تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۳۹۹۹۶
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت؛

توسعه صنعت توریسم با ثبت جهانی بافت تاریخی بلادشاپور دهدشت

۰
کبنا ؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک سال اخیر حدود 12 اقدام شاخص برای ساماندهی بافت تاریخی دهشت انجام‌شده که تاکنون بی‌سابقه بوده است.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مجید صفایی بابیان اینکه انجام این اقدامات سبب شده تا امروز کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت نامزد ثبت جهانی شود، اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار در بافت تاریخی دهدشت هزینه شده است.
صفایی افزود: احیای مسجد تاریخی مورک، واگذاری مجموعه کاروانسرا به بخش خصوصی، مرمت خانه تاریخی کهزادی، اجرای ۶ برج نوری در بافت تاریخی، کاوش و آواربرداری ارگ بافت تاریخی، کاوش و آواربرداری گذر پشت کاروانسرا، احداث پارک مسجد ابوذر (مورد)، مرمت حجره‌های کاروانسرا، مرمت حجره‌های امامزاده جابر (ع)، مرمت حجره بازار، سم‌پاشی مجموعه بلاد شاپور و تدوین و آماده‌سازی ثبت جهانی شهر تاریخی دهدشت از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی بافت تاریخی دهدشت در یک سال گذشته است.
 وی با تقدیر از همکاری همه مجموعه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این موفقیت‌ها حاصل تلاش یک تیم مدیریتی هماهنگ و پرکار است که شبانه‌روزی برای توسعه و پیشرفت استان گام برمی‌دارند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با ثبت جهانی بافت تاریخی دهدشت شاهد رشد و توسعه صنعت گردشگری و اشتغال‌زایی مردم در مرکز شهرستان کهگیلویه خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1