کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سومین روز ثبت‌نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری

مطهری: زنان با حفظ پوشش خود می توانند دوچرخه سواری کنند / مهمانپرست: یارانه پنهان باید به جیب اقشار ضعیف برگردد / احمدی نژاد جدید: می خواهم وزیر شادی داشته باشم

23 ارديبهشت 1400 ساعت 9:31

سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران صبح روز پنجشنبه «در روز عید سعید فطر» آغاز شد.


سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران صبح روز پنجشنبه «در روز عید سعید فطر» آغاز شد.
به گزارش کبنانیوز،
روز گذشته 73 نفر در وزارت کشور حضور پیدا کردند که نسبت به روز اول (57 نفر)، آمار قابل توجهی محسوب می شود. مجموع روز اول و دوم ثبت نام داوطلبان ۱۳۰ نفر شدند. در خصوص ابلاغ شورای نگهبان به وزارت کشور برای محدودیت ثبت نام و دارا بودن مدارک برای ثبت نام، واکنش های رسانه ای زیادی وجود دارد، پاسخ قطعی در خصوص اجرایی شدن این قانون داده نشده، و وزارت کشور در روز اول این تصمیم را اجرا نکرد. همچنین وزارت کشور در روز گذشته بیانیه ای صادر کرده و از شورای نگهبان خواسته است محدودیت ایجاد نکند. در متن بیانیه وزارت کشور آمده است « دولت، از شورای محترم نگهبان و همه نهادهایی که در فرآیند انتخابات نقش دارند، انتظار دارد که با توجه به ضرورت تقویت وحدت ملی در شرائط کنونی کشور، با دوراندیشی، تعهد به روح حاکم بر قانون اساسی و وفاداری به منافع ملی، زمینه امیدآفرینی و شورانگیزی در انتخابات را فراهم آورند و با تقویت زمینه مشارکت در انتخابات، تداوم امنیت و پیشرفت کشور را تضمین کنند. دولت عمیقا باور دارد که وحدت در حضور، معنا می‌یابد و نه در حذف؛ دولت عمیقا باور دارد که اسلامی بودن نظام سیاسی اقتضا می‌کند که از جمهوریت آن بدون جانبداری پاسداری شود؛ دولت عمیقا باور دارد که فراهم ساختن شرایط مشارکت سیاسی، حق شهروندان و تکلیفی بر حاکمان است و در مردمسالاری دینی، بیش از آنکه شهروندان در مشارکت، مکلف باشند، این حاکمان هستند که مکلف‌اند و موظف». کاندیدای شاخص و اما «جنجالی» روز گذشته، محمود احمدی نژاد «ریاست جمهوری اسبق جمهوری اسلامی ایران» بود. اکثر کارشناسان سیاسی، در انتخابات امسال شانس اصولگراها را برای پیروزی بیشتر می دانند که این گمانه زنی غالبا به دلیل همسو بودن اصولگرایان با مجلس کنونی است. از طرفی نامزدهای شاخصی که تاکنون ثبت نام کرده اند، غالبا از طیف اصولگرا بوده اند، هر چند که باید دید تا آخرین روز، چه چهره های شاخص دیگری از دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب ثبت نام خواهند کرد.
 
مهرعلیزاده: نیازمند دولتی با روح عملگرایانه برای حل مشکلات هستیم
محسن مهرعلیزاده پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فقر، تنگدستی و بیکاری شکاف هایی است که در طول چند سال گذشته ایجاد شده و فاصله غیر قابل باوری را ایجاد کرده تا دولتی که امسال تشکیل می شود با معیارهای اسلامی باشد.
به گزارش ایسنا وی افزود: اختلاف‌نظرها و فشارهایی که در عرصه داخلی ایجاد شده و موجب خدشه‌دار شدن منافع ملی و آسایش ملی شده دولتی را می‌طلبد که با روح عملگرایانه همه گروه‌ها و فعالان بتواند راه‌حل‌هایی را برای رفع مشکلات صادرات و تولید فراهم کند.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: به نظر من اصلاح امور اقتصادی و رونق تولید حاصل هم اندیشی است و امروز اولویت کشور اقتصاد است و برای رفع مشکلات اقتصادی و ریشه کن شدن فقر و تنگدستی و افزایش بی رویه قیمت‌ها و بروز فقر و بیکاری زمانی می توان مشکلات را حل کرد که فردی آشنا به مدیریت خرد و کلان در حوزه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و سایر حوزها بر مسند کار باشد.
مهرعلیزاده تاکید کرد: خودم را آماده کردم با برنامه ای منظم که حاصل کار یکساله من است بتوانیم بر محور اقتصاد اجتماعی و ایجاد عدالت و از بین بردن رانت و فساد مشکلات را از سر راه مردم برداریم. من در همین جمع با مردم پیمان الهی میبندم پای کار بایستم تا بتوانم در خدمت مردم باشم.
وی با بیان اینکه نام دولت بنده «دولت تحول و عدالت» است. تحول در مسائل اجتماعی و اقتصادی و به ویژه تامین معیشیت مطلوب برای زندگی ایرانی. برنامه من براساس یک تحول اقتصادی است و اولویت من عدالت اجتماعی و تامین معیشیت مطلوب برای زندگی مردم است از این رو با هر گرایش سیاسی و هویت قومی و اجتماعی در این مسیر همراهی خواهیم کرد.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های خود اظهار کرد: رابطه پویا با نخبگان، تامین معیشیت مردم و رفع موانع تولید و صادرات و افزایش ۳ تا ۵ برابری یارانه برای دهک‌های پایین، ایجاد یک میلیون شغل برای جوانان در سال، جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور و اصلاح نظام صادراتی از جمله برنامه‌های من است.

«احمدی نژاد جدید» ثبت نام کرد

شادمان احمدی نژاد از کاندیداهای ریاست جمهوری بود که امروز به ستاد انتخابات آمد. شباهت فامیلی او با رئیس جمهور سابق و کت قرمز رنگ او جلب توجه می کرد.
او می گوید می خواهم وزیر شادی داشته باشم. از احمدی نژاد، میرحسین موسوی و سایر روسای جمهور در دولتم استفاده خواهم کرد.
می خواهم از احمدی نژاد در زمینه مسکن، از خاتمی در روابط بین الملل و از میرحسین موسوی در زمینه سلامت اقتصادی و از حسن روحانی در زمینه حرف زدن استفاده می کنم.
شادمان احمدی نژاد گفت:‌یک دوره تأییدیه شورای نگهبان را دارم که دقیقه نودی شد و نتوانستم شرکت کنم.
او می گوید ۸۵ میلیون ایرانی فراموش شده اند و این روسای جمهوری که آمده اند از این ۸۰ میلیون نبودند.
احمدی نژاد گفت:‌ رییس جمهور چرا باید چهار سال انتخاب شود و مردم برای رییس جمهور  باید هر شش ماه آری یا خیر رأی بگیرد.

علی مطهری آمد

علی مطهری نماینده ادوار گذشته با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. تصویر جالب توجه از شناسنامه قدیمی مطهری در حین ثبت نام و عکس دوره جوانی او در شناسنامه از چشم عکاس ایرنا به دور نمانده است.
-
به گزارش ایسنا، مطهری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه  در آستانه انتخابات در شرایط ویژه ای هستیم، اظهار کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات پیام بسیار مهمی برای دنیا دارد و در رفع سریع تر تحریم ها و احیای برجام قطعا موثر خواهد بود و بر بهبود معیشت مردم اثرگذار خواهد بود؛ پس مردم فکر نکنند شرکت یا عدم شرکت تفاوتی نخواهد داشت. شاید ما به همه خواسته های خود نرسیم اما می توانیم به هفتاد تا هشتاد درصد خواسته های خود برسیم.
خبرنگاران از مطهری درباره تصمیم لاریجانی برای انتخابات سوال کردند که مطهری گفت بیست روز است از لاریجانی خبری ندارد.
-
خبرنگاران با خنده از او پرسیدند با لاریجانی قهر است؟ که مطهری جواب داد نه به خاطر کرونا و ماه رمضان دیداری نداشته ایم. فرصت نشده است و حتی عید فطر را هم تبریک نگفته ام ولی در مسیر که می آمدم گفتند لاریجانی تماس گرفته و عید را تبریک گفته است.

صادقی هم آمد

محمود صادقی عضو فراکسیون مجلس دهم و دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
صادقی در نشست خبری خود مدعی شد: با استناد به شاخص های اقتصادی بین المللی کشور ایران به جز در چند شاخص مانند توسعه انسانی، نوآوری و پیشرفت که دارای رتبه متوسطی است در سایر شاخص ها از قبیل رقابت پذیری، سهولت کسب و کار، حقوق مالکیت از رتبه مناسب و در خور شأن ملت ایران برخوردار نیست.
وی گفت: امروز آنچه مردم را بیشتر رنج می دهد این است که تقریباً هیچ کدام از ارکان حاکمیت در قبال وظایف و مسئولیت هایی که دارند خود را موظف به پاسخگویی به مردم نمی‌دانند و هر کسی این مسئولیت را بر عهده دیگری می داند که این وضعیت موجب ریزش سرمایه انسانی می‌شود. تنها راه بازیابی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی تشکیل دولتی است که مسئولیت پذیر باشد و به عهد و پیمانی که در سند قانون اساسی با مردم بسته است، وفادار باشد و به جای آنکه خود را قیم همه مردم بداند با تمام وجود خدمتگزار آنان باشد.
دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد:دولت پاسخگو به جای آنکه دائم از موانع شکوه کند با اعتکا بر اعتماد عمومی و پشتوانه خود و مشارکت دادن عامه مردم در مدیریت کشور از فرصت‌های موجود حداکثر استفاده را برای بهبود وضعیت معیشت و رفاه عمومی و جلب نظرات مردم خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، صادقی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی گفت: آقای دکتر لاریجانی شخصیت مورد احترام اصلاح طلبان هستند، اما بر اساس مانیفست تعیین شده از سوی اصلاح طلبان کاندیدای برگزیده اصلاحات منحصرا از بین نامزدهای اصلاح طلب خواهد بود.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره انتشار خبری مبنی بر انصراف محمدرضا عارف از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در سایت منتسب به انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها اظهار کرد: این خبر از منابع موثق دیگر بازنشر شده بود.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه اگر اصلاح طلبان روی کاندیدای دیگری به جز جنابعالی اجماع کنند، از رقابت ها انصراف می دهید، تاکید کرد: اساسا یکی از تعهداتی که داده ایم تبعیت از خرد جمعی است.
صادقی همچنین در پاسخ به این پرسشی درباره طرح موضوعاتی مبنی بر اقبال جبهه اصلاحات به مسعود پزشکیان اظهار کرد: در حال حاضر هیچ رای گیری در جبهه اصلاحات انجام نشده و بنا بر این شده که پس از ثبت نام رای گیری انجام شود.

یک دیپلمات ثبت‌نام کرد

«رامین مهمانپرست» سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با حضور در محل ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام کرد.
مهانپرست پس از ثبت نام در انتخابات گفت: برنامه مستقلی دارم و از همه نیروهایی که واقعا به دنبال رویکرد ملی هستند و دلسوز کشور هستند از هر جریان سیاسی یا حتی کسانی که ممکن است متعلق به این جریان های سیاسی نبوده اما در پی قدم های بزرگ برای کشور خود هستند استفاده خواهم کرد.
رامین مهمان پرست با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد موج سنگینی از تخریب و دروغ با عنوان بنزین بیست هزار تومانی هستیم، اظهار کرد: باید بررسی شود که چه افرادی حاضر شده اند چنین دروغی بگویند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی ما تامین منافع مردم و رسیدگی به قشر متوسط و ضعیف است تا فاصله طبقاتی جبران شود، افزود: طرح ما برای برقرای عدالت در یارانه سوخت این است که سهمیه سوخت بر اساس کارت ملی داده شود تا فردی که ده خوردو دارد، ده برابر کسی که خودرو ندارد از یارانه استفاده نکند.
این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اتفاقا طرح ما رایگان کردن قیمت بنزین بر اساس سهمیه که به مردم تعلق می‌گیرد، است. ممکن است جوانی اتومبیل ندارد اما ارزش سهمیه او لیتری ۲۰ تومان است. من گفتم سهیمه ای که تعلق می‌گیرد به لحاظ بین‌المللی لیتری ۲۰ هزار تومان است که شامل ۱۵ لیتر سهمیه بنزین و ۱۵ لیتر سهمیه گازوییل می‌شود. هرفردی در ماه ۳۰ لیتر یعنی به ارزش ۶۰۰ هزار تومان می‌تواند استفاده کند. اگر خریدار اجناس تولید داخلی باشد هم می‌تواند ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان استفاده کند. این یعنی ما به قشر ضعیف کمک می کنیم. یارانه پنهان توسط افراد پرمصرف استفاده می شود و باید به جیب اقشار ضعیف برگردد.
مهمان پرست همچنین خاطرنشان کرد: در کشور خیلی ها امضاهای طلایی دارند و منفعت شخصی را بر منافع ملی ترجیح می دهند. چرا واردات در اختیار افراد خاصی است و فقط عده ای از دلار ۴۲۰۰ تومانی استفاده می کنند؟ چرا نباید بازارهای صادرات خود را گسترش دهیم تا تولید داخل رونق بگیرد؟ چرا ساختارهای خود را اصلاح نمی کنیم؟ چرا در دیپلماسی اقتصادی برنامه نداریم؟ چرا بخش خصوصی نباید فعال شود؟ چرا شرکت های دولتی که منشاء فساد هستند به شکل درستی خصوصی نمی شوند؟ چرا دولتی ها مالیات نمی دهند و بازاری ها و بخش خصوصی که با رکود مواجه هستند باید مالیات دهند؟
وی تصریح کرد: طرح دولت ملی مقابله با این انحصارهاست. طرح ساخت ۵/ ۱ میلیون مسکن تهیه شده است. طرحی برای خرید خدمت سربازی با اقساط ماهی یک میلیون تومان تهیه شده است و برای کسانی که مایل به خدمت سربازی هستند، حقوق بر اساس مدرک تحصیلی در نظر گرفته ایم.
مهمان پرست در پایان گفت: ما نگران مردم و آینده هستیم. اگر تغییر بزرگی انجام نشود، امسال شصت درصد تورم بیشتری نسبت به سال قبل ایجاد می شود. ما می خواهیم انحصارها و امضاءهای طلایی را بشکانیم. ما با قدرت مردم می خواهیم با انحصارها مقابله کنیم. دولت وحدت ملی  بر اساس حضور همه دلسوزان کشور تشکیل می شود.

نماینده مجلس یازدهم ثبت نام کرد

محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز در مجلس یازدهم با حضور در وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

شنیده ها
ایرنا نوشت:
طبق شنیده ها آیت الله رییسی رییس دستگاه قضا، ضرغامی رئیس اسبق صداوسیما، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر و همچنین علی لاریجانی و علی مطهری به ترتیب رییس و نایب رییس مجلس شورای اسلامی قرار است امروز پنجشنبه با حضور در تالار وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند.


تاکنون (9:30) داوطلبانی از مردم برای ثبت نام حاضر شده اند، با این حال خبرفوری از چهره های امروز، تصویر جوانی را منتشر کرده که با ظاهری متفاوت برای ثبت نام حاضر شده است.




 


کد مطلب: 434116

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/434116/2/مطهری-زنان-حفظ-پوشش-خود-می-توانند-دوچرخه-سواری-کنند-مهمانپرست-یارانه-پنهان-باید-جیب-اقشار-ضعیف-برگردد-احمدی-نژاد-جدید-خواهم-وزیر-شادی-داشته-باشم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1