تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : ۴۳۲۸۳۹
با حضور نماینده ولی فقیه در استان؛

بررسی مشکلات روستایی بخش لوداب

۱
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی مشکلات روستای «مورنا» یا امامزاده ولی حسین (ع) بخش لوداب شرکت کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» عصر امروز (19 فروردین 1400) در نشست بررسی مشکلات روستای «مورنا» یا امامزاده ولی حسین (ع) بخش لوداب، اظهار کرد: با توجه به اینکه راه ارتباطی مهم ترین مشکل این روستا بوده، باید مسئولان دست در دست یکدیگر جهت رفع مشکلات این روستا همکاری لازم را داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از تماس تلفنی خود با مدیرکل راهداری استان در زمینه حل مشکل راه ارتباطی روستای امامزاده ولی حسین(ع) سخن به میان آورد و گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در زمینه برداشتن موانع کوهستانی، صخره های مسیر و اداره راهداری در زمینه زیرسازی مسیر دسترسی به روستا و امامزاده همکاری لازم را خواهند داشت.
وی بر پیگیری و رفع مشکل مدرسه و فضای ورزشی برای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: سپاه شهرستان بویراحمد می تواند با همکاری گروه های جهادی مشکلات این منطقه را پیگیری کنند.
سرهنگ «حسین انوری» فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان بویراحمد در ابتدای این نشست ضمن تبریک سال جدید، گفت: روستای مورنا یکی از روستاهای شهرستان بویراحمد بوده که در فاصله 150 کیلومتری مرکز استان (یاسوج) قرار  دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان بویراحمد به ارائه گزارشی از وضعیت این روستا پرداخت و اظهار کرد: این روستا تاکنون از خدمات ارزشمند نظام تا حدودی برخوردار شده و هم اکنون نیازمند حمایت بیشتر مسئولان است.
وی با بیان اینکه حدود 45 خانوار در روستای مورنا زندگی می کنند، ادامه داد: مرقد مطهر امامزاده ولی حسین (ع) به همراه دو فرزند ایشان نیز در این منطقه واقع شده است.
انوری با اشاره به اینکه مخزن آب روستا نیاز به بازسازی دارد، یادآور شد: دانش آموزان مورنا فضای ورزشی مناسب ندارند، ضمن اینکه این روستا از داشتن اینترنت محروم است.
فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: کار ساخت امامزاده تا حدودی انجام گرفته و مسجد و زائرسرا نیز ساخته شده اند ولی هنوز کامل نیستند.
وی مهم ترین مشکل روستای «مورنا» یا امامزاده ولی حسین (ع) بخش لوداب را راه ارتباطی مناسب دانست و گفت: افراد بسیاری از استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان و روستاهای اطراف جهت زیارت امامزاده به این روستا می آیند که به دلیل عدم راه مناسب مجبور هستند به پای پیاده و بدون خودرو به زیارت امامزاده مشرف شوند.
«علی علی پور» هم در این نشست، گفت: با توجه به پراکندگی روستاها در استان کهگیلویه و بویراحمد، کار خدمات رسانی به این روستاها با مشکل روبرو می شود.


معاون عمرانی فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه این شهرستان نیز دارای شرایط خاصی است، اظهار کرد: بخش لوداب با 12 هزار نفر جمعیت، حدود 165 روستا دارد که 131 روستای آن دارای سکنه هستند.

وی دغذغه نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه رسیدگی به وضعیت روستاها  را یادآور شد و گفت: در صورت آمادگی مدیران، هفته آینده جمعی از مسئولان دستگاه های خدمات رسان شهرستان بویراحمد به بخش لوداب سفر می کنند و به موارد مطرح شده روستای مورنا نیز رسیدگی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بسیجی
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرمانده دلسوز ناحیه مقاومت شهرستان بویراحمد
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1