تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۳۲۹۵۲
کبنا گزارش می دهد

بررسی مشکلات تعاونی روستایی کهگیلویه در سفر معاون تعاونی کشور

۰
کبنا ؛عصر روز یکشنبه (۲۲ فروردین ۱۴۰۰)، مرتضی معتمد معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور و انصاری منش مدیرکل دفتر تجهیز و توسعه وزیرساخت سرمایه گذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی؛ قدرت الله ویسی مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از شهرستان کهگیلویه  بازدید کردند.
مصباح مدیر تعاونی روستایی کهگیلویه
در این دیدار اظهار کرد:شهرستان کهگیلویه دارای ۱۴ شرکت و اتحادیه تعاونی تولید و کشاورزی است که جمعیت تحت پوشش شرکت ها ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر است.
وی با اشاره به خدمات ارایه شده در سال ۹۹ گفت:خرید ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن گندم، خرید۶۸۰ تن کلزا،توزیع ۴ هزار و ۲۷۰ تن انواع نهادهای های دامی اعم از جو،ذرت،سویا و سپوس،توزیع ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود،توزیع ۳ میلیون و ۴۰۹ کیلو آرد روستایی بخشی از فعالیت های اداره شهرستان در سال گذشته است.
مصباح،کمبود نیروی انسانی،عدم وسیله نقلیه،نامناسب بودن ساختمان اداری،بدهی شرکت ها به بانک ها که بیش از ۱۲ میلیارد ریال است را از جمله مشکلات شهرستان دانست.
وی افزود:به دلیل کمبود نقدینگی،توانایی پرداخت حقوق شرکت ها و اتحادیه ها را نداریم،همچنین در راه اندازی بازار روستا و سایر فعالیت های بازرگانی با مشکل مواجه هستیم.
وی خواستار اختصاص اعتبار برای راه اندازی بازار روستا در دهدشت، قلعه دختر ،لنده،سوق،دیشموک شد.
مدیر تعاونی روستایی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: نیروهای کهگیلویه با دست خالی به کشاورزان،جامعه روستایی و بهره بردار خدمات ارایه می دهد.
ویسی افزود:اتحادیه شهرستان کهگیلویه بیش از ۲ میلیارد تومان به افراد حقوقی و حقیقی بدهکار است که مربوط به سنوات گذشته است.
وی گفت:باید کاری کنیم که فرهنگ توسعه در تشکل ها نهادینه شود.
این مسوول تصریح کرد:اگر از تشکل ها حمایت شود استعداد های خوبی در شهرستان کهگیلویه است.
مرتضی معتمد معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور در گفت وگو با کبنا در خصوص اهداف سفر خود به شهرستان کهگیلویه بیان کرد: هدف این بود که از نزدیک وضعیت تشکل‌ها؛ اتحادیه وسازمان را بررسی کنیم و بازدید و استعداد سنجی این تشکل‌ها که چطور می‌شود و با چه پروژه‌ای می‌شود سرمایه گذاری را انجام بدهیم ودر حوزه زیرساخت‌ها بتوانیم کاری انجام بدهیم.
 معتمد بیان کرد: البته واقعیت این است که سازمان تعاون روستایی چون مالکیت‌ها همه متعلق به شرکت‌هاست باید خود شرکت‌ها با تسهیلاتی که ما فراهم می‌کنیم توانایی را داشته باشند که تسهیلات را بگیرند و زیرساخت‌ها را انجام بدهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1