کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در روز سوم آتش سوزی؛

آتش به جان جنگل‌های زاگرس افتاده / آتش سوزی کوه نیر ادامه دارد (+ تصاویر اختصاصی کبنانیوز از کوه نیر)

26 شهريور 1400 ساعت 20:47

مشاهدات عینی در منطقه لوداب نشان می‌دهد که کوه نیر همچنان در آتش می سوزد. این آتش‌سوزی از سمت شهرستان بویراحمد و سمت شهرستان چرام در حال پیشروی است. و باد هم در حال وزیدن است و به گفته منابع محلی صعب‌العبور بودن منطقه کار را برای فعالان زیست محیطی و طبیعت دوستان سخت کرده و مهار آتش خیلی سخت است.


مشاهدات عینی در منطقه لوداب نشان می‌دهد که کوه نیر همچنان در آتش می‌سوزد. این آتش‌سوزی از سمت شهرستان بویراحمد و سمت شهرستان چرام در حال پیشروی  و باد هم در حال وزیدن است. کوه نیر (نور) دارای صخره‌های بزرگ و زیادی است و همین موضوع مهار آتش را با مشکل مواجه کرده است.
بهترین عمل برای جلوگیری از چنین آتش سوزی های عمدی، یافتن راه هایی برای پیشگیری از وقوع چنین آتش سوزی هایی است، از جمله ایجاد آتش بر، آموزش جوامع محلی، آموزش شهروندان، پایش های تصویری و افزایش نیروهای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی.
 

به گزارش کبنانیوز از لوداب، عصر روز جمعه (26 شهریورماه 1400) رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کبنا اظهار داشت: آتش سوزی از روز چهارشنبه ساعت 7 عصر در دامنه شمالی کوه نور شروع شده و از طریق مسئولین یگان حفاظت بخش لوداب گزارش داده شد و به عرصه رفتند. ساعت 11 شب در عرصه رفتیم. تا فردا ظهر آتش سوزی را مهار کردیم. مجددا آتش سوزی روز پنج شنبه شعله ور شد، 3 تیم از نیروهایی از منابع طبیعی بویراحمد و همین طور نیروهایی نیز از طریق بالگرد هلی برن شدند و آتش سوزی کنترل شد، تا اینکه امروز ساعت 9 صبح در خط الرأس حدفاصل بویراحمد و چرام سرایت کرده است.


عباس حسن زاده اظهار کرد: در حال حاضر آتش در بویراحمد تحت کنترل و محاصره است. در شهرستان چرام نیز وضعیت بد نیست.
حسن زاده بیان کرد: امروز 5 سورتی پرواز و هر سورتی 15 نیروی متخصص و دوستداران طبیعت از طریق منابع طبیعی به منطقه اعزام شدند. امیدواریم که آتش سوزی امشب کنترل شود.
وی گفت: الان آتش سوزی بصورت نقطه ای است. صخره های عظیمی وجود دارد که امکان دارد آتش زیر آن مخفی بماند و صبح دوباره با وزیدن باد شعله ور شود.
حسن زاده افزود: در خصوص تجهیزات؛ امروز بعد از ظهر با تشکر از فرماندار بویراحمد مواد غذایی و جیره خشک و آب معدنی را مستقر کردیم، فردا صبح نیز مواد مورد نیاز ارسال می شود.
حسن زاده گفت: دیروز نیز شاهد سه فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان بویراحمد در جنگل‌های مشرف بر آبشار یاسوج، پشت سد «جوزار» بخش چیتاب و هم‌چنین جنگل‌های لوداب بوده‌ایم.





کد مطلب: 439126

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/439126/2/آتش-جان-جنگل-های-زاگرس-افتاده-سوزی-کوه-نیر-ادامه-تصاویر-اختصاصی-کبنانیوز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1