسیس شورای حل اختلاف دیدار مردمی با موضوع پرسش و پاسخ و معاضدت حقوقی و قضایی با حضور جاوید ریحانی رئیس دادگستری شهرستان بهمئی، عبداله حبیبی منش دادستان و افشین جبارنژاد بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب بهمئی در مسجد صاحب الزمان لیکک برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این جلسه رئیس دادگستری شهرستان بهمئی گفت: دیدارهای مردمی علاوه بر اینکه زمینه را برای شنیدن مشکلات حقوقی مردم و مرتفع کردن آن میسر می‌کند، امکان شناخت نقاط ضعف موجود در روند قضایی شهرستان و برطرف کردن آن را فراهم می‌کند.
جاوید ریحانی همچنین افزود: همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند “مردم ولی نعمتان ما هستند” با توجه به این فرمایش وظیفه هر مسئولی است که در حیطه کاری خود به مردم خدمت و در رفع مشکلات مردم قدم بردارد.
 وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی پناهگاه مظلومان و ستمدیدگان است که امیدواریم با دیدارهایی که با مردم صورت می‌گیرد، خدمت رسانی بهتری به مردم شریف در راستای احقاق حقوق آنان داشته باشیم.
 رئیس دادگستری شهرستان بهمئی بیان کرد: خدمتگزاری به مردم یکی از اقداماتی است که رضایت خداوند متعال را در پی دارد و می‌تواند اندوخته‌ای اخروی و ارزشمند برای هر مسئول وظیفه شناس باشد.
 ریحانی بیان کرد: در شورای حل اختلاف شهرستان بهمئی قریب به ۲۲ پرونده در ماه اخیر موجب صلح و سازش شد و این پرونده‌ها بسته و خاتمه یافت که جا دارد از عملکرد خوب همکاران ما در شورای حل اختلاف شهرستان تقدیر و تشکر ویژه کرد.
 ریحانی گفت: از سال‌های قبل در رابطه با سلاح‌های غیرمجاز اقداماتی صورت گرفته است که نیروی انتظامی با تمام تلاش خود پیگیری این امر بوده است.
 وی تصریح کرد: در یک ماه اخیر حدود ۸ سلاح در سطح شهرستان کشف شد که صاحبان این سلاح‌ها روانه زندان شدند
 رئیس دادگستری شهرستان بهمئی بیان کرد: با وجود نجابت و شرافت مردم این شهرستان یک فرهنگ ناپسندی در بین گروهی از اهالی وجود دارد که در جشن‌ها و مراسمی مانند عروسی با یکسری حرکات غیرمتعارف از قبیل جمله تیراندازی همراه است.
 ریحانی افزود: این اقدام موجب ایجاد رعب و وحشت و نارضایتی عمومی اهالی این شهرستان را در بر داشته است.
 وی عنوان کرد: در این رابطه با نهادهای امنیتی مانند سپاه و نیروی انتظامی هماهنگی‌هایی انجام و دستوراتی از جمله دستگاه قضایی صادر شده است که تمام مراسم این چنینی تحت کنترل بیشتر وجدی‌تری قرار گیرد.
 رئیس دادگستری شهرستان بهمئی در خصوص برخورد قاطعانه و بدون اغماض با مجرمان جرائم خشن تاکید کرد و اظهار داشت: از نیروی انتظامی مقتدر حمایت می‌کنیم و هر جا که نیاز باشد در کنار نیروی پلیس هستیم.
 وی گفت: امنیت مردم شهرستان خط قرمز دستگاه قضا می‌باشد و گفت: کسانی که سعی در ایجاد اخلال در نظم و امنیت و اوباشگری دارند هشدار می‌دهیم، دستگاه قضایی شهرستان اجازه هیچ گونه قدرت‌نمایی به این افراد را نخواهد داد و مسلماً علاوه بر تحمل مجازات حبس، مجازات تبعید نیز در انتظار این افراد خواهد بود.
 ریحانی با اشاره به این که در سند تحول قضایی یکی از اولویت‌ها، ایجاد امنیت و آرامش مردم است، افزود: در  برخورد با مجرمان امنیتی، اراذل و اوباش و کسانی که تهدیدکنندگان امنیت نوامیس مردم هستند، نگاه قانونگذار و برخورد دستگاه قضایی و انتظامی، سخت‌گیرانه و قاطع خواهد بود.
 وی اضافه کرد: افرادی که نزاع ایجاد می‌کنند و یا تماشگر نزاع هستند هشدار می‌دهم که با هیچ کس تعارف نداریم و برخورد قاطع خواهیم کرد و آنها را روانه زندان خواهیم کرد.
 رئیس دادگستری شهرستان بهمئی بیان داشت: امنیت، استقلال و اقتدار ایران اسلامی ثمره جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها و مرهون خون شهداست، بنابراین وظیفه همه مسؤولان است تا برای پاسداشت آن همت مضاعف داشته باشند.
 ریحانی با اشاره به اینکه تولید، تأمین و حفظ امنیت یکی از مطالبه‌های اصلی مردم است
 وی در پایان با تشریح راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در برخورد با اراذل و اوباش، تاکید کرد: اقدام سریع و به موقع مجموعه قضایی و انتظامی به‌ویژه حضور به موقع پلیس در محل موجب پیشگیری از بروز بسیاری از مشکلات بعدی خواهد بود
 گفته می‌شود: رئیس دادگستری شهرستان بهمئی و دادستان شهرستان و بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب بهمئی از ساعت ۱۲ تا ۱۴ ظهر پای درد و دل مردم نشستند و مشکلات آنها را برسی و دستورات لازم را صادر کردن این دیدار حدود ۳ ساعت در مسجد جامع شهرستان (صاحب الزمان (عج)) طول کشید.
 


کد مطلب: 441091

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/441091/2/دیدار-۳-ساعته-رئیس-دادگستری-بهمئی-مردم-این-شهرستان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1