کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون عمرانی استاندار؛

عزم دولت بر اتمام محور پاتاوه - دهدشت تا پایان دولت دوازدهم

24 فروردين 1400 ساعت 23:17

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از مسئولان استانی از جاده ملی پاتاوه به دهدشت بازدید کردند.


معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از مسئولان استانی از جاده ملی پاتاوه به دهدشت بازدید کردند.
به گزارش کبنا، کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل امور روستایی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا در این پروژه از روند اجرایی جاده پاتاوه_دهدشت بازدید کردند.
معاون عمرانی استاندار، در این بازدید با بیان اینکه این طرح یکی از طرح‌های شریانی و مهم استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود گفت: عزم دولت بر این است که این طرح تا پایان دولت به بهره برداری برسد.
حاجی زاده تصریح کرد: این پروژه، پروژه‌ای مهم است که استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان را به هم وصل می‌کند و راهی برای برون رفت شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ و بخشی از بویراحمد از بن‌بست است.
وی افزود: این پروژه علاوه بر اتصال خوزستان به مرکز کشور سبب رونق اقتصادی و ارزش افزوده برای مناطق مختلف حاشیه خود شده است و بسیاری از روستاهای مستقر در مسیر را نیز از داشتن جاده مناسب بهره‌مند می‌کند.
وی با اشاره به بازدیدهای چند ماه گذشته از این جاده گفت:با توجه به اینکه این پروژه جزو پروژه های سفر مقام معظم رهبری به استان  است اولویت اتمام پروژه را دوچندان می کند.
معاون عمرانی استاندار گفت: نکته دیگری که اهمیت این جاده را نشان می دهد عدم وجود جاده ایمن و مناسب برای تردد مردم شهرستان های کهگیلویه بزرگ به مرکز استان است که جمعیت زیاد و قابل توجهی را پوشش می دهد.
وی با اشاره به صحبت های مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت:با پیگیری های انجام شده، این پروژه در دوسال اخیر ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و در سه ماهه اخیر نیز با تاکید استاندار و پیگیری نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی اعتبارات قابل توجهی از دفتر مقام معظم رهبری و برنامه بودجه کشور به این پروژه تخصیص داده شده است.
وی با اشاره به پیشرفت خوب این پروژه،گفت:اکثر پل ها روی مدار هستند و قطعات آماده آسفالت می باشند.
حاجی زاده افزود: با توجه به پیگیری ها و اقدامات انجام شده امیدواریم این  پروژه تا پایان دولت به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به افزایش اکیپ ها و پیشرفت کار پروژه گفت: برای تسریع در اتمام پروژه اکیپ ها افزایش پیدا کند.
معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه در تامین سیمان پروژه مشکلی نداریم،گفت:در بحث افزایش اعتبارات پیگیری ویژه می شود و عزم همه‌ی مسئولان بر اتمام این جاده در سریعترین زمان ممکن است.
گفتنی است جاده ملی پاتاوه - دهدشت از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
لازم به ذکر است جاده ملی پاتاوه – دهدشت دارای 14 دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و 580 متر است که پنج دهنه به طول 2 و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.
شایان ذکر است این جاده دارای چهار فاز است که قطعات (فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب 28 و 20 کیلومتر و فازهای 2 و چهار آن نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر است.
گفتنی است کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.


کد مطلب: 433021

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/433021/2/عزم-دولت-اتمام-محور-پاتاوه-دهدشت-پایان-دوازدهم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1