کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش سومین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰؛

نامزدهای عجیب و غریب در صف ثبت نام / وعده عجیب مرد یاسوجی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور

23 ارديبهشت 1400 ساعت 11:28

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور در پایان دومین روز ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مجموع تعداد ثبت‌نام شدگان را ۱۳۰ نفر اعلام کرد.


سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور در پایان دومین روز ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مجموع تعداد ثبت‌نام شدگان را ۱۳۰ نفر اعلام کرد.
به گزارش کبنا، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح سه‌شنبه (۱۴۰۰/۲/۲۱) با دستور رسمی وزیر کشور آغاز شد؛ ثبت‌نام از داوطلبان فقط در وزارت کشور انجام می‌شود و داوطلبان تا روز ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این انتخابات ثبت نام کنند.
زمان ثبت‌نام از ساعت ۸ الی ۱۸ روزهای ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت خواهد بود و پس از اتمام بازه زمانی ثبت‌نام، شورای نگهبان از تاریخ ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت به صلاحیت داوطلبان ثبت نام شده رسیدگی می‌کند و پس از اعلام نتایج این بررسی‌ها از روز ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد نیز شورای نگهبان فرصت دارد تا به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده رسیدگی کند.
در نهایت روز ششم خرداد لیست داوطلبان تأیید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.
**********
** ثبت نام مجموعا ۱۳۰ نفر در روز دوم
سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور در پایان دومین روز ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مجموع تعداد ثبت‌نام شدگان را ۱۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: امروز (پنجشنبه) نیز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۸ ثبت نام انجام خواهد شد.

* ثبت نام 130 نفر در انتخابات
سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور روز گذشته درباره تعداد ثبت‌نام‌های داوطلبان تا پایان روز دوم گفته بود که مجموعا در دو روز گذشته ۱۳۰ نفر به ستاد انتخابات مراجعه و برای شرکت در سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کردند.
سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمود احمدی‌نژاد، رستم قاسمی، صادق خلیلیان، محمد عباسی، حسن سبحانی و محمدحسن قدیری ابیانه از چهره‌هایی بودند که در دومین روز ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفتند. 
وی افزود: تعدادی از داوطلبان مدارکشان کامل نبود که به آنها فرصت داده می‌شود تا پایان زمان ثبت‌نام‌ها مدارک خود را تکمیل کنند.
** کلیات برنامه زمان‌بندی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به شرح زیر است:
 ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ : صدور دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور
 ۲۱ اردیبهشت تا ۲۳  اردیبهشت ۱۴۰۰: تشکیل هیئت اجرایی توسط فرمانداری‌ها  
۲۱  اردیبهشت تا ۲۵  اردیبهشت ۱۴۰۰: ثبت‌نام از داوطلبان به مدت ۵ روز (از زمان صدور دستور شروع انتخابات)
۲۶ اردیبهشت تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ : رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان
۳۱ اردیبهشت تا  ۴ خرداد ۱۴۰۰: تمدید مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان
۶ خرداد تا ۷ خرداد ۱۴۰۰: انتشار اسامی نامزدها توسط وزارت کشور
 ۷ خرداد تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۰: تبلیغات انتخاباتی نامزدها
۲۷ خرداد ۱۴۰۰: ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها
۲۸ خرداد ۱۴۰۰: اخذ رأی
۵۹ میلیون ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط در کشور هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.
انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری به همراه دومین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.
** انتقاد رئیس ستاد انتخابات از برخی نامزدها

رئیس ستاد انتخابات کشور در حاشیه بازدید از روند ثبت نام از داوطلبان انتخابات در جمع خبرنگاران، گفت: ما در شرایط بیماری کرونا هستیم و وزیر کشور رئیس قرارگاه عملیاتی کرونا است و توقع این است که در ستاد انتخابات پروتکل های بهداشتی رعایت شود.
وی با بیان اینکه یکی از داوطلبان روز گذشته این پروتکل ها را رعایت نکرد و من می‌خواهم مسئولیت اجتماعی آنها را گوشزد کنم، افزود: داوطلبی که اصرار می‌کند جمعیت قابل توجهی را بیاورد و در خیابان تجمع ایجاد کند، باید مسئولیتش را بپذیرد.
معاون سیاسی وزیر کشور همچنین با بیان اینکه روند ثبت نام به درستی انجام می شود، گفت: از ظرفیت مواد قانونی استفاده می‌کنیم و کلیه داطلبان ذیل‌ماده ۵۹ مدارکشان را در اختیار ما قرار می دهند و ما هم در اختیار شورای نگهبان قرار می دهیم. این ورند، روند مثبتی است
** چهره های شاخص در راه وزارت کشور؟
سومین روز از ثبت نام کاندیداها درحالی آغاز شده است که از روز گذشته خبرهایی درباره کاندیداتوری چهره های شاخص طی روزهای پنج شنبه و جمعه به گوش می رسید.
سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمود احمدی‌نژاد، رستم قاسمی، صادق خلیلیان، محمد عباسی، حسن سبحانی و محمدحسن قدیری ابیانه از چهره‌هایی بودند که در دومین روز ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفتند
** نامزدهای عجیب و غریب در صف ثبت نام
بر اساس فرمان روحانی و عدم اجرای ابلاغیه شورای نگهبان، تالار وزارت کشور با حضور افرادی بدون صلاحیت پر شده است،برخی از این افراد به دلیل نوع پوشش و آرایش سوژه عکاسان و رسانه های خبری شده اند.





** مدیر بیمه ای ثبت نام کرد
بهمن لامعه‌ای، عضو هیئت مدیره و معاون بین الملل بیمه ایران از دیگر افرادی بود که برای انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام کرد.

** نامزدی که جلوی بلایای طبیعی را می گیرد
در میان کاندیداهای حاشیه ای انتخابات فردی هم حضور داشت که می گفت خواستار نجات بشریت و موجودات بود. علیرضا علوانی که از یاسوج آمده و ۴۶ ساله است و دیپلم دارد.
او می گوید می تواند جلوی زلزله هولناک را بگیرد.
علوانی به صداوسیما هم انتقاد می کند که فقط افراد سیاسی معروف را پوشش می دهد. او می گوید به امید خدا شاید تایید صلاحیت شوم اما هنوز جا دارد و مردم ایران باید ظلم ببینند.
رئیس جمهور شوم جلوی زلزله هولناک را می گیرم /لیاقت رئیس جمهور شدن ندارم اما .../دوربین های صداوسیما کجاست؟


کد مطلب: 434126

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/434126/2/نامزدهای-عجیب-غریب-صف-ثبت-نام-وعده-مرد-یاسوجی-داوطلب-انتخابات-ریاست-جمهوری-وزارت-کشور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1