کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

حاجی‌پور: زیلایی روستای بدون بیکار می‌شود

30 مهر 1400 ساعت 17:53

کاظم‌حاجی‌پور مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان مارگون سفر کرد و از نزدیک مشکلات و موضوعات مختلف این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.


کاظم‌حاجی‌پور مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان مارگون سفر کرد و از نزدیک مشکلات و موضوعات مختلف این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش کبنا، شهرستان مارگون که از بخش‌های شهرستان بویراحمد محسوب می‌شد در سال ۱۳۹۸ با تصویب هیئت دولت به شهرستان ارتقا یافت. این شهرستان با جمعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله‌ای حدود ۷۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است. حدود ۱۷ هزار نفر از جمیعت این شهرستان جدید روستایی و بالای سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز جمعیت شهری دارد.
شهرستان مارگون با وجود داشتن شرایط مساعد آب و هوایی و ظرفیت‌های ویژه گردشگری و همچنین ظرفیت‌های منحصر به فرد در حوزه کشاورزی و دشت‌های حاصلخیز سقاوه، رودخانه‌ها و آبشارهای زیبا و مفرح نرخ بالایی از بیکاری در استان را به خود اختصاص داده است. بر همین اساس حاجی پور مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد با همراهی عزیزی رییس صندوق شهرستان بویراحمد به منظور شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان مارگون و در راستای استراتژی‌های صندوق کارآفرینی (روستای بدون بیکار روستای محصول محور، صندوق‌های خرد محلی) به این شهرستان سفر کرد.
حاجی‌پور با قائمی فرماندار مارگون و مسئولین آن شهرستان در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری دیدار و گفت‌وگو کرد.
حاجی پور مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: صندوق کارآفرینی امید با توجه به مأموریت خود در حمایت از مناطق کمتر برخوردار و توسعه نیافته، بمنظور انجام مطالعات شناختی، طراحی نقشه تولید و اشتغال برای شهرستان و حمایت از کسب و کارها به شهرستان مارگون سفر و درجلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شرکت کردیم.
وی گفت: از جمله مهمترین مصوبات این سفر به تصویب قریب به ۸ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه گیاهان دارویی، اختصاص ۱۵ میلیارد ریال به ۳ طرح برگزیده، اجرای استراتژی روستای بدون بیکار در بخش زیلایی، حمایت از ۲۰ طرح مشاغل خانگی، ایجاد تعداد ۵ فقره صندوقهای خرد محلی با اعضا حداقل ۱۵ نفر و حمایت از تولیدات صنایع دستی بوده است.
حاجی پور در پایان این سفر از دو طرح کشت گل محمدی به مساحت ۳۰ هکتار در سقاوه مارگون و کشت موسیر به مساحت ۳ هکتار در روستای جوش مارگون که مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید می‌باشد بازدید کرد.


کد مطلب: 440414

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/440414/2/حاجی-پور-زیلایی-روستای-بدون-بیکار-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1