کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به همت بنیاد علوی صورت گرفت.

حمایت همه جانبه بنیاد علوی از زنبورداران شهرستان لنده+تصاویر

23 آبان 1400 ساعت 12:48

به همت بنیاد علوی شهرستان لنده جلسات توجیهی متعدد برای زنبورداران برگزار شد و همچنین مقدار ده تن شکر یارانه در بین زنبورداران شهرستان توزیع گردید.


سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت لنده گفت: حمایت های قرض الحسنه و کمک های فنی اعتباری، اقدامات توانمند سازی و توان افزایی با هدف توسعه رسته زنبور و  افزایش راندمان تولید عسل انجام گرفت.
به گزارش کبنا مهندس علی نیکبخت افزود: با مشارکت اعضای شبکه رسته زنبور و نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده در اجرای برنامه عمل توسعه رسته زنبور شاهد افزایش عملکرد و فعال تر شدن تعاونی زنبورداران خواهیم بود لذا بعد از این اقدامات تعاونی زنبورداران به توانایی و درآمدزایی لازم جهت تکرار این مدل و به خود کفایی می رسد.
وی افزود: در اجرای این برنامه عمل زنبورداران جهت عضویت در شبکه به ازای هرکلنی ۹ هزار تومان به حساب نهاد واریز  و بنیاد علوی نیز برای هرکلنی مبلغ ۹ هزار تومان به صورت بلاعوض برای تامین نوار کنه و فوماژولین تقبل کرده است  و یارانه تامین شکر با قیمت دولتی کمک بلاعوض می کرده است.
نیکبخت گفت: در همین راستا و پس از تشکیل شبکه ده تن شکر یارانه ای به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان خریداری و با قیمت ۱۱۶۵۰ تومان  به ۲۵۰۰ کلنی عضو شبکه زنبور عسل بنیاد علوی اختصاص  و توزیع شد که مبلغ ۱۴ میلیون تومان یارانه پرداخت گردید.
سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت لنده ادامه داد: در ادامه اجرای برنامه توسعه ای رسته حمایت های فنی اعتباری در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی و توان افزایی مشارکت در خرید دارو به مبلغ ۹۰ میلیون تومان سهم بنیاد علوی و ۲۵ میلیون تومان سهم مشارکت مردم تامین گردید که طبق برنامه عمل با نظارت نهاد پیشرفت و آبادانی لنده در حال اجرا  می باشد.
همچنین تعداد یک دستگاه شکرساب و موم ذوب کن به مبلغ ۱۴ میلیون تومان خریداری و در اختیار تعاونی زنبورداران قرار گرفت.

خبرنگار/ صابر عظیمی


کد مطلب: 441045

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/441045/2/حمایت-همه-جانبه-بنیاد-علوی-زنبورداران-شهرستان-لنده-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1