تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۴۳۳۴۶۷
اولین خودرو برقی خود با نام Apple ONE که به بازار عرضه می‌شود؛

تصاویر باورنکردنی از اولین خودروی اپل

۰
کبنا ؛تاکنون طراحان زیادی تلاش کرده اند تا اولین خودروی شرکت اپل را با توجه به اطلاعات درز کرده، باز طراحی کنند، اما این طرح‌ها اغلب از سوی بسیاری از کارشناسان رد شده اند، اما اخیراً یک طراح سرشناس با نام «جان پیزرت» طرحی از یک خودروی SUV را منتشر کرده است که به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین طرح به خودرویی باشد که اپل قرار است آن را در آینده به عنوان اولین خودروی برقی خود، روانه بازار‌ها کند. این طرح‌ها همچنین همراه با جزئیاتی است که می‌تواند ما را با آنچه در آینده خواهیم دید، بیشتر آشنا سازد.
به گزارش کبنا و به نقل از فرارو، جان پیزرت، مدیر شرکت Peisert Design، اویل هفته جاری تصاویری بازسازی شده از یک خودروی باورنکردنی را به انتشار گذاشت که گفته می‌شود این تصاویر خیالی متعلق به اولین خودروی شرکت آمریکایی اپل است. این خودرو که به طور خاص از آن به عنوان Apple Hyper SUV یاد می‌شود، قرار است با نام تجاری Apple ONE راهی بازار‌های جهانی شود. این تصاویر به قدری جذاب هستند که اگر به طور رسمی از سوی طراح آن‌ها با عنوان «رندر» منتشر نشده بود، هر بیننده‌ای را بر آن می‌داشت باور کند که به تصاویر واقعی اولین خودروی اپل نگاه می‌کند.
 برای بیش از یک سال موضوع خودروی اپل، بحث رسانه‌ها بود و اخبار و شایعات متعددی حول آن دست به دست می‌شد. انتشار اولین خبر‌های مربوط به طراحی و تولید خودرو توسط اپل به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد؛ اما در سال ۲۰۱۶ شنیده‌ها حکایت از این داشتند که اپل به دنبال تولید نرم‌افزاری ویژه خودروهاست تا بتواند لایسنس آن را به شرکت‌های خودروساز بفروشد. یک سال بعد، اما اپل حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان تیم طراحی خودروی خود را اخراج کرد و ابهامات زیادی درخصوص این پروژه به وجود آمد. اندکی بعد مجدداً خبر‌هایی منتشر شده که اپل در حال طراحی خودوری برقی خود است که احتمالاً به علت همه گیری ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۵ رونمایی نخواهد شد.
از همان زمان طراحان تصاویر تخیلی خودرو هریک تلاش کردند تا با اطلاعات اندک موجود از این خودرو، طرح‌های تخیلی آن را بازسازی کنند، اما در نهایت هیچ یک از این طرح‌ها نتوانست تأیید کارشناسان را دریافت کند. بالاخره یک طراح سرشناس با استفاده از جزئیات افشا شده از این خودرو در نهایت طرحی را بازسازی کرد که توجه همگان را به خود جلب کرد. به گزارش فرارو، جان پیزرت، با انتشار تصاویری جالب از یک خودروی SUV برقی، مدعی شد که این اولین خودروی اپل قرار است در دو مدل Apple ONE و Apple ONE Sport، تولید و عرضه شود.
جان پیزرت در گزارشی که به همراه این تصاویر منتشر کرده است، می‌نویسد: «من معتقدم وقتی اپل بخواهد وارد بازار خودرو شود، در نهایت گزینه SUV برقی را برای این ورود انتخاب خواهند کرد چرا که چنین خودو‌هایی بیشترین جذابیت را در میان خریداران خودرو‌های برقی لوکس دارد. ما این موضوع را می‌توانیم با میزان جذابیت خودرو‌هایی همچون بی ام دابلیو X۷، مرسدس بنز GLS، بنتلی بنتایگا، رولز رویس Cullinan و رنج روور Vogue به خوبی دریافت کنیم.»
نام Apple ONE نیز می‌تواند بر طبق سنت انتخاب نام اولین محصولات این غول فناوری جان پیزرت به ما یادآوری می‌کند، گرفته شده باشد. پس از آنجا که Apple Car اولین وسیله نقلیه این شرکت خواهد بود، منطقی است که نام آن را Apple ONE بگذارند. طبق اظهارات جان پیزرت، Apple ONE یک خودروی «لوکس SUV» خواهد بود که در کنار لوکس‌ترین خودرو‌های موجود در بازار جهان، در فروشگاه‌های برتر اپل در سراسر جهان عرضه خواهد شد. علاوه بر تصاویر باسازی شده، جان پیزرت اطلاعات تکمیلی بیشتری از خودرو‌های Apple ONE و Apple ONE Sport در اختیار ما قرار می‌دهد که جالب توجه به نظر می‌رسند.
Apple ONE دارای سیستم خروجی ۹۶۹ اسب بخاری و گشتاور ۱۳۰۰ نیوتن متر است. این خودرو، چهار موتور الکتریکی برای پشتیبانی از هر چهار چرخ دارد و شعاع حرکتی آن با یکبار شارژ ۸۰۰ مایل خواهد بود. همچنین این خودرو دارای ۵ صندلی اصلی و ۲ صندلی اضافی است و گفته می‌شود در چهار رنگ نقره ای، گرافیتی، آبی اقیانوس آرام و طلایی در دسترس خواهد بود. چرخ‌های کروم منیزیم ۲۲ اینچی این خودرو را به حرکت درمی آورند و از طرح چوب برای تزئینات بخش عقب و درب آن بهره گرفته شده است. این تزئینات طرح چوب، همچنین در دیگر بخش‌های داخلی خودرو نیز دیده می‌شود.
اما در نمونه Apple ONE Sport شاهد مشخصاتی جذاب‌تر هستیم. سیستم خروجی این خودرو به مراتب بالاتر از مدل Apple ONE است، اما شعاع حرکتی آن به ۶۵۰ مایل محدود شده است. این خودرو نیز از چهار موتور الکتریکی برای هریک از چرخ‌ها بهره می‌برد، اما تنها چهار صندلی اسپرت دارد و تنها در یک رنگ (خاکستری فضایی) عرضه می‌شود. رینگ و چرخ‌های کربنی ۲۴ اینچی آن، کارایی بسیار بالایی به خودرو می‌دهند. تزئینات داخلی نیز از کربن و کروم سیاه شده است و از طرح‌های مشابه فضا پیما‌ها بهره گرفته شده.
به گزارش فرارو، همچنین برخی از مشخصه‌ها در هر دو خودوی برقی اپل مشترک است که می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ سقف پانوراما خورشیدی، آینه‌های نمای جانبی جمع شونده، اسپویلر عقب جمع شونده، نشان اپل به صورت چراغ روشن در جلو، شیشه جلو اتومبیل بدون برف پاک کن، شارژ بی سیم، چراغ‌های جلوی لیزر با آیکون پروژکتور، درب‌های پروانه‌ای با کنترل حرکت خودکار، صندوق عقب اتوماتیک دو تکه با کنترل حرکت، برخورداری از قابلیت سطح ۵ خودران و در نهایت فضای داخلی مبتنی بر فناوری پیشرفته اپل CarOS.
تصاویر بازسازی شده خودروی Apple Hyper SUV
 
تصاویر باورنکردنی از اولین خودروی اپل
 
تصاویر باورنکردنی از اولین خودروی اپل
 
تصاویر باورنکردنی از اولین خودروی اپل
 
تصاویر باورنکردنی از اولین خودروی اپل
 
تصاویر باورنکردنی از اولین خودروی اپل
 
تصاویر باورنکردنی از اولین خودروی اپل
 
تصاویر باورنکردنی از اولین خودروی اپل
 
تصاویر باورنکردنی از اولین خودروی اپل
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1