تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۴۳۳۱۰۵
ورود پر سر و صدای آبی‌ها به آسیا؛

لیگ قهرمانان آسیا | استقلال ایران 5 - الاهلی عربستان 2؛ نیمه شبی به رنگ آبی! + عکس و ویدیوی گل‌ها / آمار بازی

۱
کبنا ؛شاگردان فرهاد مجیدی در یک بازی جذاب و نفس گیر موفق شدند حریف خود را با نتیجه پنج بر دو شکست داده و شب اول دور گروهی را با صدرنشینی به پایان برسانند.
 به گزارش کبنا، تیم استقلال به عنوان یکی از چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2021 در گروه C با تیم‌های الاهلی عربستان، الدحیل قطر و پلیس عراق همگروه است. این تیم بامداد امروز اولین بازی خود را مقابل الاهلی برگزار کرد؛ دیداری که در نهایت با پیروزی پنج بر دو شاگردان فرهاد مجیدی همراه بود.
  الاهلی به عنوان میزبان این گروه در حالی به مصاف استقلال رفت که 5 بازی اخیر خود در لیگ عربستان را با شکست پشت سر گذاشته و به دنبال کسب پیروزی برای پایان دادن به روزهای تیره خود بود؛ این اتفاق اما رخ نداد و تیم استقلال که طی هفته‌های اخیر با فرهاد مجیدی صاحب دو برد و دو تساوی در لیگ برتر ایران شده بود، موفق شد با ارائه یک بازی زیبا و تحسین برانگیر با نتیجه پنج بر دو پیروز این دیدار شود. این تیم با پیروزی در این دیدار سه امتیازی شده و با گل بیشتر نسبت به الدحیل سه امتیازی در رده اول جدول رده بندی گروه سوم قرار گرفت.
 
 شب اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا (گروه C)
 جمعه؛ 1400/01/26؛ ساعت 00:45
ورزشگاه: ورزشگاه الجوهره/ بدون تماشاگر
گروه داوری: داور: احمد فیصل (اردن) – کمک‌ها: احمد مؤنس و محمد بکار (اردن)
   
گل‌های استقلال به الاهلی عربستان

 در جریان هفته اول رقابت‌های لیگ قهرمان آسیا و در گروه C، دو تیم استقلال ایران و الاهلی عربستان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با پیروزی ۵ بر ۲ شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسید.
 در پایان این مسابقه مهدی قایدی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.
با این نتیجه در جدول گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، استقلال با توجه به گل زده بیش‌تر نسبت به تیم الدحیل قطر که در دیگر بازی این گروه ۲ بر صفر الشرطه عراق را شکست داده بود، در صدر جدول این گروه از مسابقات قرار گرفت.
 
نیمه اول
 بازی در دقایق اول بیش‌تر در میانه میدان در جریان بود اما در دقیقه ۶، نتیجه بازی تغییر کرد. ضربه ایستگاهی اعلام شده به سود استتقلال را میلیچ زد که توپ پس از برخورد با مدافعان حریف به فرشید اسماعیلی در محوطه جریمه رسید و او و با یک ضربه بی‌نقص، توپ را وارد دروازه الاهلی عربستان کرد.
 بعد از این گل، الاهلی عربستان سعی داشت مقداری به جلو بیاید تا روند بازی را تغییر دهد اما آبی‌پوشان سرعت بازی را افزایش دادند و با این کار سعی کردند فرصت‌های خوبی برای خود خلق کنند.
 شاگردان فرهاد مجیدی تا اواسط نیمه اول، تقریباً توپ و میدان را در اختیار داشتند و سعی کردند با رسیدن به نیمه زمین حریف موقعیت‌هایی برای خود ایجاد کنند اما تلاش استقلالی‌ها برای به ثمر رساندن گل‌های بیش‌تر بی‌نتیجه بود.
 در دقیقه ۲۲ بازی، میترا بازیکن تیم الاهلی اولین موقعیت جدی این تیم را ایجاد کرد اما ضربه این بازیکن از پشت محوطه جریمه با دخالت بازیکنان استقلال به بیرون رفت.
 فشار این تیم عربستانی در ادامه بازی بیش‌تر شد و در دقیقه ۲۵ بازی، داور به نفع الاهلی عربستان پنالتی گرفت ۲ دقیقه بعد عمر سوما موفق شد از این پنالتی به بهترین شکل استفاده کند و بازی را به تساوی یک بر یک بکشاند.
 با این گل، مسابقه شکل متعادل‌تری به خود گرفت و دو تیم بیش‌تر کار خود را در میانه میدان دنبال کردند. هر دو تیم فرصت‌های نصفه و نیمه‌ای برای نزدیک شدن به دروازه یکدیگر داشتند اما باعث نشد نتیجه بازی تغییر کند.
 فرشید اسماعیلی در دقیقه ۳۷ بازی، پشت محوطه جریمه شوتی روانه دروازه الاهلی کرد که این ضربه نتوانست راهی به دروازه حریف پیدا کند.
 در پایان تلاش دو تیم در نیمه اول برای زدن گل‌های بیش‌تر سودی نداشت تا این بازی در نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان برسد.
 
نیمه دوم
 نیمه دوم این بازی با یک موقعیت خطرناک از سوی آبی‌پوشان آغاز شد. استقلال روی یک کرنتر صاحب فرصتی خطرناک شدند اما ضربه فرشید اسماعیلی را بازیکنان الاهلی از دهانه دروازه به بیرون آوردند. فشار آبی‌ها بازهم ادامه داشت؛ ضربه سر ارسلان مطهری روی ارسال محمد نادری از بالای دروازه به بیرون رفت.
 محمد نادری در دقیقه ۵۰ بازی روی یک نفوذ، فرصت خوبی را برای خود ایجاد کرد و شوت این بازیکن از سمت چپ محوطه جریمه الاهلی به تیر دروازه این تیم برخورد کرد و به بیرون رفت.
 فشار استقلالی‌ها در دقیقه ۵۴ جواب داد و محمد نادری در شلوغی محوطه جریمه الاهلی عربستان موفق شد با یک ضربه پای چپ گل دوم تیمش را به ثم برساند و آبی‌ها را پیش بیندازد.
 آبی‌ها بعد از این گل، فشار خود را روی دروازه الاهلی کم نکردند و سعی داشتند اختلاف بازی را بیش‌تر کنند و با خلق چند فرصت به دنبال به ثمر رساندن گل‌های بیش‌تری بودند اما تلاش این تیم تا اواسط نیمه دوم، ثمری نداشت.
 عمر السوما در دقیقه ۶۱ بازی، شوتی خطرناک از پشت محوطه جریمه استقلال، روانه دروازه آبی‌ها کرد که این ضربه را رشید مظاهری موفق شد دفع کند.
 دقیقه ۶۷ بازی، استقلال اختلاف خود را با الاهلی عربستان به ۲ گل رساند. فرار ارسلان مطهری از سمت راست محوطه جریمه الاهلی عربستان، استقلال را صاحب یک موقعیت دیگر کرد و پاس این بازیکن با ضربه شوت مهدی قایدی همراه شد و در نهایت گل سوم استقلال به ثمر رسید.
 الاهلی بعد از دریافت گل سوم، مقداری خود را به جلو کشید و خواست موقعیت‌هایی برای خود ایجاد کند. در دقیقه ۷۳ الاهلی یکی از این فرصت‌های خوب را توانست ایجاد کند اما رشید مظاهری مانع این شد تا حریف عربستانی اختلاف را به حداقل برساند.
 در دقیقه ۷۹ الاهلی موفق شد اختلاف را به حداقل برساند. عمر السوما بین مدافعان آبی‌ها با یک شوت محکم موفق شد نتیجه بازی را ۳ بر ۲ کند و دومین گل خود را در این بازی به ثمر برساند.
 بعد این گل، آبی‌ها شکل دفاعی‌تری به خود گرفتند و سعی داشتند بازی را مدیریت کنند تا بتوانند نتیجه پیروزی را برای خود حفظ کنند.
قایدی در دقیقه ۸۶ بازی، خیال آبی‌ها را برای پیروزی در این بازی راحت کرد و با یک شوت سرکش موفق شد بازهم اختلاف بازی را به ۲ گل برساند تا نتیجه بازی ۴ بر ۲ شود.
 یک دقیقه بعد، یک پنالتی به سود تیم استقلال اعلام شد و شیخ دیاباته موفق شد پنجمین گل استقلال را به ثمر برساند.
 در پایان تلاش تیم الاهلی برای به ثمر رساندن گل‌های بیشتر در این بازی بی‌نتیجه بود تا این بازی در پایان با پیروزی ۵ بر ۲ شاگردان فرهاد مجیدی به پایان برسد و استقلال در گام اول موفق به کسب پیروزی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شوند.
 ترکیب استقلال: رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری، مسعود ریگی، هرویه میلیچ (دقیقه ۶۸- هرویه میلیچ)، سعید مهری (دقیقه ۴۵- آرش رضاوند)، فرشید اسماعیلی (دقیقه ۸۶- مهدی مهدی‌پور)، ارسلان مطهری (دقیقه ۸۶- سید احمد موسوی و مهدی قایدی
 ترکیب الاهلی عربستان: محمد العویس، عبدالباسط الهند، محمد آل فتیل (دقیقه ۷۰- ساریچ)، معتز هوساوی، عبدالله حسون، إدریس فتوحی، نوح الموسی، عبدالرحمن غریب (دقیقه ۶۴- موقهوی)، متیریتا، سلمان المؤشر و عمر السوما
 در اولین بازی این گروه نیز الدحیل با نتیجه 2 بر صفر الشرطه عراق را از پیش رو برداشت.
 تیم الهلال عربستان به عنوان میزبان بازی‌های گروه A لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه شب برابر AGMK ازبکستان قرار گرفت که این دیدار در نهایت به نتیجه تساوی 2 - 2 انجامید. گل‌های الهلال توسط سردار رحمانوف (27 - بازیکن حریف) و لوسیانو ویتو (37) به دست آمدند. ظفر پولوونف (11) و سنجار شاهمدوف (70) زننده دو گل تیم ازبکستانی بودند.
 در دیگر دیدار این گروه تیم‌های شباب الاهلی امارات و استقلال تاجیکستان به تساوی بدون گل بسنده کردند.
 آمار بازی به شرح زیر است:
 *استقلال
 مالکیت توپ: 57
 گل زده: 5
 تعداد پاس: 481
 کارت زرد: صفر
 شوت به دروازه: 6
 
*الاهلی
 مالکیت توپ: 43
 گل زده: 2
 تعداد پاس: 357
 کارت زرد: 2
 شوت به دروازه: 5
 ویدیوی گل‌ها و عکس:

بازتاب شکست سنگین الاهلی برابر استقلال در رسانه‌های عربستانی
رسانه‌های عربستانی به شکست سنگین الاهلی برابر استقلال واکنش نشان دادند و به انتقاد از بازی ضعیف این تیم پرداختند.
این دیدار که توییتر لیگ قهرمانان آسیا آن را مهم ترین بازی هفته نخست دانست با شکست سنگین نماینده عربستان همراه شد تا جایکه استقلال توانست با نتیجه ۵ بر دو بازی را به سود خود به پایان رساند.
این شکست سنگین الاهلی در رسانه های عربستانی بازتاب داشت که به آن می پردازیم:
سعودی اسپورت
این سایت عربستانی با تیتر" فاجعه... شکست تحقیر آمیز الاهلی برابر استقلال در آغاز راه آسیایی" نوشت: دیدار استقلال و الاهلی با شکست سنگین ۵ بر دو الاهلی به پایان رسید. هیجان در بازی  خیلی زود آغاز شد تا جایکه خطای بی مورد ادریس فتوحی  یک فرصت خوب را نصیب استقلال کرد. نماینده ایران از این خطا نهایت استفاده را برد و توانست گل نخست را به ثمر رساند. الاهلی در دقیقه ۲۷ موفق شد که گل تساوی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا دو تیم به تساوی در نیمه نخست رضایت دهند.
در ادامه این گزارش آمده است: با شروع نیمه دوم الاهلی یک اشتباه دیگر را در خط دفاعی مرتکب شد و نادری گل دوم را به ثمر رساند. در دقیقه ۶۷  قایدی توانست روی یک اشتباه عجیب دیگر از خط دفاعی الاهلی به گل برسد. السومه یکی از گل ها را جبران کرد تا الاهلی امیدوار شود اما این قایدی بود که با یک شوت سنگین بار دیگر اختلاف را به دو گل رساند. استقلال در دقایق پایانی یک گل دیگر از روی نقطه پنالتی توسط دیاباته به ثمر رساند تا یک پیروزی پر گل را به دست آورد و به صدر جدول رده بندی صعود کند.
الریاضیه
"ناکامی الاهلی به آسیا هم آمد"
این روزنامه عربستانی در گزارش خود نوشت: الاهلی ناکامی خود در لیگ محلی را به آسیا هم آورد تا جایکه یک شکست سنگین ۵ بر دو را در دیدار نخست خود برابر استقلال تجربه کرد.استقلال با گل زود هنگام خود الاهلی را غافلگیر کرد اما عمر السومه این گل را جبران کرد. نماینده ایران نیمه دوم را توفانی آغاز کرد و اشتباهات زیاد بازیکنان الاهلی باعث شد تا آنها گل های زیادی دریافت کنند.
الشرق الاوسط
" شکست تاریخی الاهلی برابر استقلال
این روزنامه سرشناس اینگونه به شکست سنگین الاهلی واکنش نشان داد: الاهلی در دیدار نخست خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا یک شکست تاریخی را برابر نماینده ایران تجربه کرد. الاهلی با نتیجه ۵ بر دو برابر استقلال شکست خورد که این سنگین ترین شکست این تیم در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا بود.
عکاظ
" الاهلی سنگین ترین شکست خود را تجربه کرد"
روزنامه عکاظ با تیتر فوق نوشت: الاهلی در دیدار نخست خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۵ بر دو برابر استقلال شکست خورد.
اسپورت ۲۴
" الاهلی توسط استقلال ۵ تایی شد. ناکامی الاهلی در نخستین آزمون خود با ریجکمپ"
این سایت خبری هم نوشت: الاهلی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را با شکست سنگین برابر استقلال آغاز کرد تا جایکه این تیم که برای نخستین بار ریجکمپ را روی نیمکت خود داشت با نتیجه ۵ بر دو شکست خورد. با این نتیجه استقلال در صدر جدول رده بندی قرار گرفت این درحالی است که الاهلی قعرنشین شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1