تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۴۳۲۷۴۴
در ستاد کرونا گچساران مطرح شد

هشدار دادستان گچساران به کاندیدای انتخابات میاندوره و مدیران ادارات / وضعیت قرمز گچساران / صحبت‌های نگران کننده غلامیان در باره وضعیت کرونا (+ فیلم و تصاویر)

۱
کبنا ؛هفتاد و هفتمین نشست ستاد کرونا شهرستان گچساران با حضور اعضای ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.
     

به گزارش کبنا نیوز: رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در این نشست اظهار کرد: با توجه به مراجعات بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا تعداد بستری در بیمارستان‌های شهرستان رو به افزایش است.
 آروین غلامیان افزود: هم اکنون 55 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های گچساران بستری هستند که از مجموع این افراد 21 مورد مثبت قطعی هستند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: با توجه به تعطیلات نوروزی و دورهمی خانوادگی این نگرانی وجود دارد که طی روزهای آینده موارد بستری و مبتلا به کرونا افزایش یابد.
 غلامیان از افزایش نمونه‌گیری کرونا اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری الی 15 فروردین ماه تعداد 3 هزار و 652 مورد تست رپیدتست و PCR دریافت شده است که این میزان نمونه‌گیری نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشتر بوده است.
وی با بیان اینکه در چهار دهستان شهرستان در حال انجام تست کرونا توسط بهورزان و خانه‌ها بهداشت انجام می‌گیرد، گفت: یک پنجم تست‌های اخذ شده در روستاها بوده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: با توجه به مراجعات بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا تعداد بستری در بیمارستان‌های شهرستان رو به افزایش است.
 وی خاطرنشان کرد: با شروع سال جدید سخت‌گیری بیشتری بر صنوف اعمال خواهد شد و به امین هستیم که با اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت شهرستان از قرنز به نارنجی و زرد تبدیل شود.
در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران با تقدیر و تشکر از اعضای شورای تامیت و فرماندار گچساران اظهار کرد: یک موضوعی که باید تذکر داده شود نشست‌های انتخاباتی است که هم اکنون در حال برگزاری است.
حجت الاسلام محمد صدار ادیبان افزود: همه کاندیداها متاسفانه در حال برگزاری نشست‌های سیاسی در منازل شخص هستند.
وی با بیان اینکه گرچه این نشست‌ها را محدود کرده‌اند اما متاسفانه در حال برگزاری است، افزود: تمامی افراد که میزبان چنین جلسات و سخنران این مراسمات هستند برای آنها در روز گذشته پرونده کیفری صورت گرفت و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.
 ادیبان عنوان کرد: آن چیزی که امروز مورد گلایه است حضور مدیران در این نشست‌های انتخاباتی است گرچه تذکراتی داده شد اما باز هم حضور مدیران در این نشست‌ها مشاهده می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب گچساران خاطرنشان کرد: آن شخصی که مسئولیت دارد نباید درمسائل انتخاباتی ورود کند چرا که یک مدیر ۲۴ ساعته مدیر است و باید به بهترین شکل به مردم خدمت کند.
در ادامه جانشین فرمانده نیروی انتظامی گچساران اظهار کرد: از زمان تصویب و راه اندازی جاده کمربندی گچساران نیروی انتظامی در راستای وظایف خود اقدام به کنترل مبادی شهر کرد.
سرهنگ ارسلان خادمیان افزود: نیروی انتظامی در راستای وظایف خود و تصویب ستاد کرونا مبنی بر بازرسی و نظارت بازار از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۴۴۵ موردبازرسی از بازار به عمل آوزده که منجر به پلمب ۲۰ مورد از اصناف متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل بهداشتی شد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گچساران تصریح کرد: 30 دستگاه خودرو که قانون را نقض کرده و پلاک‌های خود را مخدوش کرده خودروی آنها توقیف شد.
خادمیان افزود: برای کنترل تردد در ساعت‌های شبانه روز از دوربین‌های ثبت تخلف استفاده می‌شود و خودروهای متخلف جریمه و اعمال قانون خواهند شد.
خادمیان عنوان کرد: در اجرای طرح ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی در این مدت ۲۷۰۰ خودرو با پلاک‌های غیر بومی برگشت داده شد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط شهرستان و اعمال محدودیت‌ها تردد در ساعات شبانه تعداد 906 دستگاه خودرو جریمه 2 2 میلیون ریالی شدند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گچساران بیان کرد: همچنین 30 دستگاه خودرو که قانون را نقض کرده و پلاک‌های خود را مخدوش کرده خودروی آنها توقیف شد.
خادمیان در پایان گفت: برای کنترل تردد در ساعت‌های شبانه روز از دوربین‌های ثبت تخلف استفاده می‌شود و خودروهای متخلف جریمه و اعمال قانون خواهند شد.
در ادامه جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران اظهار کرد: طرح شهید قاسم سلیمانی در قالب 2 طرح در حال اجرا است.
سعادت الله عزیزی وی با بیان اینکه مرحله دوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از 15 اسفندماه سال گذشته الی 15 فرردین ماه توسط نیروهای بسیجی اجرایی شد، گفت: در این طرح نیروهای بسیجی در مبادی ورودی شهر مستقر از مسافران تست رپیدنت را انجام می‌دهند.
عزیزی با بیان اینکه نیروهای بسیجی در چهار گروه در مبادی ورودی شهر مستقر شدند، گفت: در این ایام تعداد 2 هزار و ۶8۶ مورد تست رپیدنت از مسافران که قصد ورود به شهرستان داشتند توسط نیروهای بسیجی مستقر در مبادی ورودی شهر دریافت شد.
وی عنوان کرد: از مجموع تست‌های دریافت شده ۳8 مورد مثبت بوده که با همکاری شبکه بهداشت برای انجام مداوا و قرنطینه اعزام شدند.
عزیزی تصریح کرد: طی این مدت یک هزار و 262 مورد تب سنجی انجام گرفت.
وی بیان کرد: قریب بر ۹۲۸ نفر نیروی بسیجی در مأموریت طرح دوم شهید سلیمانی فعالیت داشتند.
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران اذعان کرد: همچنین تعداد ۱۲۶ نفر نیروی بسیجی تخصصی آموزش دیده در این طرح مشارکت داشتند.
عزیزی خاطرنشان کرد: مرحله اول شهید سلیمانی همچنان در دستور کار قرار دارد و اکنون مطالب آموزشی از طریق فضای مجازی و تلویزیون شهری در حال انجام است.
وی گفت: نظارت و کنترل بازار توسط نیروهای بسیجی با همکاری اتاق اصناف و شبکه بهداشت در حال رصد است.
 در ادامه فرماندار گچساران در هفتاد و هفتمین نشست ستاد کرونا شهرستان با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها گفت: در هفته آتی با توجه به شعار سال جلساتی با این موضوع برگزار خواهد شد.
علیرضا اتابک افزود: ما موظف هستیم که مردم در آرامش زندگی کنند و ما موظف به ایجاد امنیت در شهر هستیم.
وی با اشاره به شیب صعودی کرونا افزود: با توجه به تعطیلات نوروزی شیب صعودی کرونا در تمامی شهرها اتفاق افتاده است و در 2 هفته است که شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد و همه ما درگیر این بیماری هستیم.
 اتابک عنوان کرد: آمار گچساران در یک حالت ثابت قرار دارد اما نگران آن هستیم که این آمار با توجه به تعطیلات نوروزی افزایش پیدا کند و شیب این بیماری در شهرستان صعودی شود.
 فرماندار گچساران بیان کرد: در هر شرایطی باید آمادگی آن را داشته باشیم که این آمار که هم اکنون ثابت است افزایش پیدا نکند.
اتابک با بیان اینکه برای ریشه کنی این بیماری در وهله اول باید پروتکل بهداشتی رعایت شود، گفت: در ایام عید تنها شهرستانی که تنظیم بازار آن هیچ مشکلی نداشت شهرستان گچساران بود به طوری که گچساران در ایام عید گوشت شهرستان بویراحمد را تأمین می‌کرد.
فرماندار گچساران ادامه داد: بازار گچساران در ایام عید از ثبات خوبی برخوردار بود و تمامی مایحتاج و کالاهای ضروری در دسترس مردم قرار داشت.
وی با اشاره به همکاری خوب مسوولان بهداشت و درمان بیان کرد: خوشبختانه در تمامی خانه‌های بهداشت و بهورزان در حال دریافت تست کرونا از مراجعه‌کنندگان و در حال ارائه آموزش به خانوارها در سطح شهرستان هستند.
اتابک عنوان کرد: ما باید تکلیف خود را به نحو احسن انجام دهیم و نباید بگذاریم که مردم آسیب ببینند لذا کسانی هستند که سلامت مردم برای آنها مهم نیست که باید جلوی آنها گرفته شود.
وی با بیان اینکه تک به تک مصوبات کرونایی در حال اجرایی و عملیاتی است، گفت: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان مشاغلی که در گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 قرار دارند تعطیل هستند.
اتابک با اشاره به اینکه هشتاد درصد از مردم پروتکل بهداشتی را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: تمامی کارهای تبلیغاتی به منظور جلوگیری از تجمعات در حال ارائه است.
فرماندار گچساران ابراز کرد: خوشبختانه شرایط در یک حالت پایداری است که باید سعی شود این شرایط کاهش پیدا کند و این امر با همکاری مردم و مسئولان محقق می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های برتر که با ستاد کرونا همکاری دارند تقدیر و دستگاه‌هایی که در حال کارشکنی هستند قطعاً با آنها برخورد می‌شود.
اتابک افزود: همچنین مکان‌های پرخطر با تشخیص شبکه بهداشت تعطیل خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1