کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

طرح خودجوش سازمان بسیج جامعه کشاورزی برای نجات جنگل‌های بلوط زاگرس

6 آبان 1400 ساعت 22:34

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح برای احیای جنگل‌های بلوط زاگرس خبر داد.


مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح برای احیای جنگل‌های بلوط زاگرس خبر داد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، سروان پاسدار ستار غلامی گنجه در گزارشی اظهار داشت: با توجه به وضعیت جنگل‌های بلوط طی چندین سال گذشته و همچنین در راستای حفاظت و صیانت از پوشش سبز زاگرس،  سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح با اجرای طرح بسیج همگام با منابع طبیعی به همت مربیان بسیجی و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد اقدام به یک پویش جمع اوری بذور بلوط و تهیه نهال جهت کاشت مجدد در دل طبیعت در زمان و مکان مناسب خود کرده است.
غلامی افزود: در این طرح قرار هست که امسال حداقل تعداد 20000 بذر بلوط جهت کشت در خزانه جمع اوری گردد.
ایشان همچنین ابراز داشت که امیدواریم این کار به یک فرهنگ و خواسته عمومی تبدیل شود چرا که، منابع طبیعی امانتی است در دستان ما و متعلق به نسل‌های آینده می‌باشد و می‌بایست از این میراث گرانبها نهایت بهره برداری را داشته باشیم.
در پایان این حرکت جهادی، سروان غلامی اظهار کرد: امیدواریم همکاران ما در اداره کل منابع طبیعی استان این طرح را به عنوان یکی از طرح‌های اولویت دار منابع طبیعی در کمیته‌های تخصصی و فنی خود تصویب و اعتبارات لازم را جهت حمایت از این طرح تخصیص دهند.
وی بیان کرد: سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان این طرح را به صورت خودجوش شروع کرده و در نظر دارد سالانه اجرایی نماید و آمادگی هر گونه همکاری به اداره کل منابع طبیعی استان جهت احیای پوشش سبز زاگرس به خصوص جنگل‌های بلوط را دارد.
 


کد مطلب: 440634

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/440634/2/طرح-خودجوش-سازمان-بسیج-جامعه-کشاورزی-نجات-جنگل-های-بلوط-زاگرس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1