تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : ۴۴۰۱۲۸
آئین رونمایی از مجموعه شعر «نقطه‌ی آغاز» و «بامداد» در دهدشت برگزار شد

گلایه شاعرِ جوان دهدشتی از مسئولان (+تصاویر)

۱
کبنا ؛آئین رونمایی از دو مجموعه شعر"نقطه‌ی آغاز"و"بامداد" سروده  "رسول صلاحی فرد" با حضور فرماندار کهگیلویه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و دیگر مسوولان در دهدشت برگزار شد.
در این آیین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، انجمن شعر و نمایش را از قدیمی‌ترین انجمن‌ها در کهگیلویه و بویر احمد دانست و گفت: هزینه چاپ آثار و حتی تلاش برای فروش به عهده خود هنرمندان است و متاسفانه به دلیل عدم حمایت و مسائل اقتصادی بسیاری توانایی چاپ آثار خود را ندارند که باید تدبیری شود.
ایرج کاظمی جو با اشاره به صحبت‌های اخیر فرماندار در شورای اداری گفت: پیوست فرهنگی برای پروژه‌های شهرستان و حتی حمایت ادارات از آثار هنرمندان و خرید آنها ضروری است.
 فرماندار کهگیلویه نیز حضور در این آیین را افتخار دانست وگفت: شاعران جامعه شناس هستند و می‌بینیم حافظ به زیبایی با بیت"آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است؛ «با دوستان مروت با دشمنان مدارا» اصول اساسی سیاست را عنوان کرد.
دارا کریمی نژاد بیان کرد: تمامی مشکلات ما از بی توجهی به فرهنگ است، زمان آن رسیده است که پتروشیمی دهدشت و دشت مازه و طرح‌هایی که اجرایی می‌شود، پیوست فرهنگی داشته باشند.
وی افزود: شورای شهر و شهرداری‌ای  توسعه یافته است که از اقدامات فرهنگی هنری حمایت کند.
رسول صلاحی فرد، مؤلف این دو مجموعه شعر نیز در گفتگو با کبنا اظهار کرد: از سال ۸۶ عضو انجمن شعر کهگیلویه شدم و بعد از سه سال    شروع به سرودن  شعر کلاسیک (بومی و فولک) کردم و از سال ۸۹ -۹۰ هم به شعر سپید روی آوردم.
رسول صلاحی فرد عنوان کرد: مجموعه شعر کوتاه به اسم "بامداد" و شعر بلند به نام "نقطه‌ی آغاز" که امروز رونمایی شد و مجموعه شعر جدیدم هم به زودی چاپ می‌شود.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی افزود: هزینه چاپ به عهده خودم بود که برای چاپ هزار جلد و سایر هزینه‌ها ۱۲ میلیون هزینه مالی داشت که هیچ حمایتی از من نشد.
این شاعر ادامه داد: اداره کل، فرماندار کهگیلویه و یکی از اعضای شورای شهر که در این آیین حضور داشتند قول حمایت و خرید کتاب را دادند ولی اینکه عملی شود یا خیر معلوم نیست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1