تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : ۴۳۱۲۹۲
کبنا ابعاد مختلف خدمات رسانی به مردم زلزله زده شهر سی‌سخت را بررسی کرد

خدمات بی‌نظیر سپاه در شهر زلزله زده سی‌سخت + توصیه فرمانده به رسانه ( + فیلم و عکس )

۰
کبنا ؛زلزله 5.6 ریشتری شهر سی‌سخت خسارت مالی زیادی به مردم وارد، و برودت هوا مشکلات انها را دوچندن کرد. دستگاه‌های خدمات رسان، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر و سایر مدیران و مسئولان برای خدمات رسانی به مردم از همان ابتدای وقوع زلزله وارد شهر زلزله زده سی‌سخت شدند و شروع به ارائه خدمات کردند. خدمات سپاه و بسیج در شهر سی‌سخت بارها مورد تأیید مردم قرار گرفت و اعلام رضایت می‌کردند. 
به گزارش کبنا، صبح روز ( چهارشنبه 6 اسفند ماه 99) اعضای بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد به شهر زلزله زده سی‌سخت سفر و در جریان این سفر ضمن گفت‌وگو با مسئولان از مناطق مختلف این شهر بازدید کردند.
سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران به تشریح خدمات سپاه در شهر زلزله زده سی‌سخت پرداخت و قبل از هر صحبت دیگری، خطاب به رسانه‌ها، اظهار داشت: اصحاب رسانه در اخبار و تحلیل‌ها سعی کنند به تضعیف نهاد یا دستگاهی در چنین شرایط بحرانی نپردازند، چرا که تضعیف هر نهادی یا سازمانی در این شرایط باعث از دست رفتن روحیه جهادی تیم‌های خدمت رسان می‌شود.
 وی افزود: سعی کنیم اگر دستگاهی هم ضعف دارد کمک کنیم تا این ضعف برطرف و آن دستگاه تقویت شود تا خدمت رسانی مطلوب به مردم انجام شود.
   
فیلم) توصیه سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح به رسانه 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده از طرف سپاه پاسداران در شهرستان زلزله زده دنا گفت: از همان ساعات اولیه وقوع زلزله تیم‌های جهادی و تخصصی سپاه در شهرستان دنا حضور یافتند و به خدمات دهی پرداختند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این شهرستان زلزله اتفاق افتاده شرایط از وضعیت طبیعی به حالت غیر طبیعی تغییر کرده و مردم در شرایط سختی یه سر می‌برند و قطعاً انتظارات خاصی دارند.
سردار حمید خرمدل با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف از جمله تأمین و توزیع اقلام امدادی، جابجایی اسباب خانه‌های آسیب دیده و آواربرداری در حال فعالیت و خدمت رسانی هستند.
وی افزود: سپاه پاسداران در نظر دارد با همکاری دیگر نهادها در ساخت منازل مسکونی ۱۳۰ مددجوی کمیته امداد و ۵۰ مددجوی بهزیستی در شهرستان دنا مشارکت نماید.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به خدمات پزشکی ارائه شده از طرف سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان زلزله زده دنا گفت: قریب به ۷۵۰ بیمار خاص در شهرستان دنا شناسایی شده است که بسته‌های معیشتی به همراه کمک هزینه تأمین دارو به این خانواده‌ها اهدا می‌شود.
سردار حمید خرمدل در پایان از توزیع بیش از ۴۰۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های شهرستان دنا خبر داد و گفت: در حوادث مشابه نظیر زلزله بم و کرمانشاه مردم و نظام توان و مشارکت خود را به خوبی به اثبات رسانده‌اند و سپاه تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهد بود.

سردار حسن حکمتیان فرمانده تیپ 48 قتح استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیپ مستقل ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در واقع یک تیپ عملیاتی است که وظیفه دفاع را بر عهده دارد.
وی افزود: ما خود را خادم مردم می‌دانیم و سربازان ملت و انقلاب هستیم و تمام تلاش ما برای ایجاد آرامش برای مردم است.
فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در حوادثی نظیر زلزله بم، کرمانشاه، سیل خوزستان و...  در اولین ساعات تا آخرین ساعات این حوادث حضور داشته است. در سیل سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به شش ماه در مناطق سیل زده با تمام امکانات حضور داشتیم.
سردار حکمتیان اصل در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در ارتفاعات کوه دنا مردم شهر سی سخت خدمات زیادی به گروههای امدادی و جهادی در آن واقعه دادند.
وی گفت: اولین اولویت برای ما انتقال بیماران و مصدومان زلزله شهر سی سخت بود و بیش از ده دستگاه را برای انتقال مصدومان و درمان از ساعات اولیه در شهر سی سخت مستقر شدند.
وی افزود: در مرحله بعدی آنچه را در اولویت قرار دادیم برقراری نظم امنیت و در شهر سی سخت بود و گردان‌های امام حسین و گردانهای رزم تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار دیگر تیم‌های نظامی به تأمین نظم و امنیت اقدام کردند.
وی گفت: با توجه به تجربه در اتفاقات قبلی پیش بینی تأمین سوخت و رفع مشکل آب آشامیدنی در شهرستان زلزله زده دنا بود.
حکمتیان با اشاره به توزیع و انتقال اقلام امدادی یه مردم زلزله زده شهر سی سخت گفت: در بحث توزیع و انتقال اقلام امدادی تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد مسولیت را همه امور را بر عهده گرفت.
در مرحله بعد ۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین با نیرو برای جابجایی اسباب خانه‌های آسیب دیده در اختیار مردم قرار دادیم.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و وقوع زلزله در شهرستان دنا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تیم‌های جنگ نوین تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به ارائه خدمات و گندزدایی اماکن کردند و در وقوع زلزله نیز این تیم‌ها حضور دارند و مشغول فعالیت هستند.
حکمتیان گفت: پاسگاه تاکتیکی را در منطقه با ۱۱ لایه ارتباطی جهت برقرای ارتباط در شرایط نبود تلفن و اضطراری برقرار کردیم.
سرهنگ پاسدار علی ستوده نیا در نشست با خبرنگاران در شهر زلزله زده سی سخت اظهار داشت: رسانه‌ها صدای رسای مردم هستند، گفت این شهر حرف‌های بسیاری در فرهنگ و ادب دارند، این مردم در سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در ارتفاعات کوه دنا سنگ تمام گذاشتند.
 وی افزود: در شب اول مسیرهای ورودی شهر سی سخت را کنترل کردیم و تلاش کردیم که نظم و امنیت در شهر برقرار باشد.
 فرمانده سپاه شهرستان دنا افزود: در ادامه فعالیت در همه حوزه‌ها شهر را به ۹ منطقه تقسیم کردیم، و مردم برای دریافت خدمات به این نه قرارگاه مراجعه می‌کنند.
 وی افزود: هم اکنون علاوه بر ارائه خدماتی نظیر توزیع غذا، توزیع اقلام امدادی در بین مردم نیروهای سپاه در آواربرداری و جابجایی اسباب خانه به مردم کمک می‌کنند.
 ستوده نیا بیان کرد: در قالب کمک به مردم در نظر داریم سفر راهیان نور در شهر سی سخت باشد تا گروههای جهادی و بسیج به ارائه خدمات به مردم زلزله زده شهر سی سخت بپردازند.
 سرهنگ امین قلی پور جانشین تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات سپاه پرداخت اظهار داشت: صحنه امروز در سی سخت متجلی عملیاتی نمودن معارف دینی است، گروه‌هایی جهادی و سپاه از اول این واقعه در شهر سی سخت حضور داشتند و باعث نجات دادن مردم از آسیب‌های بیشتر شد نشان از روحیه انقلابی و تجلی معارف دینی در کالبد این گروه‌ها است.
 وی خاطرنشان کرد: هرگز خدمت مردم فهیم شهر سی سخت را در واقعه سقوط هواپیما را فراموش نخواهیم کرد.
 قلی پور گفت: مأموریت سپاه یک مأموریت دفاعی است اما سپاه به این مورد بسنده نکرده و در هر اتفاق و بزنگاهی سپاه در کنار مردم بوده‌است.
جانشین تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از همان ساعات اولیه وقوع زلزله تمام گروههای فنی و تدارکاتی و تخصصی تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد پای کار آمدند و به ارائه خدمات پرداختند.
 وی افزود اولویت اول سپاه انتقال مصدومین و مجروحین حادثه به مراکز درمانی بود و در مرحله بعد موضوع امنیت مناطق حادثه دیده در دستور کار قرار گرفت.
 قلی پور افزود: با تشکیل ۱۶ تیم ۷ نفره تلاش کردیم که به هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در توزیع چادر بین مردم زلزله زده شهر سی سخت کمک کنیم تا مردم معطل خدمات نمانند.
 وی گفت: تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد امکانات مهندسی نظیر ماشین آلات سنگین خود را برای کمک به مدیریت در شهر سی سخت مستقر شدند و بعد از سه روز از وقوع زلزله به  جابجایی اسباب خانه خانواده‌های آسیب دیده در زلزله پرداخته شد.
 جانشین تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ تیم ده نفره از طرف نیروهای سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به آواربرداری و جابجایی اسباب خانه منازل آسیب دیده تشکیل و به ارائه خدمت به مردم مشغول هستند.
 قلی پور افزود: تیپ ۴۸ فتح جهت کمک به مردم زلزله زده شهر سی سخت در موارد پزشکی و درمانی گروه‌های پزشکی و پرستاری و روانپزشکی در شهر سی سخت مستقر و خدمات درمانی و ارائه رایگان دارو در دستور کار قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

سی سخت
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر همه خدمتگزاران صادق .خصوصا پاسداران قهرمان که ورود پیدا نمودند .ودر همه اوقات شبانه روز پای کار بودند.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1