تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۴۲
کد مطلب : ۴۳۱۳۰۰
رسانه‌ها خبر می‌دهند

ماجرای میوه شب عید کهگیلویه و بویراحمد چیست؟ / آقای جیم- الف کیست؟ / سالار حسین‌پور پاسخ دهد؟ / سازمان بازرسی ورود کند

۰
کبنا ؛ تأمین میوه شب عید وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت است، این سازمان باید در کانال قانونی میوه شب عید را تأمین کند، هر ساله در استان کهگیلویه و بویراحمد سازمان تعاون روستایی مسئولیت تأمین میوه شب عید را برعهده داشت و این سازمان طبق وظیفه‌ای که بر عهده داشت، برای عید 1400 اقدام به تأمین میوه شب عید کرد، اما گویا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در اقدامی، مسئولیت تأمین میوه شب عید را به فرد دیگری داد.
یکی از رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد ادعا کرده، مستنداتی را در اختیار دارد که بر اساس این مستندات سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در تخلفی، تأمین میوه شب عید را بدون طی مراحل قانونی به یک فرد خاص واگذار کرده و این کار ضرر هنگفتی را به سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد و کشاورزان استان وارد می‌کند.
به گزارش کبنا، ریواس نوشت: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، با بی‌اعتنایی به مصوبه کمیته راهبردی میوه شب عید در استانداری که حتی خودش هم آن را امضا کرده است به صورت خودسرانه دستگاه دولتی تعاون روستایی را از داستان میوه شب عید کنار گذاشت و واردات ۶۰۰ تن میوه را به یک شخص خاص میوه‌فروش داد؛ این در حالی است که سردخانه‌های این استان از سیب تولیدی کشاورزان همین استان پر است و تعاون روستایی هم بر اساس مصوبه استانداری اقدام به خرید میوه شب عید کرده و اکنون روی دستش ماندند. صنعت و معدن همچنین از طریق بخش خصوصی و برخلاف مصوبه کمیته راهبردی میوه شب عید اقدام به خرید یک پرتقال ارزان و بی‌کیفیت کرده است.
  
اوایل بهمن‌ماه ۱۳۹۹ بود که کمیته راهبردی میوه شب عید در استان کهکیلویه و بویراحمد تصویب کرد که برای تأمین میوه در ایام پایانی سال و ایام نوروز میزان ۲۰۰ تن سیب درختی و ۱۵۰ تن پرتقال والنسیا از سوی تعاون روستایی و میزان ۱۰۰ تن سیب درختی و ۱۵۰ تن پرتقال والنسیا نیز از طریق بخش خصوصی دارای سردخانه و باسکول تأمین و در شب عید توزیع شود.
 این مصوبه باید از سوی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت اجرا می‌شد.
 یک‌ماه نگذشت که از این مصوبه، جز یک کاغذ پاره چیزی نماند و رئیس سازمان صمت این استان برخلاف این مصوبه، هر چه دلش خواست کرد.
 برای بررسی موضوع به سراغ برخی مدیران تعاون روستایی، استانداری و صنعت و معدن رفتیم و آنچه در ادامه می‌آید ماحصل مصاحبه با این افراد است.
 بر اساس این مصوبه که در کمیته راهبردی میوه شب عید در استانداری منعقد شد، اتحادیه تعاون روستایی نسبت به خرید سیب کشاورزان استان و پرتقال والنسیا از جیرفت اقدام کرد اما سالار حسین‌پور در یک اقدام خودسرانه همه چیز را بر هم زد و در یک بی‌توجهی آشکار به مصوبه کمیته راهبردی به ریاست استاندار، بدون در نظر گرفتن ضرر و زیان تعاون روستایی، هم مباشر خرید را عوض کرد و هم میوه را و هم یک میوه‌فروش را جایگزین کرد.
 مدیرکل صنعت و معدن حتی به امضای خود پای این مصوبه هم رحم نکرد و همه چیزش را عوض کرد.
 او با حذف تعاون روستایی از میوه شب عید، شخصی به نام جیم- الف که یک میوه‌فروش است را جایگزین این نهاد کرد تا همه میوه شب عید را او بخرد!
 او همچنین به جای پرتقال والنسیا که هم باکیفیت‌تر است و هم ماندگاری و انبارمانی آن بالاست، با خرید پرتقال تامسون ارزان موافقت کرد!
 این تخلف حسین‌پور در حالی انجام می‌گیرد که میوه کشاورزان این استان در مقطعی روی دست آنها مانده و بخشی از آن که از سوی تعاون روستایی (جهاد کشاورزی) خریداری شده، اکنون در سردخانه‌ها روی دست اتحادیه مانده است!
 طبق گزارشات رسیده، ۴ سردخانه استان کهگیلویه و بویراحمد لبریز از میوه تولیدی همین استان است اما آقای مدیرکل هوس میوه شمال کرده تا همشهری میوه فروشش به نوایی برسد. 
  
بخش دیگری از مصوبه کمیته راهبردی میوه شب عید که زیر پای حسین‌پور له شد، مربوط به شرایط و امکانات بخش خصوصی بود که حداقل باید سردخانه و باسکول و یک‌سری امکانات اولیه را داشته باشد اما آقای نورچشمی صنعت و معدن فقط یک مغازه میوه‌فروشی دارد و حتی یک یخچال هم ندارد!
 از سوی دیگر اگر قرار بود مصوبه کمیته راهبردی اجرا نشود، چرا بعد از اینکه اتحادیه تعاون روستایی بویراحمد اقدام به خرید و ذخیره کرد، از مباشری میوه شب عید کنار گذاشته شد؟
 اگر هم به هر دلیلی قرار بود کنار گذاشته شود چرا بدون اطلاع و مشورت و به صورت شبانه این کار انجام شد؟
 این بی‌اعتنایی سالار حسین‌پور در حالی است که ۱۲ سال است، میوه شب عید از سوی تعاون روستایی تأمین می‌شود و اتحادیه بویراحمد به ویژه در سال قبل کارنامه درخشانی در تأمین میوه داشته است.
 اگر پرتقال به هر دلیلی باید تامسون باشد تا کمی ارزانتر باشد، چرا حداقل سیب شب عید را از میوه‌های ذخیره شده در سردخانه‌های استان تأمین نمی‌کنند؟
 این چه سود و رانتی است که پا روی گرده کشاورزان باید به جیب یک شخص خاص برود؟
 چه کسی باید پاسخگوی هزینه‌های خرید و نگهداری و حمل و نقل تعاون روستایی باشد؟
 چه کسی پاسخگوی این بی‌توجهی به مصوبه کمیته راهبردی میوه شب عید است؟ کمیته‌ای که ریاست آن با استاندار و معاون اقتصادی اوست.
 چرا پرتقال والنسیا، یک‌شبه تامسون می‌شود؟
 چرا محصولات کشاورزان زجرکشیده همین استان در سردخانه‌ها هستند و تیم آقای حسین‌پور در شمال به دنبال پرتقال غیربومی است؟
 حسین‌پور چه پاسخی به حذف یک‌شبه تعاون روستایی از میوه شب عید دارد؟
 او چه استدلالی برای انتخاب یک نفر خاص برای واردات ۶۰۰ تن میوه به استان است؟
 چه کسی پاسخگوی اعتبارات بر باد رفته یک دستگاه دولتی بر اساس مصوبه استانداری است؟
 چه کسی پاسخگوی سردخانه‌های پر از سیب استان کهگیلویه و بویراحمد است؟
 همین هفته قبل، مدیرکل صمت و معاونش مصاحبه داده که سیب مورد نیاز شب عید در سردخانه تعاون روستایی ذخیره است، حالا چه شده که یک شبه کافه را به هم می‌زنند و کاه و کاهدان را با هم عوض می‌کنند.
 جسارت مدیران در انجام تخلف زیاد شده و اکنون بیش از هر زمانی ورود نهادهای نظارتی و سازمان بازرسی به موضوع میوه شب عید ضروری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
گل بود به سبزه آراسته شد.
وقتی اداره صمت که خودش یک دستگاه نظارتی
میباشد چنین رفتاری(نقل از مطلب فوق)دارد
باید ازسوی دادگستری وسازمان بازرسی
موضوع بررسی ودر صورت صحت موارد فوق برخوردعبرت آموز باافرادمتخلف بشود ونتیجه به مردم اعلام شود
عععع
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه حسین پور خیلی ضعیفه حسین پور در برابر رئیس سازمان بازرسی کل کشور حرفی برای گفتن نداشت
Iran, Islamic Republic of
کی وکجا ???چرا خبرش نیومد???
Iran, Islamic Republic of
شناختی از حسین پور ندارم اما مشخص هست سایت شما برنامه تخریب ایشون داره.
Iran, Islamic Republic of
قطعا با ج الف
Iran, Islamic Republic of
واقعا ناتوان هست نميدونم چرا با اين اقا تسامح ميشه
Iran, Islamic Republic of
اسم فرد مورد نظر را اعلام کنید تا با مستندات خدمت اقای استاندار ارایه گردد و اقای حسین پور جوابگوی کارش باشه
محمدی
United States
اگر واقعا حسین پور و نیروهاش این کارو کرده باشند قابل گذشت نیست .اتحادیه تعاون روستایی یاسوج که چند ساله خوب کارکرده بود و پرتقال تلخ تامسون که اوردنش توهین به مردم است و چرا استاندار جلوشو نگرفته .از دستگاههای بازرسی و تعزیرات میخواهیم ورود کنن
Iran, Islamic Republic of
نویسنده عزیز متن،مشخصه که خودت از متضرّرین این موضوع هستی که اینجور سوختی،حسین پور آدم پاک دستیه
تعاون روستا
Iran, Islamic Republic of
کار خوبی کرده/ دنبال بود مردم را چپاول کند. خدا پدرشو بیامرزه
همکار صنعت و معدن
Iran, Islamic Republic of
همیشه کار خود سرانه کرده .و این تصمیم به نفع مردم نیست .اخه ج .ا مگه سرخانه داره و نگه سیب داره .با این کارهات
حسن
Iran, Islamic Republic of
هرکدوم از اینها میوه باکیفیت تر و ارزان تر بدست مردم رسوند / .باید ببینیم که کدومش پاکدستی خودشو ثابت میکنه .اونایکه قبلا متصدی این کار بودن سابقه خوبی پیش مردم ندارند.نمونه اش سر در آوردن میوه شب عید در دست یه عده که با قیمت چند برابر به مردم میفروختن ..ارزانترین میوه و با کیفیت ترین میوه تی سالهی گذشته توسط دست فروشان این استان بدست مردم میرسید ولی دخالت دولت باعث شد گرانترین میوه امسال در این استان دست مردم برسد. . مسولین مربوطه تا کی اخه صبر ما هم اندازه ای داره .یه کیلو میوه چقد سود و کرایه حمل میگره .اگه از یه بیسواد بپرسی بهتر میدونه و میتونه کنرلش کنه .
Iran, Islamic Republic of
چرا به مطالب بی ارزش و خارج از شئون رسانه ای یه سایت خاص توجه بشه.مگه میشه یک کاری که استانی است و اعضا تصمیم گیر داره همه نادیده گرفته بشن و حسین پور تنها تصمیم بگیره.کارنامه حسین پور را از درون واقعی خودتان قضاوت کنید
Iran, Islamic Republic of
یکی دیگه دنبال دلالی است و سود بالاتر میخواد بعد میگن حسین پور پاسخ دهد
Iran, Islamic Republic of
خدمتتون عرض کنم که میوه شب عید که فقط سیب نیست ، بعدشم اتحادیه تعاون روستایی هم بهش خصوصی است ،
اگر میخواهید زیراب کسی رو بزنید بیشتر تحقیق کنید بعد اقدام کنید .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
http://raaknews.com/41412/%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86_%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87_
Iran, Islamic Republic of
سلام خدایی رسانه خیلی ارزش داره.حسین پور را نمی شناسم.ولی میدونم مدت زیادی هست داره تخریب میشه.حسین پور اگر ضعیف هست پس ادم ضعیف نمیتوانه به تنهایی تصمیم بگیره.اگر اهل تخلف هست خو ب معاون اقتصادی استانداری خیلی گزارشات خوبی ارائه میده هم در زمینه اشتغال وتولید و...تورا خدا اگر حقیقت ندارد ذهن مارا درگیر تهمت وافترا نکنید.
یه مورد دیگه من یه دوره کلاس خبرنگاری رفتم.ان چیزی که در مورد نوشتن خبریاد گرفتم با این خبرها کلی متفاوت هست.ناراحت نشویید شما در خبرهای قصاص قبل از جنایت می کنید.
ح
Iran, Islamic Republic of
تعاون روستایی هم بخش خصوصی هست وهم میوه شب عید فقط سیب نیست.تعاون روستایی اگه راست میگه کیوی وموز ارزان بفروشد.تعاون روستایی اگه راست میگه عرضه میوه را بیشتر کند.اللله اکبر.تا زمانی که به فکر تخریب اشخاص هستیم همین اش همین کاسه.پشرفت نخواهیم,کرد.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1