کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با محوریت جلوگیری از آتش سوزی

اجرای نمایش توسط هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی در هفته محیط زیست

19 خرداد 1400 ساعت 14:51

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: جشن همیاران محیط زیست با محوریت آتش سوزی تخریب اراضی و پسماند با کمک هنرمندان در روستای حاشیه دنا برگزار شد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: جشن همیاران محیط زیست با محوریت جلوگیری از آتش سوزی تخریب اراضی و پسماند با کمک هنرمندان در روستای حاشیه دنا برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز، امروز چهارشنبه (19 خرداد 1400) همزمان با آغاز هفته محیط زیست، موسسه شادی آفرین دانیال به منظور توجه حاشیه نشینان دنا به علت آتش سوزی جتگل ها که بیشتر ناشی از عدم توجه درهنگام ورود به طبیعت و همچنین مسئله رها سازی پسماند، جشنی را در روستای بنستان شهرستان دنا برگزار کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در حاشیه این جشن گفت : روستای بنستان با جمعیتی بالغ بر 3هزار نفر و روستایی تاثیر گزار در ذخیرگاه زیست کره دنا قرار گرفته است .
سید اسدالله هاشمی گفت: با هدف مشارکت مردم  در حفاظت ، ارتقاء استاندارهای محیط زیستی و جذب بیشر طرفداران محیط زیستی نیاز است کارهای فرهنگی را بیشتر ترویج دهیم.
هاشمی گفت: وظیفه داریم توان فرهنگی نسل آینده را ارتقاء دهیم تا این نسل در آینده بیشتر کمک کار ما در کنترل حریق و حافظ تنوع زیستی استان باشند .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد : کارهای فرهنگی را شروع کرده ایم و انشاء الله در سال جاری کارهای بهتری را انجام خواهیم داد .
وی حل مشکلات زیست محیطی مردم حاشیه دنا را ضروری دانست و گفت: ضمن بررسی و حل مشکلات ومعضلات احتمالی زیست محیطی مردم  وظیفه داریم نسل آینده را نسبت به حفظ ذخایر طبیعی خود حساس کنیم .
وی گفت در راستای امر حفاظت مشارکتی این کارها شروع شده از طرفی مصادف شده با سی امین سالگرد حفاظت از دنا و پنجاهمین سالگرد تاسیس محیط زیست که امیدواریم بتوانیم در آینده ای نه چندان دور ،حفاظت را به مردم بسپاریم ، ما بعنوان مشاور در کنار مردم باشیم و جوامع را توانمند سازیم .
گفتنی است در این جشن 2 ساعته ،هنرمندان موسسه شادی آفرین دانیال ، علت بیشتر آتش سوزی های جنگل را که ناشی از بی توجهی در هنگام ورود و خروج از طبیعت و  رهاسازی پسماند درطبیعت را در قالب طنز به نمایش گذاشتند و محیط زیست استان در پایان این جشن ضمن اهداء بسته های فرهنگی زیست محیطی به دانش آموزان مشارکت کننده از هنرمندان این موسسه تجلیل کرد.
 


کد مطلب: 435285

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/435285/2/اجرای-نمایش-توسط-هنرمندان-کهگیلویه-بویراحمدی-هفته-محیط-زیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1