تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۴۳۱۶۲۰
در شورای ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

رضایت استاندار و مدیرکل ورزش از عملکرد تیم فوتبال فولاد یاسوج / افتتاح 12 چمن مصنوعی در استان / مشکل اصلی تیم‌های ورزشی، نبود اسپانسر است

۰
کبنا ؛صبح امروز (پنج‌شنبه، ۱۴ اسفند ۹۹)، جلسه شورای ورزش استان با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن دولت برگزار شد.
 به گزارش کبنا، در ابتدای جلسه سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال، ۵ کرسی در پرورش اندام، اسکیت، فوتبال و ... سهم بچه‌های استان ما شد و به تازگی هم آقای خداداد افشاریان عضو فدراسیون فوتبال کشور شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: تیم کاراته ما توانست وارد لیگ برتر بشود. خوشبختانه  در زمینه قایق‌سواری تیم دلفین توانست در بخش آقایان، قهرمان و در بخش بانوان، نایب قهرمان کشور شود. در تفنگ بادی و تپانچه نیز ما توانستیم مقام‌های کشوری کسب کنیم.
در اسفند تیم‌های ما در بخش های مختلف قرار است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد مسابقات کشوری شوند.
علوی در مورد زیر ساخت‌ها در استان گفت: در طی یک سال گذشته ۲۴ پروژه را انجام دادیم و ۲۴ خانه ورزش روستایی در این یک سال ساخته شد.
وی در ادامه اضافه کرد: ما باید ورزش‌های همگانی را بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری توسعه دهیم و در دو سال اخیر، در این زمینه در کشور مقام اول را کسب کردیم. سرانه ورزش ۹۶ سانتی مربع است که امید داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ به یک متر برسد و در زمینه سرانه ورزش ما جزو ۴ استان برتر در کشور هستیم. با توجه که به نزدیک شدن المپیک، از دستگاه‌های مختلف درخواست داریم که با تمام توان و ظرفیت خود از ورزشکاران حمایت کنند. 
وی ادامه داد:  فوتبال استان در بخش جوانان و امید‌ها پیشرفت خوبی داشتیم. تیم فراز بام و نفت و گاز گچساران حتی در رده‌های پایه هم به مقام‌های خوبی رسیدند و یکی از رشته‌های مورد پسند جوانان و مردم استان فوتبال است. تیم فولاد یاسوج در مسابقات لیگ یک کشوری در رده سنی امید، توانست حضور قدرتمندی داشته باشد و به تازگی تیم برق شیراز که یک تیم با سابقه و قدرتمند است را شکست دهد، با مسئولین این تیم صحبت کردم و آن‌ها از دستگاه‌های مربوطه توقع حمایت داشتند.
پرویز یزدانپناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: تامین سلامت هدف اصلی ما است و توسعه ورزش نقش مهمی در تامین سلامت دارد. ما حاضریم در این زمینه همکاری داشته باشیم و برای حمایت از ورزشکاران اعلام آمادگی می‌کنیم. در دنیای امروز ورزش یک علم است و تا آموزش خوب نباشد ورزش هم خوب نمی شود. تربیت بدنی باید از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کند.
وی اظهار داشت: آسیب‌های ورزشی زیاد است و دلایل آن می‌تواند اشکالات تمرینی، کمبود تجهیزات پزشکی، رطوبت هوا و ... باشد که باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود. پیشنهاد می‌کنم امتیاز استخدام به ورزشکاران مقام‌آور و مدال‌آور داده شود تا انگیزه‌ها بیشتر شود.
 نادیا صداقت، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری گفت: تفاهم نامه‌ای با اداره ورزش و جوانان داشته‌ایم که هفته ای ۳ ساعت خانم‌های شاغل برای ورزش در سالن‌ها حضور یابند.
صداقت افزود: ما توانسته‌ایم به کمپ بانوان گچساران تجهیزات ورزشی لازم را اختصاص دهیم. در سطح استان ما دو پارک مخصوص بانوان داریم که افتتاح شده‌اند و درخواستی که بانوان استان دارند، جاده سلامت است.
سید احمد گنجی، رئیس هیئت قایقرانی استان گفت: در سال گذشته توانستیم در المیپاد قایقرانی نوجوانان، خوشبختانه مقام اول را کسب کنیم و در لیگ برتر چه دختران چه پسران مقام کسب کردیم .
وی ادامه داد: زیر ساخت‌های خوبی در سطح استان داریم برای مثال در یاسوج آبی که از وسط شهر می‌گذرد و ما توقع داریم دستوری به فرمانداران و شهرداری‌ها داده شود مبنی بر اینکه این آب‌ها برای پرورش استعدادها در اختیار هیئت قایقرانی قرار گیرد. در سال جدید استان ما نماینده کشور در مسابقات آسیایی است و توقع حمایت ویژه از همه‌ی دستگاه‌ها داریم.
محمدعلی رهامی رئیس هیات ورزش های همگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیئت ورزش‌های همگانی توانسته در سال ۹۹ مقام اول را کسب کند. در زمینه جذب مخاطب مقام دوم و در زمینه نذر خون مقام دوم را کسب کردیم. لیگی مانند فوتبال اما در زمینه ورزش همگانی در سطح کشور شروع شده که توانستیم مقام هفتم را تا قبل از امروز کسب کنیم و منتطر نتایج روز آخر هستیم.
علی شهابی‌نسب، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زیر ساخت‌ها، مقام خوبی در کشور داریم و در سال ۹۹ حدود ۴۴ میلیارد تومان اعتبار در بحث زیر ساخت به اداره ورزش و جوانان اختصاص داده شده است.
وی اظهار داشت: این استان در زمینه ورزش بسیار مستعد است و تیم فولاد یاسوج و فرازبان دهدشت نشان از استعداد جوانان این استان دارد. مشکل اصلی ما نبود اسپانسر برای این تیم‌ها است و بخش خصوصی هنوز به این موضوع ورود نکرده است و باید شهرداری‌ها، شرکت‌ها، نفت و گاز، آب و فاضلاب که شرایط حمایت از تیم‌ها را دارند، ورود کنند تا تیم‌ها تقویت شوند.
 حسین کلانتری، استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد در انتهای جلسه را جمع‌بندی کرد و گفت: گزارش‌ها و نظرات را شنیدم نظام و دولت، استان ما را زمینه ورزش دیده‌اند و در زمینه ایجاد سرانه ورزشی (سالن، استخر و ...) ما جزو استان های برتر کشور هستیم باید کار بیشتر در این این زمینه انجام شود اما کارهای انجام شده هم قابل توجه بوده است. در سال ۹۹ ما ۱۲ چمن مصنوعی را  در سطح استان افتتاح کردیم.
کلانتری در ادامه گفت: استعداد ورزشکاران ما اگر از میانگین کشوری بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. به هئیت قایقرانی تبریک می‌گویم و از زحماتش تقدیر و تشکر می‌کنم. همانطور که گفته شد تیم فولاد یاسوج توانست تیم قدرتمند برق شیراز را شکست دهد. در حوزه‌ ورزش‌های رزمی، کشتی، تفنگ‌های بادی و تپانچه، هندبال، وزنه‌برداری و ... پیشرفت کرده‌ایم. و باید برای پشرفت بیشتر با مربیان مجرب و کار بلد همکاری کنیم و از تیم‌ها و هیئت‌ها حمایت و پشتیبانی صورت بگیرد. این نکته حائز اهمیت است که ورزش های بومی نباید فراموش شوند ورزش‌های همگانی بسیار بسیار ضرورت دارد. 
کلانتری اضافه کرد: ورزش قهرمانی معرف خوبی می‌تواند برای استان کهگیلویه و بویراحمد باشد و باید از مدال‌آوران کشوری، آسیایی و المپیکی حمایت شود، تجلیل و تشکر از ورزشکاران نباید فراموش شود.
وی در انتها گریزی به ویروس کرونای انگلیسی زد و گفت: این ویروس وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده است و ما تلفاتی هم داشته‌ایم و حتی یکی از پزشکان متخصص ما به این ویروس مبتلا شده است. این ویروس بسیار خطرناک است و کمتر از ۷۲ ساعت ریه فرد مبتلا را کاملاً درگیر می‌کند و در این شرایط نیاز به رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1