کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد پیشگیری و مقابله از کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / نگرانی جدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت کرونا در گچساران و کهگیلویه / همسایه‌ای که دردسرساز می‌شود / عملکرد ضعیف شبکه بهداشت کهگیلویه و لنده ( فیلم و تصاویر )

9 اسفند 1399 ساعت 14:15

نشست ستاد پیشگیری و مقابله از کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور مدیران عضو این ستاد برگزار شد.


نشست ستاد پیشگیری و مقابله از کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور مدیران عضو این ستاد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه 9 اسفند ماه 99) نشست ستاد پیشگیری و مقابله از کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور مدیران عضو این ستاد برگزار شد که در ابتدا پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح آخرین آمار کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: کل افراد بستری مشکوک و قطعی کرونا ۱۵۲ نفر، بستری موجود با تست مثبت ۴۶ نفر، بستری در بخش‌های ویژه ۱۰ نفر، تعداد فوتی با تست مثبت (PCR) ۴۲۲ نفر تعداد افرادی که به بهبودی کامل رسیده‌اند، 24828 نفر است.
یزدان پناه گفت: شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۴۳ نفر رسیده است.
وی تصریح کرد: بیشترین میزان شیوع کرونا در لنده و باشت بوده است و شاخص مثبت بودن نمونه‌ها در استان ۲۹ درصد و در کشور ۱۵ درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: میزان تست‌های کرونا در استان به طور چشمگیری افزایش یافته و بیمار یابی فعال‌تر شده است.
یزدان پناه عنوان کرد: با تعامل مردم، استفاده از ماسک و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور نیافتن در تجمعات می‌توان از ورود پیک چهارم کرونا به استان جلوگیری کرد.
   

فیلم ) صحبت‌های یزدان پناه در آخرین ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد

وی در ادامه گفت: بهترین عملکرد در نمونه گیری متعلق به شهرستان بهمئی است و کهگیلویه و لنده عملکرد خیلی ضعیفی داشتند. و در مورد بیمارستان نرگسی، هم پیمانکار و هم دانشگاه در حال انجام کار هست تا در تاریخ مشخص شده بیمارستان افتتاح شود.
یزدانپناه در مورد بیمارستان سی سخت، گفت: هفته پیش مناقصه شروع شد و در آن ساز و کاری که قابل قبول باشد و قوانین دانشگاه اجازه دهد، مناقصه برگزار می‌شود، یک بار برگزار شد و پذیرفته نشد و تا ۹ روز آینده بار دیگر مناقصه باز می‌شود تا پیمانکار مشخص گردد و وی اضافه کرد: حواله سی تی اسکن دهدشت را گرفتیم و دستگاه  برای استفاده باید از بندرعباس به دهدشت منتقل شود.
یزدان پناه تاکید کرد: باید مراقبت‌های لازم در خصوص حضور امدادگران در این منطقه باشیم تا از ایجاد بحران شیوع کرونا جلوگیری شود و در این باره محدودیت‌های لازم اجرایی شود.
وی ادامه داد: خدمت رسانی به زلزله زدگان نباید سبب مبتلا شدن آنها به ویروس کرونا شود که در این باره تست‌های سریع کرونا در ورودی‌های شهر سی سخت برای کنترل بیماری کرونا از افراد غیر بومی در حال انجام است.
در ادامه نماینده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما در سطح استان گشت نامحسوس داریم و اجازه ورود به خودروها با پلاک‌های استان خوزستان نمی‌دهیم. در مورد تردد در سطح شهر هم به طور میانگین در ۱۰۰ روز گذشته روزی ۵۴ دستگاه را جریمه کردیم و در روزهای پنج شنبه و جمعه هم در اطراف آرامستان‌ها اجازه تردد نمی‌دهیم.
در ادامه نستهن مقدم شهردار شهر یاسوج گفت: در ۱۰ روز گذشته ۳۳ ثبت ازدواج و ۲۹ مورد فوتی با اخذ تهعد انجام شد. پنج شنبه و جمعه آرامستان‌ها را تعطیل کردیم. ۱۳۰ کافه بدون مجوز را شناسایی و به پلیس اماکن گزارش دادیم و در تلاشیم تا سیستم صوتی هشدار کرونا در سطح استان راه اندازی شود تا به مردم در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار دهد. ورودی‌های  استان کهگیلویه و بویراحمد به طور جدی کنترل می‌شوند. امسال طبق دستور وزیر نمایشگاه بهاره ممنوع می‌شود.
وی در ادامه گفت: سه صنف طلا فروشی، موبایل فروشی، و آرایشگاه پروتکل‌های بهداشتی را آنگونه که باید رعایت نمی‌کنند و ما باید با رئیس اتحادیه این سه صنف در این مورد صحبت کنیم.
حسین کلانتری استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بویراحمد در وضعیت نارنجی بود که با توجه به کارهای انجام شده وضعیت بویراحمد زرد شده است و این خود ۲ پیام دارد یک اینکه امکان دارد باز به شرایط نارنجی برگردیم و دوم اینکه اگر تعامل خوبی بین مسئولین و مردم باشد و رسانه‌ها و دستگاه‌ها کمک کنند. می‌توانیم به وضعیت آبی برسیم. در مقابل کهگیلویه و گچساران در وضعیت نارنجی هستند که به دلیل همسایگی با استان خوزستان که تنها استان با وضعیت قرمز در کشور است موجب نگرانی شده است. با توجه به روابطی که بین مردم این شهرستان‌ها و مردم استان خوزستان وجود دارد، ما به شدت نگران وضع موجود هستیم که باید هم مسئولین توجه کنند و برنامه ریزی کنند و هم مردم رعایت کنند، تا شرایط بهتر شود اگر ما با این شرایط موجود و زلزله اخیر دچار ویروس وحشی کرونای انگلیسی شویم به شدت دچار خسارت می‌شویم.
کلانتری در مورد وضعیت سی سخت، گفت: تدابیری اندیشیده شده برای جلوگیری از تجمع و ازدحام جمعیت و ما در شهر سی سخت با توجه به شرایط کرونایی موجود نیازی به نیروی انسانی نداریم و تشکر می‌کنیم از کسانی که در سی سخت حضوری نمی‌یابند.
در آخر  کلانتری از رسانه‌ها، سایت و پایگاه‌های خبری و خبرنگاران تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت باز هم باید به یکدیگر کمک کنیم و مردم استان را یاری کنیم تا کمتر درگیر این بیمتری شوند و تلفات کمتری داشته باشیم.


کد مطلب: 431384

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/431384/2/آخرین-آمار-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-نگرانی-جدی-استاندار-وضعیت-گچساران-همسایه-ای-دردسرساز-می-شود-عملکرد-ضعیف-شبکه-بهداشت-لنده-فیلم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1