تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۴۳۵۱۱۶
حواشی بعد از اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری؛

بدل احمدی‌نژاد در مناظره انتخابات 1400 / فیلمی که «زن» همتی منتشر کرد / تیزر جنجالی مهر علیزاده با تصاویری از خاتمی و لاریجانی / طعنه آذری جهرمی به حواشی مناظره انتخاباتی / نسبت عبدالناصر همتی با هاشمی‌رفسنجانی / توییت معنادار مسعود پزشکیان

۳
کبنا ؛ اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری روز گذشته از قاب تلویزیون (شبکه یک سیما) پخش شد و مردم از گوشه و کنار این مناظره را دنبال می‌کردند. واکنش‌های متعددی به این مناظره انجام گرفت.
به گزارش کبنا، در ادامه حواشی بعد از اولین مناظره 7 نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری؛ ویدئویی «زن» عبدالناصر همتی، فیلم جنجالی محسن مهر علیزاده و  معرفی بدل محمود احمدی‌نژاد را می‌بینید و می‌خوانید.

بدلِ احمدی‌نژاد در مناظره انتخابات ۱۴۰۰
خبرآنلاین نوشت: نخستین مناظره زنده تلویزیونی انتخابات ۱۴۰۰ عصر شنبه برگزار شد؛ البته اگر بتوان بر آن نام مناظره گذاشت.
علیرضا زاکانی، یکی از چهره‌های بداخلاق مناظره‌ی شنبه بود؛ البته از قبل هم می‌شد این را تصور کرد. او که تنها سابقه اجرایی‌اش مسئولیت بسیج دانشجویی بوده، از ابتدا آتش توپخانه‌اش را به سمت دولت و همتی نشانه گرفت. نحوه صحبت کردن زاکانی یادآور شیوه محمود احمدی‌نژاد در مناظرات سال ۸۸ بود.
به همان بداخلاقی که در سخنانش بگم‌بگم‌های جدیدی نهفته بود. زاکانی با اعتماد به نفسی کاذب اقدام به تهدید مهرعلیزاده کرد و گفت که «انشالله دفعه آخری باشد که می‌گویید نامزد پوششی!»؛ این نحوه از تهاجم در سخن گفتن و تهدید کردن را می‌توان ناشی از سوابق زاکانی دانست که در مجالسی حضور داشته که دست بالا را هم‌حزبی‌های خودش داشته‌اند.
او هم تا دلش خواست به دولت اتهام زد و انگار فضا را مناسب دیده بود که بدون ترمز علیه دولت سم‌پاشی کند. اما نکته‌ای که در سخنان زاکانی که احتمالاً ناخواسته خطاب به همتی گفته شد: «آقای همتی درباره تأیید صلاحیت‌ها صحبت کرد، اما اگر بنا بر تأیید کسان دیگری بود شما نباید اینجا حضور پیدا می‌کردید، چون هر کسی قد و قواره خودش را دارد». این سخنان به نحوی تصدیق موضوعاتی است که درباره رد صلاحیت‌ها در جامعه مطرح شده است.
 زاکانی در چند صحنه نمودارها و اینفوگرافی‌هایی را روبروی دوربین گرفت که بیشتر شبیه به نقاشی بودند؛ امری که باعث شد بیش از آنکه مورد توجه جدی قرار بگیرد، سوژه کابران شبکه‌های اجتماعی شود؛ به خصوص ابرهای درون یکی از اینفوگرافی‌ها! زاکانی هم مانند بقیه راه استفاده از زبان بدن ر انگار بلد نبود و تنها به حرکت دستانش اکتفا می‌کرد.
 مهرعلیزاده از ابراهیم رئیسی عذرخواهی کند
یک اصلاح طلب از اظهارات مهرعلیزاده در اولین مناظره انتقاد کرد.
اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم درحالی به پایان رسید که عملکرد ۷ کاندیدا در این مناظره که بیشتر به دنبال حمله به یکدیگر بودند چندان نتوانسته نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند.
اسماعیل دوستی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در اظهارنظری در کلاب هاوس از عملکرد مهرعلیزاده انتقاد کرد و گفت: آقای مهرعلیزاده باید از اصلاح‌طلبان و مردم و آقای رئیسی بابت اظهارات عذرخواهی کند.
 وی خاطرنشان کرد: بحث سندروم پست بیقرار و مدرک ششم ابتدایی که توسط آقای مهرعلیزاده مطرح شد بی‌احترامی بود و باید ایشان حتماً باید از بیان این توهین‌ها عذرخواهی کند. رئیس قوه قضاییه باید مجتهد باشد و رهبری هم طبعاً یک مجتهد را برای ریاست قوه قضاییه منصوب می‌کنند و بنده از اظهارات آقای مهرعلیزاده خیلی متأسف شدم.
 
 بی ادبی زاکانی و کار زشت مهرعلیزاده در مناظره انتخاباتی
 محمد مهاجری در واکنش به مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری در یادداشتی نوشت:
این کار زشت بود. حتی اگر حرفش درست باشد نشان از ضعف در استدلال دارد.
 بی ادبی زاکانی؛ ادب قاضی زاده
 قاضی زاده هاشمی ورودی اخلاقی و منطقی داشت. زاکانی طبق معمول بی ادب و هتاک و زشتخو ظهور کرد.
 صحبت در موضوع
 آقایان رییسی و قاضی زاده و جلیلی در موضوع حرف زدند و مبادی ادب مناظره بودند.
 اشتباه رضایی آن بود که گمان می‌کرد الان با حسن روحانی مناظره می‌کند.
 همتی هم شتابزده بود و به نظرم فالش می‌خواند.
 
واکنش رئیسی به اتهامات؛ خانواده‌ام اشک ریختند که وارد انتخابات نشو
من در جایگاه قدرتمندی هستم و به دنبال قدرت بیشتر نیستم/ خانواده‌ام اشک ریختند که وارد عرصه انتخابات وارد نشو، ولی به آنان گفتم تکلیف من چیز دیگری است. عدم حضور در عرصه را راحت طلبی می‌دانم.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در مدرسه عالی شهید مطهری به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه خانواده‌ام اشک ریختند که وارد عرصه انتخابات وارد نشو، ولی به آنان گفتم تکلیف من چیز دیگری است، در واکنش به اتهاماتی که به او زدند گفت: قرار نیست با تهمت و افترا متوقف شویم و با کمک مردم پیش خواهیم رفت.
مهم‌ترین بخش اظهارات سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:
 * دستگاه اجرایی مهم‌تر از دستگاه قضاء است، زیرا در قوه مجریه پرونده‌ها ایجاد می‌شوند.
 *با رهنمودهای رهبری در قوه قضاییه اقداماتی انجام شد که برخی باور به اجرای آن نداشتند.
 * می‌شود به مردم امید داد که جریانی آمده که مشکلات را رفع کند.
 * من در جایگاه قدرتمندی هستم و به دنبال قدرت بیشتر نیستم.
 * برای حل مشکلات مردم وارد عرصه شدم.
 * عدم حضور در عرصه را راحت طلبی می‌دانم.
 * حضور درعرصه انتخابات انواع ترکش‌ها را به دنبال دارد.
 * شهدا برای ما پیام دارند و آن این است که نگذارید، ولی فقیه تنها بماند.
 * امروز کالای اساسی به یک کالای لوکس دست نیافتنی تبدیل شده است.
 * ۸ سال است کشور را معطل دیگران کردند.
 * با حرف و متلک مطلقاً جا نمی‌خورم.
 * تصمیمات نادرست اقتصادی یک شبه چند نفر را میلیاردر می‌کند و هزاران نفر را فقیر.
 * خانواده‌ام اشک ریختند که وارد عرصه انتخابات وارد نشو، ولی به آنان گفتم تکلیف من چیز دیگری است.
 * بارها رهبری گفتند که به داخل توجه کنید، اما دیدیم که بازار را فقط به خارج بند کردند.
 * یک روز می‌گفتند اگر من بیام دلار ۵ تومان خواهد شد، ولی خودشان آنرا ۳۰ تومان کردند.
 * با حل مشکل چند تا کارخانه، کل مشکلات حل نمی‌شود.
 * پس از انتخابات دور قبل ریاست جمهوری برخی به من گفتند ایام انتخابات "رفع القلم" است، خیر چنین نیست ما فقه خوانده‌ایم.
 *قرار نیست با تهمت و افترا متوقف شویم.
 * با کمک مردم پیش خواهیم رفت.
 
همتی: من را مجبور کردند به حاشیه‌ها جواب دهم
همتی گفت: مناظره‌ای که دیروز برگزار شد دیروز مثل مسابقه هفته بود و فرصت برای اعلام برنامه‌ها نبود و متاسفانه من یک در برابر ۵ نفر بودم و جریان خاصی متحد شده بودند تا من را تخریب کنند.
عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری امروز یکشنبه در حاشیه ضبط برنامه‌های تبلیعاتی خود در سازمان صدا و سیما در جمع خبرنگاران گفت: بپذیریم که قیمت‌گذاری باید در بازار صورت بگیرد. نتیجه قیمت گذاری دستوری همین مسائلی است که هم اکنون شاهد آن هستیم. وقتی وارد قیمت گذاری دستوری بشویم یعنی وارد رانت شده‌ایم. توزیع رانت هم قابل کنترل نیست و امکان ندارد وضعیت درست شود. دولت به جای دخالت در بازار، اقداماتی انجام دهد تا بازار درست عمل کند و این مهم‌ترین سیاست و اقدام من برای کنترل بازار و قیمت محصولات است.
همتی در ادامه گفت: مناظره‌ای که دیروز برگزار شد مثل مسابقه هفته بود و فرصت برای اعلام برنامه‌ها نبود و متاسفانه من یک در برابر ۵ نفر بودم و جریان خاصی متحد شده بودند تا من را تخریب کنند. با اینکه من گفته بودم نماینده دولت نیستم و مستقل به صحنه آمده‌ام دوستان تلاش کردند من نتوانم برنامه‌هایم را بگوئیم و حاشیه ایجاد کردند تا من مجبور شوم به این حاشیه‌ها جواب دهم.
نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: نمره دادن به مناظره اول مبنای درستی ندارد. انتطار دارم راجع به برنامه‌ها صحبت شود و مسائلی که خودشان می‌دانند به دلیل اقدامات خودشان بوده و به جای فرافکنی و انداختن مشکلات به گردن دیگران برنامه‌هایشان را ارائه کنند و اجازه بدهند ما هم برنامه‌هایمان را برای مردم تشریح کنیم. اگر مسیر مناظره‌ها به سمت برنامه محوری و نقد برنامه‌ها برود، نتیجه بخش‌تر خواهد بود.
 
تیزر مستند جنجالی مهرعلیزاده با تصاویر هاشمی، خاتمی، لاریجانی و پزشکیان
    
تیزر مستند جنجالی مهرعلیزاده با تصاویر هاشمی، خاتمی، لاریجانی و پزشکیان را ببینید.
 
 نسبت عبدالناصر همتی با رفسنجانی/ آیا همتی خواهرزاده رفسنجانی است؟
عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به شایعه خواهر زاده بودن آیت الله هاشمی گفت: اگر خواهرزاده آیت الله هاشمی بودم خوب بود ولی نیستم، اهل کبودرآهنگ همدان هستم.
 راهبرد معاصر نوشت، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به شایعه خواهر زاده بودن آیت الله هاشمی گفت: اگر خواهرزاده آیت الله هاشمی بودم خوب بود ولی نیستم، اهل کبودرآهنگ همدان هستم. همتی در سال ۹۸ در گفتگو با همشهری انلاین اینگونه می‌گوید:
هیچ نسبتی با ایشان ندارم؛ هنوز هم خیلی‌ها فکر می‌کنند نسبت فامیلی دارم، البته ارادات ویژه‌ای به مرحوم آیت‌الله هاشمی دارم، ولی هیچ نسبتی با خانواده ایشان ندارم.
 رئیس کل بانک مرکزی درباره اینکه آخرین گفت‌وگوی شما با مرحوم هاشمی چه زمانی بود؟ ادامه داد: یک ساعتی خدمت ایشان بودم و درباره نقدینگی توضیح دادم، ترازنامه بانک مرکزی را مفصل توضیح دادم که ریشه اصلی افزایش نقدینگی چیست و پس از آن دیگر فرصت نشد خدمت ایشان برسم.
 همتی افزود: زمانی به ایشان گفتم که شرایط کشور این است و شما که به آقا نزدیک هستید به ایشان بگویید؛ مرحوم گفت من هر تصمیمی قرار است در کشور بگیرم، از مسیر آقا جلو می‌روم؛ آنجا بود که برایم ثابت شد که ایشان ارتباط خیلی نزدیکی با آقا دارند.
 عکسی از جوانی عبدالناصر همتی در کنار آیت‌الله هاشمی در فضای مجازی دست به دست می‌شود. عبدالناصر همتی رئیس فعلی بانک مرکزی و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تأیید صلاحیت شده است.
 
 
واکنش عبدی به برگزاری اولین مناظره انتخاباتی
عباس عبدی به برگزاری اولین مناظره انتخاباتی صداوسیما واکنش نشان داد.
 

طعنه آذری جهرمی به حواشی مناظره انتخاباتی
«وقتی دارید مناظره می‌کنید، وقتی دارید مبارزه انتخاباتی می‌کنید؛ حواستون باشه که برا این بچه‌ها می‌خواید کار کنید. قراره الگوشون باشین.»
 محمدجواد آذری جهرمی در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام نوشت: «وقتی دارید مناظره می‌کنید، وقتی دارید مبارزه انتخاباتی می‌کنید؛ حواستون باشه که برا این بچه‌ها می‌خواید کار کنید. قراره الگوشون باشین.»
 آذری جهرمی وزیر ارتباطات با انتشار تصویری در اینستاگرام خود به حواشی برگزاری مناظره انتخاباتی صداوسیما نشان داد.
 محمدجواد آذری جهرمی در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام نوشت: «وقتی دارید مناظره می‌کنید، وقتی دارید مبارزه انتخاباتی می‌کنید؛ حواستون باشه که برا این بچه‌ها می‌خواید کار کنید. قراره الگوشون باشین.»
 
 
 
توییت معنادار مسعود پزشکیان نامزد احراز صلاحیت نشده انتخابات ۱۴۰۰
 
مسعود پزشکیان نامزد احراز صلاحیت نشده انتخابات ۱۴۰۰ توییت معناداری را به مناسبت سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) منتشر کرد.
 
زاکانی: اگر مناظره دو به دو باشد افراد دیگر شعار نمی‌دهند
زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری: مناظره مطلوب مناظره دو به دو است تا معلوم شود عیار آدم‌ها چقدر است، اما رسانه ملی در برگزاری این نوع مناظره محدودیت دارد.
علیرضا زاکانی بعد از ضبط برنامه تبلیغاتی‌اش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مناظره دیروز گفت: اگر مناظره دو به دو باشد دیگر افراد شعار نمی‌دهند.
وی گفت: کسی که خود را نماینده یک تفکر می‌داند باید وقتی از او دعوت به مناظره می‌شود، استقبال کند و درخواست‌های زیادی از طرف دانشگاه‌ها شد، اما نیامدند.
آقای زاکانی افزود: مناظره مطلوب مناظره دو به دو است، اما چون هفت نامزد هستند هماهنگی این نوع مناظره برای صدا و سیما سخت است و اینکه کسی دنبال بهانه بگردد و بخواهد با بهانه جویی زحمات صدا و سیما را زیر سؤال ببرد، از انصاف خارج است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همچنان مصر هستید با برخی از این نامزدان به صورت دو به دو در دانشگاه‌ها مناظره کنید؟ گفت: من قبلاً هم از آن‌ها دعوت کردم که نیامدند و باز دعوت می‌کنم و حاضرم با همه درباره برنامه‌ها و ایده‌ها و تحول در کشور مناظره کنم.
زاکانی گفت: برای آن‌ها که رویکرد انشاخوانی دارند هم حاضرم کار اضافی کنم و وقتم را به آن‌ها بدهم به شرط آن که کاغذهایشان را کنار بگذارند.
 
 هشدار «محسن رضایی» به مردم؛ یک فاجعه بزرگ رخ خواهد داد!
«محسن رضایی» در مناظره دیروز با اشاره به وقوع یک حادثه بزرگ گفت: «چالش‌ها و اَبَر چالشهای مهمی مثل آب، جمعیت، صندوق‌های بازنشستگی، ناترازی بانک‌ها، نقدینگی، بیکاری، گرانی و بدتر شدن محیط کسب و کار در راه است و من برای همه‌ی این مسائل خودم را آماده کرده‌ام. دولت آیند باید قویترین دولت باشد، متشکل از اصولگراها، اصلاح‌طلبان، اهل سنت، اهل تشییع، بانوان و جوانان. بیش از ۲۰ سال است که فریاد می‌کشم به داد اقتصاد برسید و دست از این جناح بازیها بردارید.
 
 اولین فیلم منتشر شده توسط همسر همتی
  

«سپیده شبستری» همسر عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، با انتشار این ویدئو نوشت: «ما در کنار هم یک خانواده‌ایم؛ با هر گویش و پوششی، با هر عقیده و سلیقه‌ای؛ خانواده‌ای به وسعت ایران.»
   

گراف جالب اولین مناظره انتخابات 1400

نام شما

آدرس ايميل شما

گچ
Iran, Islamic Republic of
خدای کسی هست زاکانی به رسمیت بشناسه
Iran, Islamic Republic of
فعلا که عبدالناصر گلوی مردم را تا خرخره فشرده است چه خانواده ای؟
Iran, Islamic Republic of
چی بگم که ناگفتنش بهنره
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1