کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

فرصت طلایی برای بازگشت به مردم در گچساران

8 خرداد 1400 ساعت 21:34

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی بود که با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با حضور و همراهی مردم و برای مردم آغاز و به پیروزی رسید. انقلابی که در درون خود بر تداوم و استمرار تاکید داشت. حضور مردم و توجه به مردم بخشی از این استمرار بود که حیات انقلاب و ارزش‌های آن در گرو همین حضور و همراهی مردم است.


یادداشت ارسالی: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی بود که با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با حضور و همراهی مردم و برای مردم آغاز و به پیروزی رسید. انقلابی که در درون خود بر تداوم و استمرار تاکید داشت. حضور مردم و توجه به مردم بخشی از این استمرار بود که حیات انقلاب و ارزش‌های آن در گرو همین حضور و همراهی مردم است.
 در مسیر حرکت انقلاب اما هر نوع انحصار و قدرت طلبی نوعی انحراف از مسیر اصلی و فاصله گرفتن از مردم است. اینکه در طول سال‌ها و دهه‌ها برخی افراد و گروه‌ها با سوءاستفاده از جایگاهی که از رأی مردم بدست آوردند اقدام به انحصار و ایجاد شبکه‌های قدرت ثروت کردند دقیقاً مصداق انحراف در این مسیر و شعارهای انقلاب است. نتیجه چنین شبکه‌هایی ثروت اندوزی و قدرتمندی گروه‌ها و افراد محدود و آسیب رسیدن به مردم و به فراموشی سپردن آنها بوده است. شبکه‌هایی که منافع شخصی را بر توسعه و پیشرفت ترجیح دادند و با وجود سرمایه و منابع بسیار در حوزه انتخابیه گچساران و باشت نه تنها به توسعه و پیشرفت منطقه کمک نکردند که حالا می‌توان آنها را موانع اصلی این عدم توسعه یافتگی نام برد.
 علاوه بر سرمایه و منابع خدادادی و بیکران، گچساران و باشت دارای یک تاریخ بلند انقلابی است که در قبل و بعد از انقلاب زمینه رشد نیروهای ارزشمندی در این دیار را فراهم کرد که اوج قهرمانی و دلاوری جوانان دیار گچساران و باشت را در حماسه 8 سال دفاع مقدس شاهد بودیم. با وجود چنین زمینه‌هایی انتظار می‌رفت که این سرزمین محمل و محل رشد و ظهور نخبگان در عرصه‌های مختلف باشد ولی در عمل متاسفانه چندین دهه است شاهد چنبره چند شخص و گروه‌های محفلی محدود بر ساختار سیاسی و و مدیریتی این حوزه انتخابیه بوده‌ایم که کماکان بر حفظ قدرت و محدود و محصور کردن آن اصرار دارند. اگر چه نظام جمهوری اسلامی ایران بر شکستن انحصارات و ورود نیروهای جوان و انقلابی تاکید داشته و دارد اما مناسبات پیچیده قدرت مانع از رشد و پیشرفت جوانان و نخبگان این دیار بوده است و بسیاری از تلاش‌ها خیلی زود و در نطفه خفه شده‌اند. با این همه اما تاکیدات مقام معظم رهبری بر گام دوم انقلاب و چراغ راه معظم له در این مسیر و توجه به جوانان و اندیشه‌های نو و جوان سرآغاز فصل جدیدی در تاریخ تحولات ایران اسلامی است و از دل آن شاهد ظهور چهره‌های صاحب فکر و اندیشه نو با اراده بلند و جهانی هستیم.
 تقابل امروز انتخابات در گچساران و باشت را باید از همین زاویه دید. "ریحان محمدپور" از محصولات و نسل دومی‌های انقلاب اسلامی است که در مکتب اندیشه‌ای انقلاب اسلامی و حضرت امام و رهبری انقلاب تعلیم دیده‌اند و امروز با کوله باری از تجربه و توانمندی و با ایده‌های بلند در صحنه انتخابات باشت و گچساران حضور پیدا کرده است تا نوید بخش روزهای روشن برای این دیار باشد.
 محمد پور وابسته به هیچ حلقه ثروت و قدرتی نیست بلکه عضو از مردم است که برای مردم به صحنه آمده است و تنها با حمایت مردم است که می‌تواند در مسیر خدمت به مردم موفق عمل کند. در این میان اما حضور مردم اصل مهمی است که بر چنین هدف و آرمانی صحه خواهد گذاشت و افق‌های روشنی را در مسیر حرکت مردم روشن خواهد کرد. گچساران و باشت در حال حاضر با انباشت مشکلات و عقب ماندگی اقتصادی مواجه است و فرصتی برای حاشیه و هدر رفت بیشتر زمان ندارد بنابراین مردم این دیار باید از این فرصت تاریخی نهایت بهره را ببرند و با انتخاب نماینده‌ای از میان خودشان به آغاز حرکت و شتاب در این مسیر کمک کنند.
 ریحان محمد پور می‌تواند همان احیاگر امید مردم و جوانان گچساران و باشت باشد. امیدی که نیاز اول و آخر برای سرزمینی است که دارای تاریخی با شکوه و جغرافیایی زیبا و پر از منابع و سرمایه است.
به گزارش کبنا، دیدارهای مردمی ریحان محمدپور رو به افزایش است، او اخیراً با جمعی از مردم جلیل دیدار و گفت‌وگو کرد.
 


کد مطلب: 434772

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/434772/2/فرصت-طلایی-بازگشت-مردم-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1