تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۴۳۴۱۹۷
در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تغییر رنگ وضعیت شهرستان‌های کهگیلویه و باشت / وضعیت بد کرونا در مارگون ( + فیلم و تصاویر )

۰
کبنا ؛از روزهای اولی که این ویروس وارد کشور شد گفته شد که ۱۸ ماه طول می‌کشد تا واکسیناسون شروع شود اما واکسن زودتر از انتظار وارد بازار شد. این ویروس علی رغم اینکه ویروس چموشی است واکسن پذیر شده و دیگر مرگ برای کرونا نداریم. برای اینکه زنجیره انتقال ویروس قطع شود باید ۷۰ درصد جامعه واکسینه شوند و این یعنی ۶۰ میلیون نفر طی ۲ مرحله یعنی ۱۲۰ میلیون دوز واکسن تزریق شود. در همه جای دنیا وضعیت تقریباً یکسان است و فقط چند کشور نهایت ۳۰ تا ۴۰ درصد جامعه خود را واکسینه کرده باشند. تا پایان خرداد ماه ۱۰ الی ۱۲ میلیون نفر واکسینه خواهند شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری با حضور اعضای ستاد برگزار شد.
پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین وضعیت آمار کرونا در استان، اظهار داشت: شهرستان‌های کهگیلویه و باشت از وضعیت قرمز به نارنجی رسیدند و دیگر شهری با وضعیت قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم. از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۶۸ هزار مراجعه کننده داشتیم که از این تعداد ۱۷۳۱ نفر در بیمارستان بستری شدند. افراد ترخیصی از بیمارستان هم 16972 نفر بوده‌اند. در حال حاضر ۳۴۴ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۶۴ نفر با تست مثبت و ۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
یزدانپناه اضافه کرد: تعداد افراد فوتی با PCR مثبت ۶۲۰ نفر و تعدا افراد فوتی با سی تی اسکن مثبت ۲۱ نفر است که از این تعداد ۵۵۷ نفر دارای بیماری زمینه‌ای و ۸۴ نفر بدون بیماری زمینه‌ای بودند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت که تعداد مراجعه کنندگان به یک سوم رسیده و روند کاهشی ترخیصی‌ها را تجربه می‌کنیم کل افراد بستری 334 نفر بوده و روند کاهشی پیدا کرده‌ایم هم اکنون 23 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند 93 درصد بیماران تاکنون بهبود پیدا کرده‌‌اند میزان بروز بیماری در استان به نسبت کشور بسیار بالاتر است اما شاخص نمونه گیری 8 درصد از کشور بیشتر است تاکنون نزدیک به 27 هزار واکسن دریافت شده که 24 هزار دوز تزریق شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی نسبت به بروز بیماری در شهرستان مارگون اظهار نگرانی کرد.

 یزدانپناه در پیرامون واکسیناسیون در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: تعداد واکسن‌های وارد شده به استان ۲۶۹۴۷ دوز بوده که در نوبت اول ۲۰۱۴۱ دوز، در نوبت دوم ۳۸۸۵ دوز و در مجموع حدود ۲۴ هزار دوز واکسن تاکنون تزریق شده است.
یزدانپناه در خصوص وضعیت کرونا در منطقه مارگون گفت: شیوع کرونا در مارگون روندی افزایشی و نگران کننده دارد و از دلایل وجود این روند می‌توان به اردوهای جهادی و همسایگی و هم مرزی با استان چهارمحال بختیاری اشاره کرد. اردوهای جهادی قرار براین بود که مجوزهای لازم یا از سپاه یا از دانشگاه علوم پزشکی اخذ شود اما شاهد هستیم که چنین اتفاقی نمی‌افتد و گروه‌های جهادی بدون هماهنگی و نظارت وارد استان می‌شوند و مقصد تمام این گروه‌ها مارگون است، ممکن است این افراد باعث انتقال ویروس کرونای جهش یافته‌ی هندی و آفریقایی باشند. منطقه زیلایی و شاه غالب باید بیشتر کنترل شوند زیرا با استان چهارمحال بختیاری در رفت و آمد هستند و مراسمات مذهبی باید مانند مراسمات سایر شهرستان‌ها برگزار شود.
محمد مهدی بانشی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پرشکی استان کهگیلویه و بویراحمد پر خصوص بازدیدها از سطح استان گفت: در هفته گذشته 2555 بازدید داشتیم که نسبت به هفته قبلش کاهش داشته است. بهداشت فردی ۸۶ درصد، استفاده از ماسک توسط خدمت گیرندگان ۸۶ درصد، فاصله گذاری اجتماعی ۸۳ درصد، تهپیه مناسب ۸۴ درصد و در به صورت میانگین درصد رعایت پروتکل‌ها ۸۵ درصد بوده است. در این بازدیدها ۶۳ مورد معرفی متخلف و ۳۲ پلمپ را داشتیم.
محمد بانشی اضافه کرد: دفاتر پیشخوان در آیتم تهویه، پایانه‌های درون شهری در آیتم فاصله گذاری اجتماعی، پاساژها در آیتم فاصله گذاری اجتماعی، کارگاه‌ها و صنایع کوچک در آیتم ماسک خدمت گیرندگان زیر ۷۰ درصد رعایت کرده بودند.
وی افزود: اداره پست، کمیته امداد و شرکت گاز جزو اداراتی هستند که پورتکل ها را به خوبی رعایت کردند. بانک مسکن شهرستان، امور طبیعی، آموز مشترکین برق، اداره کار و شورای حل اختلاف پروتکل‌ها به نسبت کمتر رعایت شده بود.
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست نیز اظهار داشت: با شروع تعطیلات ورودهای شهر به خوبی رصد شدند. گزارش‌هایی مبنی بر حضور پلاک‌های غیر بومی در سطح شهر به ما داده شد که با بازرسی‌های انجام شده متوجه شدیم صاحبان این خودروها ساکن خود شهر هستند و در غیر این صورت از طریق‌های فرعی که راهی برای بستن آن وجود نداشت، وارد شهر شدند. عده‌ای نیز از شهرهای خود استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن کارت ورود به جلسه برای یک آزمون ریاضی از پلیس راه رد شدند.
احمدی در ادامه به بسته بودن باغ‌های آبشار اشاره کرد و گفت: در این مدت فشار زیادی برای بسته بودن به باغ‌های آبشار آوردیم. گزارشی بدست ما رسید که در یکی از باغ‌های آبشار که متعلق به یکی از نهادهای دولتی بود مراسمی در حال برگزاری است و این موضوع باعث عصبانیت مردم شده بود و من در محل حضور یافتم و مشخص شد که فرد برگزار کننده مجوز از آموزش و پرورش دارد.
احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پیک چهارم کرونا، گفت: خیز چهارم، خیز ویروس کرونای انگلیسی بود و با شیب زیاد شروع شد اما با خیر و برکت ماه بزرگ رمضان، همراهی و همکاری مردم بود، تلاش کادر درمان و کادر حاکمیتی از پیک گذشتیم و اکنون در وضعیت خوبی هستیم.
جمالی اضافه کرد: ویروس کرونای هندی و افریقایی در منطقه هرمزگان مشاهده شده و حتی فوتی هم در این زمینه داشتیم و باید سخت مواظب شرایط بود.
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص رعایت پروتکل‌ها، گفت: باید پروتکل‌ها را به عنوان یک وظیفه‌ی ملی، دینی و انسانی اجرا کنیم. رئیس جمهور ۲ بال ملت ـ دولت را برای کنترل کرونا تعریف کردند. از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد کمال تشکر را داریم که در همراهی دولت و نظام جزو سرآمدها هستند. با توجه به اینکه این ویروس همچنان داروی خاصی ندارد و با واکسیناسیون فقط مرگ و میر بر اثر این بیماری از بین می‌رود، مردم باید راه حل اصلی کنترل این بیماری که رعایت پروتکل‌های بهداشتی است را همچنان در دستور کار داشته باشند.
احد جمالی پیرامون واکسیناسیون در کشور گفت: از روزهای اولی که این ویروس وارد کشور شد گفته شد که ۱۸ ماه طول می‌کشد تا واکسیناسون شروع شود اما واکسن زودتر از انتظار وارد بازار شد. این ویروس علی رغم اینکه ویروس چموشی است واکسن پذیر شده است و دیگر مرگ برای کرونا نداریم. برای اینکه زنجیره انتقال ویروس قطع شود باید ۷۰ درصد جامعه واکسینه شوند و این یعنی ۶۰ میلیون نفر طی ۲ مرحله یعنی ۱۲۰ میلیون دوز واکسن تزریق شود. در همه جای دنیا وضعیت تقریباً یکسان است و فقط چند کشور نهایت ۳۰ تا ۴۰ درصد جامعه خود را واکسینه کرده بانشد. تا پایان خرداد ماه ۱۰ الی ۱۲ میلیون نفر واکسینه خواهند شد.
وی در این خصوص واکسینه کردن بازرسین، گفت: در ستاد ملی کرونا در خصوص واکسیناسیون افرادی که بیشترین ارتباط را دارند صحبت شده است.
وی در خصوص تبلیغات انتخابات گفت: حاکمیت تبلیغات با توجه به شرایط کرونایی در دست فضای مجازی است و این فضای مجازی است که باید بار اصلی تبلیغات را به دوش کشد. کاندیدها باید از تجمعات جلوگیری کنند و توصیه اصلی ما به کاندیدها و طرفدارن کاندیدها این است که پورتکل های بهداشتی را رعایت کنند و اگر در صورت مشاهده تخلف با تخلف کننده برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
جمالی پیرامون منطقه مارگون عنوان کرد: وضعیت مارگون وضعیت خوبی نیست و این وضعیت رو به منفی است. به فرماندار و مسئول شبکه بهداشت و مدیران تذکر می‌دهیم. تجمعات خلاف پروتکل‌ها است. مقام معظم رهبری بخاطر فرهنگسازی و مقید بودنشان به این موضوع مراسمات را به صورت تکی، مجازی و با رعایت پروتکل‌ها برگزار می کنند. اردوهای جهادی در منطقه مارگون بدون هماهنگی سپاه و علوم‌پزشکی هستند. حوزه‌ی زیلایی در مرز استان چهارمحال و بختاری قرار دارد  و بنا بر ارتباطات اجتماعی و دیگر مسائل، به مسئولان منطقه توصیه اکید می‌شود که شرایط را کنترل کنند.
جمالی در ادامه اضافه کرد: ۳ روز آخر هر هفته تا انتخابات  ورودی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد باید کنترل شوند و از ورود پلاک‌های غیر بومی به استان جلوگیری شود.
جمالی در آخر گفت: در خصوص کمبود دارو هم استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیگیر این موضوع هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1