تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۴۳۴۰۹۰
نشست ستاد کرونا استان برگزار شد

چگونگی برگزاری نماز عید فطر/ممنوعیت تردد برون استانی و درون استانی(+جریمه)

۰
کبنا ؛ما شاهد روند نزولی اما با شیب کند هستیم و این روند نزولی شکننده است و ما باید تلاش کنیم این روند نزولی بودن سرعت و شیبش بیشتر شود و با توجه به شیوه ویروس کرونای هندی باید با همکاری مردم، اصناف و مسئولین از شروع یک پیک دیگر در استان پیشگیری کنیم.
صبح امروز(چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰) نشست ستاد کرونای استان به ریاست استاندار و حضور اعضای ستاد کرونا برگزار شد.
به گزارش کبنا؛پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص آمار کرونا در استان گفت:کل مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی ۲۶۶ هزار نفر، کل افراد بستری شده در بیمارستان‌ ۱۷۱۳۲ نفر و کل افراد ترخیص شده ۱۶۷۶۲ نفر بوده است.
وی اضافه کرد:کل بستری موجود ۳۷۰ نفر است که از این تعداد ۱۹۸ تست مثبت و ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.تعداد افراد فوتی با PCR مثبت ۶۱۱ نفر و تعداد افراد فوتی با سی تی اسکن مثبت، ۲۱ است.
یزدانپناه در خصوص واکسیناسیون در استان گفت:مجموع واکسن‌های دریافتی ۲۶۹۴۷ دوز که در نوبت اول ۱۹۷۱۳ دوز و نوبت دوم ۳۸۳۵ نفر و در مجموع  ۲۳۵۲۸ دوز واکسن تزریق شده است.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت کرونا در استان عنوان کرد:گزارش علوم پزشکی نقاط خوشحال کننده‌ی زیادی داشت اما همچنان در خوف و رجا هستیم.روند کاهشی در منحنی وجود دارد اما شیب این نزولی بودن خیلی مشهود نیست.با تلاش های صورت گرفته و تدابیر ستاد ملی کرونا، برای اینکه گشایشی در کار مردم صورت گیرد گروه‌ شغلی تایپ دو هم حق فعالیت دارند.شهرهای با وضعیت قرمز اوضاع نگران کننده‌ای دارند و  در خصوص شهرهای نارنجی باید سعی و تلاش کنیم که به رنگ قرمز برنگردند.
استاندار پیرامون فعالیت اصناف گفت:اصناف و بازاریان که در گروه شغلی یک و دو هستند باید دقت کنند و بدانند که خودشان باید حافظ رعایت دستورالعمل‌ها باشند و بیشتر از همه باید مراقبت کنند.هر واحد صنفی که پروتکل‌ها را رعایت نکند به مدت سه هفته تعطیل و پلمپ خواهد شد.ما به شدت مشتاق هستیم که همه‌ی واحدهایی که مطابق قانون حق فعالیت دارند، فعال باشند اما این موضوع یک پیوست دارد و پیوست هم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.همه ما موظفیم که شرایط را به گونه ای کنترل کنیم که گروه‌های شغلی بتوانند با رعایت شیوه‌نامه‌ها فعالیت کنند.حتی اگر به وضعیت آبی هم برسیم دلیلی نمی‌شود که دستورالمل‌ها را رعایت نکنیم.
حسین کلانتری در خصوص واکسیناسیون اظهار داشت:ستاد اجرایی اولین محموله ۳۰۰ هزارتایی واکسن خود را تحویل ستاد ملی کرونا داده است، محموله‌های واکسن خریداری شده و واکسن‌های تولید داخل در حال رسیدن به نتیجه هستند و ماه‌های خوبی برای واکسیناسیون پیش روی ما است و حیف است به دلیل ساده انگاری وارد یک پیک دیگر شویم.
وی در خصوص احتمال ورود به پیک دیگر کرونا گفت:در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ نفر در استان بستری داریم و حدود ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که اعداد بالایی هستند.ما شاهد روند نزولی اما با شیب کند هستیم و این روند نزولی شکننده است و ما باید تلاش کنیم این روند نزولی بودن سرعت و شیبش بیشتر شود و با توجه به شیوه ویروس کرونای هندی باید با همکاری مردم، اصناف و مسئولین از شروع یک پیک دیگر در استان پیشگیری کنیم.درست است که از نظر سازمانی باید آماده پیک باشیم اما پیشگیری هم باید انجام دهیم.در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایانه‌های درون و برون شهری، کارگاه‌ها و صنایع کوچک رعایتشان زیر ۸۰ درصد است و میانگین رعایت پروتکل‌ها باید به ۹۰ درصد برسد تا بتواند نوید بخش شرایط بهتر باشد. 
کلانتری به نماز عید فطر اشاره کرد و گفت:در خصوص عید سعید فطر ـ اینکه عید پنج‌شنبه یا جمعه است ـ جابه‌جایی مهم نیست و مهم این است در برگزاری نماز عید فطر که دستورالعمل‌های بهداشتی دقیقا اجرا شوند.نماز عید فطر طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا و مطابق شیوه‌نامه‌ها برگزار شود و باید ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و ... رعایت شوند.برگزار کنندگان نماز عید فطر باید دقت لازم را داشته باشند و نظارت ناظران به هیچ عنوان نباید تعطیل شود.
کلانتری محدودیت تردد در استان را اینگونه تشریح کرد:در مصوبه‌های محدودیت تردد، هم تردد بین استانی، هم درون استانی و بین شهری ممنوع می‌باشد.به طور مثال اگر خودرویی قصد ورود به شهرستان دنا را داشته باشد حتی اگر پلاک خود استان بود اما ساکن دنا نبود علاوه بر جریمه برگشت داده می‌شود.در ورود خوردو‌ها به شهرهایی با وضعیت قرمز ۱میلیون جریمه و برگشت،در ورود به شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه و برگشت و در شهرهای زرد خودروها فقط برگشت داده می‌شوند.
دوست داریم میزبان عزیزان از سایر استان‌ها باشیم اما شرایط به گونه‌ای است که امکان پذیرش مهمان وجود ندارد.ما از ستاد ملی کرونا درخواست کردیم که این طرح ممنوعیت تردد تا پایان خرداد و هفته‌ی بعد از انتخابات تمدید شود و شرایط اینگونه شود که در سه روز پایانی هر هفته ما ممنوعیت تردد داشته باشیم.
استاندار  به بازدید دکتر جان بابایی از استان اشاره کرد و گفت:سفر دکتر جان‌بابایی به استان یک سفر پر خیر و برکت بود.مقرر شد که با مشارکت تامین اجتماعی یک بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابه در کنار بیمارستان دهدشت ـ جهت توسعه بیمارستان کنونی دهدشت ـ داشته باشیم، امکانات و تجهیزات برای مرکز بستر درمانی لنده و بهمئی به سرعت فراهم شوند.
کلانتری در خصوص مشکلات بوجود آمده با پیمانکار بیمارستان دهدشت گفت:در خصوص بیمارستان دهدشت و مشکل با پیمانکار هم،پیمانکار باید تا پایان تیر ماه وظیفه خود را انجام دهد و اگر دانشگاه علوم پزشکی با پیمانکار به توافق نرسید، ما از اختیارات قانونی خود برای حل مشکل استفاده خواهیم کرد.
از وزیر بهداشت، دکتر جان بابایی، نمایندگان مجلس آقایان موحد و روشنفکر  برای زحمتشان در خصوص تامین امکانت و تجهیزات درمانی تشکر می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1