تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : ۴۳۴۰۵۷
در بازدید از روند ساخت و سازها در سی سخت مطرح شد

روند بازسازی مناطق زلزله زده دنا رضایت بخش است /تسهیلات برای زلزله دنا ۲ برابر سایر مناطق زلزله زده کشور است

۰
کبنا ؛تابش در حاشیه این بازدیدها و در جمع خبرنگاران هدف از این بازدیدها را بررسی روند پیشرفت بازسازی سی سخت و سایر روستاها و شهرهای شهرستان دنا عنوان کرد و افزود: کار طبق برنامه پیش بینی شده پیش رفته و علی رغم شیوع بیماری کرونا، تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان عملیات اجرایی به خوبی انجام شده است.
 به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی امروز از روند بازسازی مناطق زلزله زده در شهر سی سخت بازدید کردند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید، عنوان کرد: پس از وقوع زلزله بیش‌ترین آسیب‌ها در شهر سی سخت به وقوع پیوست و به ۶۴ روستا و ۲ شهر آسیب‌هایی وارد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: باتوجه به ارزیابی‌های انجام شده از سوی هیئت وزیران برای یک هزار و ۶۹۹ واحد احداثی شامل یک هزار و ۱۹ واحد شهری و ۶۸۰ واحد روستایی و ۴۵۹۹ واحد معیشتی تسهیلاتی جهت بازسازی این واحدها مصوب شد.
وی افزود: در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار برای بازسازی این واحدها در نظر گرفته شد.
کلانتری با تاکید بر اینکه این بازدیدها جهت بررسی و ارزیابی روند ساخت و سازها در مناطق زلزله زده انجام می‌شود، تاکید کرد: مجموعه استانداری و سایر نهادهای مرتبط به صورت مستمر بر روند ساخت و سازها نظارت می‌کنند و روند بازسازی مناطق زلزله زده دنا رضایت بخش است و مصالح استفاده شده در مناطق زلزله زده کیفیت مناسبی دارند.
وی خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی‌های انجام شده امید است که مردم تا مردادماه امسال در خانه‌های خود مستقر شوند.
کلانتری بیان کرد: تمام تلاش مجموعه دولت این است که مردم هرچه زودتر سرپناه داشته باشند و به روال عادی زندگی خود ادامه دهند.
علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین به نگاه ویژه هیئت دولت در تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی به مردم زلزله زده دنا اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی منطقه زلزله زده دنا اختصاص یافته است.
به گزارش کبنا، وی در حاشیه این بازدیدها و در جمع خبرنگاران هدف از این بازدیدها را بررسی روند پیشرفت بازسازی سی سخت و سایر روستاها و شهرهای شهرستان دنا عنوان کرد و افزود: کار طبق برنامه پیش بینی شده پیش رفته و علی رغم شیوع بیماری کرونا، تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان عملیات اجرایی به خوبی انجام شده است. 
تابش با تاکید بر اینکه عملیات آواربرداری تمامی واحدهای مسکونی به اتمام رسیده است، بیان کرد: برخی از مشکلات باقی مانده که حل می‌شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران، گفت: از تعداد ۱۶۹۹ واحد احداثی اکثراً پروانه‌های ساخت واحدها صادر شده است.
وی با اشاره به آغاز عملیات پی کنی و اجرای فونداسیون‌ها، خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی ساخت اسکلت فلزی ساختمان‌ها در مناطق زلزله زده نیز آغاز شده و پیشرفت کار مطلوب است.
تابش گفت: امید است ظرف یک ماه آینده سرعت کار ارتقا بیشتری یابد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع، عنوان کرد: طی دو جلسه هیئت دولت بحث سی سخت سرعت بیشتری گرفت و در مجموع این ۲ مصوبه ۵۰۰ میلیارد تومان تأمین کرده و در اختیار مردم گذاشتیم.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنا به پیشرفت کار سیمان، میلگرد و اسکلت فلزی تأمین و در اختیار مردم گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه اکیپ‌های اجرایی پای کار هستند، گفت: امروز و فردا روند کار و مشکلات طی جلسات در استان مطرح و بررسی خواهند شد.
تابش تصریح کرد: روند کار بازسازی براساس بازسازی مناطق زلزله زده که در سایر نقاط کشور انجام شده پیشرفت مطلوبی داشته است.
وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات و وام بلاعوض نسبت به سایر مناطق زلزله زده در کشور در گذشته معادل ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.
تابش با بیان اینکه زیربناها بیش‌تر از حدی که پیش بینی شده بود توسط مردم در نظر گرفته شده است، گفت: امید است با این اعتبارات بتوانیم کار را به سرانجام برسانیم.
وی در خصوص وضعیت افراد مستأجر نیز، عنوان کرد: تسهیلات بلاعوض به مبلغ ۱۵ میلیون تومان و وام به مبلغ ۳۰ میلیون تومان در صورت ارزیابی خسارت به وسایل و لوازم خانگی این افراد تعلق می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1