تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۴۳۳۹۸۳
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران

بیشترین آمار فوتی و مبتلا در 60 سال به بالا است / گچسارانی ها واکسیناسیون را جدی بگیرند

۰
کبنا ؛رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: به دلیل اینکه بیشترین آمار فوتی و مبتلا در شهرستان مربوط به افراد بالای 60 سال اتفاق می افتد، از شهروندان خواستاریم بر اساس برنامه اعلام شده وزارت بهداشت، نسبت به انجام واکسیناسیون بطور جدی اقدام کنند.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز دوشنبه (20 اردیبهشت 1400) رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در نشست ستاد کرونای این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان گچساران تاکنون ۳۲۸۸۳ مورد تست انجام گرفته و 9030 مورد آن مثبت مبتلا به کرونا بوده است، شاخص انجام نمونه گیری در سطح جمعیت ۲۶/۵ درصد است که از این میزان 24 درصد مبتلا بوده اند.
غلامیان اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲۱ مورد فوتی و ۸۰۶۰ مورد بهبودیافته داشته ایم.
غلامیان با بیان اینکه در نیمه اول اردیبهشت با افزایش تعداد فوتی مواجه بودیم افزود: در نیمه دوم اردیبهشت ماه موارد مثبت به شکل محسوسی کاهش یافته است.
غلامیان در خصوص تعداد واکسن تزریقی گفت:تعداد 3138 واکسن در گام اول، 8855 مورد واکسن در گام دوم تزریق شده است.
غلامیان با بیان اینکه بهداشت و درمان از مردم خواستار است گروه سنی بالای 80 سال به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند گفت: 75 درصد افراد بالای 80 سال واکسینه شده اند.
غلامیان اظهار کرد: به دلیل اینکه بیشترین آمار فوتی در شهرستان مربوط به افراد بالای 60 سال اتفاق می افتد، از شهروندان خواستاریم نسبت به انجام واکسیناسیون بطور جدی اقدام کنند.
غلامیان گفت: شیوع و انتقال بیماری نیز بیشتر از همه ، این رنج سنی را درگیر خود می کند، لذا هر روزی که مردم زودتر مراجعه کنند و واکسن خود را تزریق کنند، یک روز بیشتر به طول عمر آنها اضافه خواهد شد و در معرض خطر کمتری قرار خواهند گرفت.
غلامیان بیان کرد: 2 مرکز واکسیناسیون در مرکز شهیدحسینی در کوی کارکنان و مرکز مطهری در بلوار بعثت مشغول به خدمات دهی هستند.
غلامیان گفت: در روزهای آینده واکسیناسیون 75 سال به بالا، پس از آن 70 سال، و 60 سال به بالا انجام خواهد گرفت و به همین دلیل 3 مرکز واکسیناسیون دیگر به مراکز واکسیناسیون اضافه خواهد شد.
حسینی رئیس بیمارستان شهیدرجایی گچساران نیز اظهار کرد: 50 نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد 8 نفر در بخش آی سی یو بستری هستند.
حسینی در خصوص بستری و ترخیص بیماران کرونایی گفت: ترخیص و بستری بیماران توسط متخصص اورژانس و عفونی تشخیص داده می شود.
حسینی در خصوص کمبود دارو اظهار کرد: تعداد دوز واکسن بصورت روزانه به بیمارستان تحویل داده می شود و کمبود دارو در ساعاتی از روز یک مسئله کشوری است و شهرستانی نیست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1