کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درنشست ستاد مقابله با کرونا گچساران مطرح شد

تزریق بیش از ۱۱۳ هزار دوز واکسن کرونا در گچساران(+تصاویر)

19 مهر 1400 ساعت 17:19

از این تعداد ۸ اکیپ در سطح مدارس شهرستان، ۱ اکیپ در زندان، مرکز معلولین و کمپ های ترک اعتیاد و ۱ اکیپ در سطح بازار فعالیت دارند


خبرنگار: حبیب الله قلندری اصل

نودوهفتمین نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گچساران با حضور علیرضا اتابک فرماندار گچساران، دکتر آرین غلامیان رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران و اعضای ستاد مقابله با کرونا در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در این نشست اظهار کرد:  تا کنون ۵۴ هزار و ۷۵۲ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در گچساران صورت گرفته که از این تعداد نمونه گیری ها ۳۰ درصد آنها مثبت بوده است.
دکتر آرین غلامیان افزود: ۱۱۳ هزار و ۴۴۰ دوز واکسن در این شهرستان تزریق شده است.
 آرین بیان کرد: ۱۶ هزار و ۲۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در گچساران تا کنون بهبود یافتند.
وی با اشاره به اینکه این شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد و باید همچنان پروتکل ها رعایت شود، تصریح کرد: ۲۱۸نفر از شهروندان گچساران از ابتدای وجود بیماری منحوس کرونا براثر این بیماری فوت کردند.
غلامیان عنوان کرد: در حال حاضر ۲۴۰ بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی در این شهرستان قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۱۲ بیمار کرونایی در بیمارستانهای این شهرستان بستری هستند که از این تعداد ۳ بیمار در بخش Icu قرار دارند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: در این شهرستان  تا کنون ۱۱۳ هزار ۴۴۰ مورد تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف صورت گرفته است.
غلامیان بیان کرد: از این تعداد افزون بر ۷۲ هزار و ۶۶ مورد دوز اول و ۴۱ هزار و ۳۷۴ مورد دوز دوم بوده است.
وی با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال در گچساران ۱۱ هزار و ۳۸۷ نفر می باشد، افزود: از ابتدای برنامه واکسناسیون دانش آموزان ( ۱۲ تا ۱۷ سال ) در کشور ۶۲ درصد دانش آموزان در این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کردند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه در کنار مراکز تجمیعی و خانه های بهداشت تعیین شده جهت تزریق واکسناسیون 10 اکیپ سیار در شهرستان نیز واکسناسیون را انجام می دهند، افزود: از این تعداد ۸ اکیپ در سطح مدارس شهرستان، ۱ اکیپ در زندان، مرکز معلولین و کمپ های ترک اعتیاد و ۱ اکیپ در سطح بازار فعالیت دارند.
در ادامه این نشست فرماندار گچساران اظهار کرد: با تلاش های  کادر درمان ، دستگاه های زیر ربط و همکاری خوب مردم، این شهرستان به وضعیت زرد کرونایی تبدیل شده است.
علیرضا اتابک افزود: با تبدیل شدن این شهرستان به رنگ نارنجی کرونایی نباید در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری شود.
اتابک بیان کرد: نباید این وضعیت باعث کم شدن و نادیده گرفتن رعایت پروتکل ها در بین مردم شود زیرا فاصله بین زرد و قرمز کرونایی کم  و بستگی به آمارمی باشد.
فرماندار گچساران با اشاره به سرعت تزریق واکسن کرونا در شهرستان تصریح کرد: سرعت تزریق واکسناسیون در این شهرستان بالا بوده و انتظار می رود تا تمام شهروندان برای تزریق واکسن اقدام کنند.
اتابک عنوان کرد: روزهای پر تلاطمی را در پیک‌پنجم با توجه به ترانزیتی بودن گچساران و تردد بسیار پشت سر گذاشتیم.
وی گفت: تمام پروتکل ها اعم از تعطیلی بازار و تالارها و غیره برای صیانت از جان مردم در مقابل کرونا اجرا شد.
فرماندار گچساران خاطر نشان کرد: با تبدیل شدن وضعیت قرمز کرونایی گچساران به زرد باید بیمارستانها ریکاوری شده تا از فضای سنگین کرونایی خارج شوند.
اتابک بیان کرد: در بخش بازگشایی تالارها طبق دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور اقدام خواهیم کرد ولی در راستای بازگشایی خوابگاه دانشجویان دختر، نظر بهداشت و درمان ارجعیت دارد.
 


کد مطلب: 440040

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/440040/2/تزریق-بیش-۱۱۳-هزار-دوز-واکسن-کرونا-گچساران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1