تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب : ۴۳۵۱۷۴
در نشست ستاد کرونا شهرستان بویراحمد مطرح شد

فرماندار بویراحمد: معضلات اخلاقی و امنیتی فعالیت‌های زیر زمینی و پنهانی باغات تفریحی

۰
کبنا ؛در نشست ستاد کرونای شهرستان بویراحمد بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید شد و فرماندار بویراحمد خواستار نظارت دقیق‌تر بر باغات تفریحی شدند.
به گزارش کبنا نیوز، عصر دوشنبه (17 خرداد) نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد با موضوع بررسی وضعیت رفع محدودیت‌های کرونایی باغات آبشار یاسوج، کافه‌ها و مهدکودک‌های این شهرستان برگزار شد.
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست گفت: تلاش‌های زیادی برای کنترل تجمعات باغات و پارک‌ها در شهرستان صورت گرفته است، لیکن فشار اقتصادی بر اصناف خیلی بالاست، مدیران مهدکودک‌ها از عدم پرداخت اجاره به دلیل تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی گلایه دارند.
رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد با بیان اینکه همه‌ی دغدغه ما سلامت مردم است، افزود: بیش از چندین ماه باغات آبشار یاسوج تعطیل هستند و نمی‌توانند فعالیت کنند؛ اگر این منوال ادامه پیدا کند شرایط اقتصادی اصناف بسیار دشوار می‌شود از طرفی این باغات پنهانی و زیرزمینی و مخفیانه فعالیت می‌کنند که این معضلات امنیتی و اخلاقی ایجاد خواهد کرد.
احمدی با بیان اینکه رفع محدودیت‌های کرونایی برای بازاریان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی شد، گفت: می‌توان همین منشور را در خصوص باغات و مهدکودک‌ها اجرا کرد، باید به سمتی رفت که نظارت‌های دقیق و کاملی در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر شود تا مشکل این مشاغل برطرف شود.
وی به منشور رفع محدودیت‌های کرونایی باغات اشاره کرد و گفت: در باغات بحث بهداشت و اخلاق مطرح است؛ هر باغی که قلیان توزیع می‌کند باید پلمب شود؛ تعداد مشخص و بر اساس دستورالعمل پذیرش کنند این دستورالعمل‌ها به باغات ابلاغ می‌شود.
محمد یزدان پناه رئیس مرکز شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد در این نشست نیز گفت: نظارت بر مراسمات و عروسی‌ها بیشتر می‌شود، هیچ مراسمی نباید به بعدازظهر موکول شود اگر گزارشی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجمعات و مراسمات داده شود نیروهای انتظامی و پلیس اماکن به جد برخورد خواهند کرد اگر باغ یا تالاری پلمب شود با صاحب باغ برخورد قضایی صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه این منشور به باغات ابلاغ می‌شود و در صورت عدم رعایت پلمب خواهند شد، افزود: رعایت فاصله گذاری، عدم توزیع قلیان و استعلام دخانیات، کد رهگیری باغات باید نصب شود، پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، گواهی کارت سلامت، گواهی آموزشی اصناف، پذیرش افراد در باغات بر اساس آمار تعیین شده، مواد ضدعفونی کننده در اختیار مشتری قرار گیرد، افراد بدون ماسک پذیرش نشود؛ در ساعات غیرمجاز شب هم حق فعالیت ندارند.
دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد افزود: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نصب تجهیزات ضدعفونی کننده، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مهدکودک‌ها، محدودیت‌های کرونایی کمتر خواهد شد.
یزدان پناه تاکید کرد: بسیاری از کافه‌ها مجوز ندارند، باغات و کافه‌ها باید مجوز لازم را اخذ کنند در غیراینصورت پلمب می‌شوند.
وی در پایان بیان داشت: وضعیت بویراحمد نارنجی است و اگر به همین شکل جلو برویم جز استان‌های زرد می‌شویم و اگر افت وضعیت صورت نگیرد شاهد پیک جدید در تیرماه خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1