کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در هشتاد و هشتمین نشست ستاد کرونا شهرستان گچساران مطرح شد؛

تقدیر معاون استاندار از مسئولان و مردم گچساران / تدبیر اتابک: به بازار تنفس دادیم؛ مردم خودمراقبتی کنند / دادستان: با قوه قهریه نمی توان جلوی کرونا را گرفت! + گزارش تصویری

28 تير 1400 ساعت 12:57

نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گچساران با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گچساران با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز دوشنبه، ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گچساران با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: شهرستان گچساران در وضعیت نارنجی، کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز کرونایی هستند.
جمالی ضمن تشکر از مسئولان و مردم گچساران در برگزاری انتخابات گفت: در انتخابات شوراها مردم و مسئولان حساسیت خوبی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی داشتند.
جمالی با اشاره به اینکه «مفاهمه» و «گفت و گو» باید غالب شود، گفت: در خصوص بیماری کرونا فرهنگ غالب در جامعه باید ««گفت و گو»»  و آموزش باشد، باید تذکرات داده شود و فرهنگ سازی شود، و در نهایت با متخلفین برخورد شود، همه جامعه تحت تاثیر قرار نگیرد.
جمالی اظهار کرد: از جمله مواردی که اشاعه دهنده ویروس هستند ترمینال های مسافربری هستند، راهداری و شهرداری همکاری لازم را داشته باشند تا شر این ویروس منحوس از سر کل نوع بشر مرتفع شود.
علیرضا اتابک فرماندار گچساران اظهار کرد: سرعت انتقال بیماری در گچساران به دلیل جاده ترانزیتی، نزدیکی به بنادر، صنعتی بودن، متفاوت با شهرهای دیگر است.
وی گفت: تاکنون ۷۱۳ مصوبه در 87 جلسه ستاد کرونا در این شهرستان اجرایی شده است.
اتابک گفت: علارغم فشاری که در این پیک روی ما وجود داشت، به بازار تنفس دادیم، و به سمت برخورد با صنفی رفتیم که تخلف می کند، کسانی که رعایت نمی کنند، یا پاساژی که مخل تجمع است.
وی گفت: پایانه های مسافربری باید کنترل جدی شوند.
وی با اشاره به اینکه فشار و تعطیلی شاید خیلی حواب ندهد گفت: با کرونا باید بصورت علمی رفتار کرد تا مردم خودشان خودمراقبتی داشته باشند.
اتابک گفت: ۱۱۵۱۹ واکسن به گروه های سنی تزریق شده است. واکسن تاثیر خوبی گذلشته چرا که در حال حاضر میزان بستری ها در سنین بالا کم شده است.
اتابک اظهار کرد: مجموعه نهادهای آموزشی شهرستان در خصوص آموزش پروتکل های بهداشتی فعالیت داشته باشند.
دادستان شهرستان گچساران گفت: موضوعی که طی این مدت به آن دست یافته ایم این است که با قوه قهریه نمی توانیم توفیقی در بهبود وضعیت کرونایی پیدا کنیم.
حجت الاسلام ادیبان با تاکید بر اهمیت «افزایش آگاهی و آموزش در میان مردم» گفت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار دهیم این است که با تعطیلی تالارها، «انتقال جشن ها و مراسمات از مساجد و تالارها به منازل، به دلیل رعایت نشدن فاصله اجتماعی انتقال ویروس بیشتر می شود.
ادیبان گفت: اگر بخشی یا قسمتی از بازار به دستفروش ها اختصاص پیدا کند، هم بازار ساماندهی می شود و هم نظارت بهتری صورت خواهد گرفت، همچنین در بخشی که مطب ها و مراکز درمانی تجمع دارند، مشکلی برای سلامتی مردم ایجاد نخواهد شد.
سرهنگ ارسلان خادمیان جانشین فرمانده انتظامی گچساران در جلسه ستاد کرونا گفت: محدودیت های ترافیک شبانه از ساعت ۱۰ شب تا ۴ صبح وجود دارد، مأموران انتظامی در حاشیه شهر و محله ها حضور دارند و نسبت به اعمال قانون اقدام می کنند.
وی افزود: در سه ماه گذشته ۱۷۳۱ مورد جریمه 200 هزارتومانی مربوط به منع تردد صورت گرفته، همچنین با خودروهای پلاک مخدوش نیز برخورد صورت گرفت، در سه ماهه اول سال ۳۶ مورد گشت مشترک ، ۳۴۹۹ مورد بازدید از صنوف، ۷۶ واحد صنفی متخلف معرفی به تعزیرات و جریمه شده اند، همچنین ۱۲ مورد پلمب صورت گرفته است.

خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر


کد مطلب: 436989

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/436989/2/تقدیر-معاون-استاندار-مسئولان-مردم-گچساران-تدبیر-اتابک-بازار-تنفس-دادیم-خودمراقبتی-کنند-دادستان-قوه-قهریه-نمی-توان-جلوی-کرونا-گرفت-گزارش-تصویری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1