کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آئین رونمایی از مجموعه شعر «نقطه‌ی آغاز» و «بامداد» در دهدشت برگزار شد

گلایه شاعرِ جوان دهدشتی از مسئولان (+تصاویر)

21 مهر 1400 ساعت 21:12

آئین رونمایی از دو مجموعه شعر"نقطه‌ی آغاز"و"بامداد" سروده  "رسول صلاحی فرد" با حضور فرماندار کهگیلویه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و دیگر مسوولان در دهدشت برگزار شد.


آئین رونمایی از دو مجموعه شعر"نقطه‌ی آغاز"و"بامداد" سروده  "رسول صلاحی فرد" با حضور فرماندار کهگیلویه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و دیگر مسوولان در دهدشت برگزار شد.
در این آیین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، انجمن شعر و نمایش را از قدیمی‌ترین انجمن‌ها در کهگیلویه و بویر احمد دانست و گفت: هزینه چاپ آثار و حتی تلاش برای فروش به عهده خود هنرمندان است و متاسفانه به دلیل عدم حمایت و مسائل اقتصادی بسیاری توانایی چاپ آثار خود را ندارند که باید تدبیری شود.
ایرج کاظمی جو با اشاره به صحبت‌های اخیر فرماندار در شورای اداری گفت: پیوست فرهنگی برای پروژه‌های شهرستان و حتی حمایت ادارات از آثار هنرمندان و خرید آنها ضروری است.
 فرماندار کهگیلویه نیز حضور در این آیین را افتخار دانست وگفت: شاعران جامعه شناس هستند و می‌بینیم حافظ به زیبایی با بیت"آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است؛ «با دوستان مروت با دشمنان مدارا» اصول اساسی سیاست را عنوان کرد.
دارا کریمی نژاد بیان کرد: تمامی مشکلات ما از بی توجهی به فرهنگ است، زمان آن رسیده است که پتروشیمی دهدشت و دشت مازه و طرح‌هایی که اجرایی می‌شود، پیوست فرهنگی داشته باشند.
وی افزود: شورای شهر و شهرداری‌ای  توسعه یافته است که از اقدامات فرهنگی هنری حمایت کند.
رسول صلاحی فرد، مؤلف این دو مجموعه شعر نیز در گفتگو با کبنا اظهار کرد: از سال ۸۶ عضو انجمن شعر کهگیلویه شدم و بعد از سه سال    شروع به سرودن  شعر کلاسیک (بومی و فولک) کردم و از سال ۸۹ -۹۰ هم به شعر سپید روی آوردم.
رسول صلاحی فرد عنوان کرد: مجموعه شعر کوتاه به اسم "بامداد" و شعر بلند به نام "نقطه‌ی آغاز" که امروز رونمایی شد و مجموعه شعر جدیدم هم به زودی چاپ می‌شود.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی افزود: هزینه چاپ به عهده خودم بود که برای چاپ هزار جلد و سایر هزینه‌ها ۱۲ میلیون هزینه مالی داشت که هیچ حمایتی از من نشد.
این شاعر ادامه داد: اداره کل، فرماندار کهگیلویه و یکی از اعضای شورای شهر که در این آیین حضور داشتند قول حمایت و خرید کتاب را دادند ولی اینکه عملی شود یا خیر معلوم نیست.
 


کد مطلب: 440128

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/440128/2/گلایه-شاعر-جوان-دهدشتی-مسئولان-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1