کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد تشریح کرد؛

گزارش عملکرد مرکز بهداشت بویراحمد در پیشگیری، مبارزه و کنترل بیماری کرونا سال1399

16 فروردين 1400 ساعت 17:30

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد عملکرد واحد بهداشت حرفه ای این مرکز در پیشگیری ، مبارزه و کنترل بیماری کووید-19در طی سال1399 را تشریح کرد.


رئیس مرکز بهداشت بویراحمد عملکرد واحد بهداشت حرفه ای این مرکز در پیشگیری ، مبارزه و کنترل بیماری کووید-19در طی سال1399 را تشریح کرد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، دکتر محمد یزدان پناه اظهار داشت: واحد بهداشت حرفه ای این مرکز در پیشگیری ، مبارزه و کنترل بیماری کووید-19در طی سال1399  اقدامات خود را در طی سه فاز  انجام و به نتیجه رسانده است.
وی افزود: در فاز نخست  به راه اندازی تیم های بازرسی بهداشت حرفه ای جهت آموزش ، بازدید و نظارت مستمر در میان واحدهای مختلف کارگاهی ، جایگاه های سوخت پمپ بنزین و  CNG همچنین صنایع و کاخانجات مهم و پر خطر( از جمله کشتارگاه های صنعتی طیور و امور دام ، کارخانجات سیمان مارگون و دشتروم ، کارخانجات آرد و نشاسته ، صنایع غذایی ، آب معدنی ها، شهرک های صنعتی و ... )حوزه تحت پوشش شهرستان بویراحمد اشاره کرد:  تا پایان اسفند ماه 99 حدود 21هزارو یکصدو نود و پنج واحد صنفی ، صنعتی و کارگاهی (تک واحدی و چند واحدی ) مورد بازدید و نظارت تیم های بازرسی شهرستان قرار گرفته است.
وی ابراز داشت؛ در فاز دوم، تحت عنوان طرح الزامات سلامت محیط کار و فاصله گذاری هوشمند در اصناف و صنایع، نیز با تلاش و زحمات خستگی ناپذیر بازرسین بهداشت حرفه ای، بازدید در دو شیفت صبح و عصر از 4 هزار و سیصد و ده واحد، کلیه اصناف بازار ، واحدهای تولیدی ، اماکن پرازدحام مثل مراکز تجاری بزرگ و پاساژهای کوچک و بزرگ، که پس از دریافت کد بهداشتی مجوز فعالیت را دریافت نموده از طرفی پس از صدور بیش از 3820  اخطاریه و اعلام نواقص بهداشتی 325 مورد از واحدهای متخلف که موازین بهداشتی محیط کار را رعایت نمیکردند به مراجع قضائی معرفی و  554 مورد پلمپ انجام گرفت.
یزدان پناه عنوان کرد؛ در گام دوم فاصله¬گذاری، طی فعالیتهای شبانه‌روزی، بازرسان بهداشت حرفه‌ای با همکاری سایر سازمان‌های نظارتی(فرمانداری، نیروی انتظامی، بسیج اتاق اصناف، صمت و تعزیرات حکومتی ....) تشدید نظارتها و محدودیت های هوشمند بر اصناف، بازار و سایر واحدها را در قالب 2 بار تعطیلی و محدودیت سراسری10 روزه و 7 روزه در سطح شهر یاسوج اعمال نمود.
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد، به فاز سوم در خصوص تشدید بازدیدها و نظارتهای سلامت محیط های کاری خصوصا در سازمانهای دولتی، ادارات، بانک ها، دفاتر پیشخوان و قضائی و دیگر اماکن دولتی پرازدحام  به ارسال دستور العمل های مربوط به پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به تمامی ارگانهای دولتی، بازدید روزانه و نظارت بر رعایت و اجرای پروتکل بهداشتی جهت مدیریت طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند اشاره و خاطرنشان کرد؛  در این مدت بیش از 10هزار بازدید و حدود  2 هزار و  یکصد نفر از کارمندان و پرسنل ادارات و سازمانها در سطح شهرستان آموزش های لازم را فرا گرفته و 29 مورد پلمب و تعطیل گردید.
وی در پایان گفت: نکته حائز اهمیت در فاز سوم، اعزام تیم های سیار نمونه گیری و انجام تست های رپید و pcr از  شاغلین (بالغ بر 1200 نفر) واحدهای مختلف صنفی ، صنعتی و اداری ... در محل کار و رهگیری روزانه و مستمر از شاغلین قطعی کرونایی و اطرافیان تا تمام شدن دوران قرنطینه و تایید معاینات بازگشت بکار شاغلین می باشد.


کد مطلب: 432742

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/432742/2/گزارش-عملکرد-مرکز-بهداشت-بویراحمد-پیشگیری-مبارزه-کنترل-بیماری-کرونا-سال1399

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1