تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۴۳۲۲۵۷
کبنا گزارش می‌دهد

وقتی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد دستورالعمل‌های ستاد کرونا را رعایت نمی‌کنند / کرونا انگلیسی به چاروسا هم رسید / شرایط سی‌سخت خطرناک است

۱
کبنا ؛در حالی که بیماری کرونا هر روز فراگیرتر می‌شود و کرونای انگلیسی هم در سطح جامعه ظهور و شیوع پیدا کرده،مسئولان از برنامه‌های گروهی و جمعی پرهیز نکرده اند، اینها در حالی است که به مردم نسبت به شیوع این بیماری تذکر می دهند.
به گزارش کبنا از یاسوج، با شیوع بیماری کرونا، نظم جهان بهم ریخت، مردم مجبور هستند، محدودیت‌های شدیدی را رعایت کنند، مسئولان مرتب در جلسات بیان می‌کنند که مردم باید پروتکل‌های بهداشتی؛ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و بهداشت را رعایت کنند. هر روز که می‌گذرد، این بیماری افراد بیشتری را درگیر خود کرده است. کرونای انگلیسی به چاروسا هم رسید، محمد رسول برزگ رئیس مرکز درمانی قلعه رئیسی می‌گوید: «در چند روز گذشته با انجام تست های فوریف از چند نفر که به ویروس کرونا انگلیسی مشکوک بودند، تست سی پی آر گرفته شد.»
وی افزود: در این تست ها روز پنج شنبه (28 اسفند 99) به این مرکز اطلاع داده شد که یک نفر در یکی از روستاهای چاروسا تست کرونا انگلیسی مثبت داشته و هم اکنون در قرنطینه است و از این تست ها چندین نفر تست آنها هم مثبت بود که به آنها تذکرات لازم داده شد.
عبدالحمید پناهی فرماندار شهرستان دنا در خصوص وضعیت این شهرستان گفت «شهر سی‌سخت از چاله زلزله به چاه کرونا افتاده است». او اضافه کرد: شهرستان دنا یکی از شهرستان‌های خوب از لحاظ پیشگیری و مقابله با کرونا بود. اما الان شیوع بیماری کرونا در شهر سی‌سخت اوج گرفته است.
پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ( جمعه 29 اسفند ماه 99 ) گفت: «در ٢٤ ساعت گذشته ٦ مورد كروناي انگليسي در بويراحمد(٤ مورد) و گچساران(٢ مورد) شناسايي شدند.»

بیشتر بخوانید:

اقدام جالب استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سی سخت همزمان با آغاز سال نو


یزدان پناه بیان کرد: در تعطیلات نوروزی پیش رو، مردم به جد از هر گونه دورهمی و مسافرت به روستا، شهر و استان‌های دیگر خودداری نمایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج توضیح داد: «مسافرت نقش بسیار مهمی در انتقال بیماری داشته و میتواند ضمن آسیب رساندن به فرد، عموم افراد را آلوده نماید.جابجايي هاي جمعيتي مي‌تواند وضعيت استان کهگیلویه و بویراحمد را بعد از تعطيلات نوروزي قرمز نمايد. وي همچنين خواهان استفاده از ماسك، رعايت فاصله گذاري فيزيكي، شست و شوي مرتب دست‌ها، عدم حضور در مناطق شلوغ، پرخطر و سربسته شد».
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز به همراه اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سال نو را کنار چادرهای مردم زلزله زده شهر سی‌سخت و رانندگان ماشین آلات بنیاد مسکن که از استان‌های دیگر برای کمک به بازسازی سی‌سخت آمده بودند، آغاز کرد.
این اقدام استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نوعی همدردی با مردمی است، مردمی که بالاجبار عید را در چادرها و سرما می گذرانند، اما عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی با توجه به هشدارهای جدی ستاد کرونا نگران کننده است.
متاسفانه زلزله در سی سخت باعث شده پروتکل های بهداشتی کمتر جدی گرفته  شود. به نظر می آید استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان باید کرونا را جدی بگیرد، علاوه بر اینکه در جلسات بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید می‌کنند، در سایر برنامه‌های جمعی نیز عملاً رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر قرار بدهد. 
کافی است، یک نفر در برنامه سال تحویل در شهر زلزله زده سی‌سخت، به بیماری کرونا مبتلا باشد، یقیناً خیلی‌ها را با این اپیدمی درگیر می‌کرد. 
البته عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فقط به همین جلسه ختم نمی‌شود، این روزها محل توزیع میوه شب عید، افراد زیادی ازدحام می‌کنند، گاهاً در محل توزیع روغن و کالاهای اساسی هم صف‌های طولانی و تجمع زیادی دیده می‌شود. بهتر است همه به کمک کادر درمان و بهداشت بیاییم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا، جلوی شیوع هر چه بیشتر این بیماری را بگیریم.
ضرب‌المثل معروف؛ «یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به دیگران» را از یاد نبریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جالب است
Iran, Islamic Republic of
این همه پذیرایی ...اون هم در شرایط کرونا ...و گرانی بعیده
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1