کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بازدید فرماندار کهگیلویه و خبرنگاران از پروژه آبرسانی 4 شهر مطرح شد

اصلاح نرخ قرارداد تنها راه نجات پروژه آبرسانی 4 شهر/نماینده کهگیلویه پیگیری کند

23 شهريور 1400 ساعت 20:58

پورمحمدی سرپرست کارگاه تنها راه حل سرعت بخشی به پروژه را تغییر نرخ قرارداد عنوان کرد و گفت:این موضوع باید از وزرات خانه پیگیری شود و با توجه به شرایط اقتصادی و تغییر قیمت مواد اولیه در خیلی از استان ها این تغییر و اصلاح قرارداد صورت گرفت و شدنی است.


صبح دیروز دوشنبه (22 شهریورماه 1400)فرماندار کهگیلویه و جمعی از خبرنگاران از پروژه آبرسانی 4 شهر بازدید کردند تا علت کندی پروژه بعد از 3 سال بررسی و ابهام زدایی شود.
فرماندار کهگیلویه در این بازدید اظهار کرد
:این طرح یکی از طرح های مهم و پمپاژ حیات به مردم است ،ولی اینکه چرا بعد از سه سال کلنگ زنی هنوز به بهره برداری نرسیده و تنها 32 درصد پیشرفت داشته است پذیرفتنی نیست، ابهاماتی برای مردم ایجاد کرده است.
دارا کریمی نژاد گفت:سوالاتی برای عموم پیش می آید که چرا باید بودجه این پروژه مهم قطره چکانی باشد یا آیا موضوع اصلا به این برمی گردد که قدرتی اجازه نمی دهد ما به حق آبه خود برسیم؟
وی با اشاره به اینکه امروز با خبرنگاران به این بازدید آمده ایم تا آسیب شناسی صورت گیرد افزود:می طلبد کارگروهی از استانداری و نمانیده مردم در مجلس،کارفرما تشکیل و این پروژه را از حالت بودجه قطره چکانی در بیاورند.
 
سید هادی خاضعی ریس اداره منابع آب شهرستانهای کهگیلویه،چرام ولنده  نیز گفت:طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت،سوق ،لنده و چرام از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶آغاز به کار کرده  و تاکنون 32 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ومیزان اعتبار انجام شده حدود ۶۰ میلیارد بوده که پیش بيني اعتبار برای سال ۱۴۰۰ بین ۶۰ تا ۹۰ میلیارد تومان است.
خاضعی افزود:در حال حاضر قطعه اول که حدود 65 درصد کل پروژه را شامل می شود  از تصفیه خانه خیر آباد تا مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی ورودی شهر ( تپه نورالشهدا) دهدشت در حال فعالیت است، که طول این قطعه ۲۸ کیلومتر که شامل ۱۳کیلومتر لوله ۹۰۰و۱۵کیلومترلوله ۱۰۰۰بوده  که تاکنون ۱۰کیلومتر ازلوله  ۱۰۰۰اجراشده و همچنین  این قطعه شامل ۵ مخزن با مجموع ظرفیت ۴۱۵۰۰ متر مکعب و سه ایستگاه پمپاژ  که تاکنون یکی از مخازن بطور کامل اجرا گردیده(مخزن شماره ۴) و دو مخزن دیگر نیز در حال اجرا می باشد.
این مسول ادامه داد:حدود ۶۵۰ تن لوله قطر ۹۰۰ و ۱۰۰۰ بطول ۶ کیلومتر در حال تولید بوده که در آینده نزدیک وارد کارگاه‌ می گردد. و حفاری کانال جهت اجرا نیز توسط ۴ دستگاه‌ بیل مکانیکی هم اکنون در محدوده بین مخازن ۴ و ۵ در حال انجام‌ است.
خاضعی بیان کرد با توجه به‌ سیاست ابلاغی از شرکت آب و فاضلاب کشور و به جهت مدیریت مالی طرح فعلا در قطعه سوم طرح که از تپه نورالشهدا به‌سمت چرام و روستاهای مسیر ادامه می یابد فعلا فعالیتی انجام نمی شود . قطعه دوم  ازتپه نورالشهدا به شهر سوق و لنده، بطول ۲۴کیلومترکه حدود ۱۲کیلومتر از عملیات مسیرخط انتقال خاکبرداری  ان انجام‌ شده است‌.
وی در پایان از پیگیری های نماینده کهگیلویه بزرگ،مدیر عامل و معاون طرح توسعه ای شرکت آب منطقه ای و کلیه مسولین شهرستانی و استانی تقدیر کرد و بیان کرد: جهت به سرانجام رسیدن این پروژه مهم باید تلاش ها و پیگیری ها را بیشتر کرد. 
سرپرست کارگاه این طرح،ابراهیم پور محمدی بیان کرد:مشکلی که با آن مواجه هستیم تغییر نرخ پیمان بوده که با اصلاح قیمت ها، سازندگی برای این پروژه، آمادگی کامل دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده، تصریح کرد: برای اجرای این پروژه بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتیار جدید نیاز بوده که در حال حاظر در قالب این قرار داد امکان اجرا و پرداخت آن نیست.
پورمحمدی تنها راه حل سرعت بخشی به پروژه را تغییر نرخ قرارداد عنوان کرد و گفت:این موضوع باید از وزرات خانه پیگیری شود و با توجه به شرایط اقتصادی و تغییر قیمت مواد اولیه در خیلی از استان ها این تغییر و اصلاح قرارداد صورت گرفت و شدنی است.


کد مطلب: 438989

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/438989/2/اصلاح-نرخ-قرارداد-تنها-راه-نجات-پروژه-آبرسانی-4-شهر-نماینده-کهگیلویه-پیگیری-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1